Offshore

Outsider
22.11.2018 kl 12:05 2478

Du har så helt rett Feim. Aksjen er ned med 10 kroner dvs 20% siden mandag morgen - og vi har ingen garanti for at det stopper der heller - dette virker helt bunnløst.
Og jeg innrømmer at dette forstår jeg ikke. De har startet egen produksjon av olje på stipulert tid og kostnad, de planlegger flere egne brønner, de har enorm likviditetskasse slik at de kan kjøpe nye reserver (likte setningen i presentasjonen hvor det sto at det nå var fullt mulig å kjøpe påviste reserver til 3USD per barrel - greit å ha en halv milliard USD i krigskasse da..) de har verdensklasse management og hovedeier, de fleste FPSOene er i arbeid og vi kan forvente forlengelse på de kontrakter som går ut i 2019/2020 fordi det fortsatt er olje i feltene og alle vi som kjenner dette markedet vet det er store kostnader forbundet med å bytte FPSO når den først er tilpasset og er i full drift. Og det viktigste for meg er at selskapet har omstilt seg og gått inn i nye forretningsområder (egenproduksjon av olje på egne lisenser) på rekordtid. Så hva er feil her - det må være noe jeg ikke ser som markedet har oppdaget - og ikke nevn oljeprisen - egne felt er bygget opp ut fra prisforutsetninger på 40 usd/brl, så det at oljeprisen har gått fra fantastiske 85 i oktober til 63 forklarer ikke dette eller forsvarer ikke å sende selskapet ned med 20% på under 4 dager...FPSOene har faste takster og er rimelig upåvirket av oljeprisen - og det er her mesteparten av inntektene fortsatt kommer fra. Så hva er feil???

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.