IKT

Grantchester
21.11.2018 kl 21:48 8498

Jeg var i den lokale frokostbaren i morges tidlig, var der ganske lenge siden jeg møtte flere bekjente og en potensiell leverandør til et eiendomsprosjekt. Snakket med minst 4-5 spanjoler og observerte flere andre. Alle spanjoler, bortsett fra meg - hyggelig, autentisk, dette er ikke Marbella, Puerto Banús, eller Torrevieja, nei dette er Almuñécar, en 3500+ år gammel andalusisk kystby. Vi snakket bank og finansinstitusjoner, alle deltagende selvstendig næringsdrivende. Alle var meget skeptiske (og med god grunn) til denne sektoren. Flere eier betydelige aksjeposter i de store spanske bankene og som dere vet har disse falt mye i verdi. Andre klager på de nær-null % rentene og eskalerende bankkostnader. Nå kommer det. Når vi skulle gå hver vår vei betalte alle med kontanter, ALLE !! Og sånn vil det bli lenge fremover kunne flere konstatere. Jeg har forresten aldri sett noen betale med kort akkurat i denne flotte frokostbaren. Noen burde skrevet en artikkel om kontantbruken i Spania i for eks. DN eller lignende avis/blad/magasin. Jeg bidrar gjerne med info/tekst og bildemateriell.
Redigert 21.11.2018 kl 21:50

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.