Finans

omans
16.11.2018 kl 22:18 3764

Setning1
"Spørsmålet jeg stiller meg er om det ikke er en reell og rasjonell frykt som utspiller seg. Historien har jo vist tidligere at økte renteutgifter velter private husstander, selskaper mv. Det skal nevnes at corporate debt i USA ligger i samme segment som det tidligere har gjort like før resesjoner."

Javel, du stiller deg spørsmålet. Har du registrert nivået renta ligger på nå, sammenliknet med tidligere markedtstopper?
Markedet bør være bedre rustet nå, etter forrige finanskrise, og som jeg har skrevet før her, bankene har bestått stresstester der det kan tåles en "ekstrem resesjon" Råtne lån gis ikke på samme måte som før siste finanskrise. Så nevner du corporate debt, at det ligger i samme segment som før tidligere resesjoner.
Dette har jeg også nevnt her tidligere tror jeg, eller på annen tråd (deleverage). Ser en på corporate debt delt på GDP, så ligger dette nå ved samme nivå som før dot.com og housing kolaps. ( 45-46% corporate debt av GDP) Nylig nådde dette 46% igjen, og en skulle tro at det var tid for å fly til utgansdøra og la panikken komme inn i markedet.

sitater:
According to data from Bank of America Merrill Lynch, the year-to-year growth of EBITDA generated by U.S. corporations has roughly matched or exceeded debt growth for six straight quarters. In the previous 21 quarters, the opposite was true.

This is encouraging. Earnings are growing, and businesses aren't borrowing as much. Still, with a debt-to-EBITDA ratio around 3.4 at the end of the second quarter, corporations are more leveraged than they were during the financial crisis, second only to when the ratio spiked to 4 during the tech boom of the early 2000s.
---
Mye av det du skriver videre er med bearish bias som du nevner. Du bør også vise til noe som bekrefter påstandene.
Du skriver om Coca cola og apple, etc. Samtidig påstår du at selskaper ikke har økt salget/inntjeningen, kun skatteletter har bidratt til "vekst" slik du fremsetter det.

Jeg kan forsåvidt ikke hjelpe deg mer, du har allerede inntatt en bearis bias og mener at du skal komme i pluss med bear-posisjonen ila ikke veldig lenge.
Jeg kan ikke svare hvorfor evt markedet skal fortsette i ytterligere 2-3-4-5 år til opp, jeg komme med fakta og definisjoner. Jeg svarte hva jeg trodde, og det var det svaret gikk ut på. Har også lagt inn litt her og der på tråden, som jeg ikke ønsker å repetere.
Jeg tror dessverre at du vil slite med bear posisjonen lengre enn du tror, dette produktet er ment for mer kortisktige plasseringer og trader.
Bull-markeds don't die slowly (for igjen å repetere)
:)

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.