Offshore

5198
14.11.2018 kl 19:58 1749

Må si meg enig med Kjettingen her, avgjørelsene som er tatt de siste 2-3 årene er veldig fornuftige. Men du har et poeng i at ledelsen har vært veldig passiv ut mot media og når andre i samme bransje sier de ser lyset så har ledelsen i DOF hatt et litt for negativt syn. Men syns Hilde gjorde en god figur på Q3. Hun har også vært ute i media i ettertid med et positivt syn på bransjen så syns hun har snudd litt å blitt veldig mye bedre. Hva Mons holder på med er ikke godt å si, rart han har vært borte fra to stk presentasjoner. Får håpe for selskapets del at dette er viktige ting for selskapet som holder han borte.

Slik ledelsen i DOF er så føler jeg meg ganske trygg på noen store kontrakter de neste ukene, de gikk langt i å si at det kom noen store kontrakter før nyttår. Det hadde de ikke tørt å nevne om de ikke hadde flere kontrakter som bare manglet signaturen, så godt kjenner jeg ledelsen i DOF.

Men blir en lang vinter, spørs bare om noen store vil handle aksjer her før neste sesong starter for fullt.

Som nevnt over, det å se på prisingen av obligasjonene er fasiten på hvor trygt/seriøst selskapet er bare så synd ikke markedet vil prise inn dette nå.

Så Hilde var ute å nevnte at verdien på flåten var litt over 32 milliarder mens gjelden var ca 20, men etter å ha lest Q3 tallene klarer jeg ikke å få egenkapitalen til å bli like høy? Det rare med DOF er jo at de betaler ned ca sin egen verdi i lån pr år, syns dette gjør prisingen ennå rarere.
Redigert 14.11.2018 kl 20:06

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.