Farma

Hallvar
08.11.2018 kl 11:35 2294

Skal innrømme at dagens resultater var dårligere enn jeg forventet. Det gjelder både salg i USA (ca 8 mill lavere enn mitt estimat) og antall nye cystoskop.
Markedet reagerte som ventet negativt da flere nok mister tålmodigheten og troa på at noe stort er på gang.

Jeg er fortsatt stor optimist på vegne av selskapet og synes det er bemerkelsesverdig at ikke alle ser potensialet. Jeg er derimot av den oppfatning at ledelsen ikke selger firma godt nok på presentasjonene de har. Jeg forstår at Dan Schneider trenger mer tid før han kan stå bak en 2020 analyse, men jeg synes både Erik Dahl og Ambaw Bellete kunne vært mer offensive i dag. Som tidligere gir de et bilde av markedet for blærekreft. Bare i top 25 MSA vil potensialet være ca 670 mill USD. Hadde de bare vært tydeligere på at 20% av dette vil bety ca 1milliard NOK (mesteparten i overskudd), og at dette tilsvarer ca 50 NOK pr aksje. Ja da ville nok flere opplevd dem på en mer positiv måte.
(De hadde ikke trengt å si at det er målet den neste måneden, men hvis det ikke er målet i 2020 da forstår jeg ingenting. Alle vitenskapelige artikler er tydelige på at dette er beste teknologi, så hvorfor de ikke skal ta mer enn 20% er også vanskelig å forstå.)

Med et overskudd på 50 NOK pr aksje burde kursen vært mellom 500-1000 kroner, og jeg er helt ovebevist på at vi er der i løpet av 2020. Hvis de synliggjør mulighetene på en bedre måte vil kursen kunne komme dit allerede i slutten av 2019.

Nå tror jeg imidlertid at det blir 3 nye "kjedelige" måneder før Q4 presentasjonen. Det er ingenting som tyder på at de vil bli bedre på å børsmelde viktig info. At de har unnlatt å børsmelde A-code fra CMS er også passivt og lite imponerende for oss aksjonærer. Skulle imidlertid Dan "the man" imidlertid bruke en solid bunke med dollarsedler og kjøpe aksjer så vil nok det kunne gi oss en positiv utvikling. Håper noen som var på dagens gjennomgang "tipset" ham om det.

Mitt tips er dagens gjennomgang er at vi vil få en solid salgsvekst i 2019. Da snakker vi mye mer enn 30-40%. Jeg tror også antal scope vil øke dramatisk i Q1 2019. Q4 2018 blir nok et resultat på ca 0, men jeg tror at guidingen på Q4 vil være veldig positiv. Dan Schneider vi da kunne legge frem sitt fremtidsbilde med tyngde og jeg forventer at han da er mye mer offensiv enn det han var i dag (etter 9 dager i jobben)

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.