Offshore

Firkløver
07.11.2018 kl 13:54 15015

Dere snakker om at Dof har så stor fordel pga. Subsea, men da tror jeg ikke dere kan ha gått så nøye gjennom tallene.

Ser man på Q2 18 så hadde Dof Subsea en EBITDA på 312mill(372 management reporting), mens Solstad sin Subsea avdeling hadde en EBITDA på 307mill. Flåtene er ca. like store, men DOF ASA eier kun 65% av DOF Subsea. Dette er altså samtidig som DOF sitter på en del gode kontrakter som ble inngått i tiden før oljeprisfallet.
Det som hovedsakelig skiller resultatene til DOF og SOFF er at SOFF sitter med et tapssluk i gamle Deep Sea(og delvis Farstad). DOF har vel også noen gode langsiktige kontrakter igjen i AHTS/PSV flåten.

Hadde SOFF ekskludert gamle Deep sea og Farstad fra resultatet og balansen så er jeg sikker på at ting ville sett mye bedre ut. Jeg er ekstremt skuffet over at vi ikke har fått noe informasjon om dette, da det var en stor del av caset da fusjonen gikk gjennom at det skulle være 3 seperate selskaper der man ikke hadde stilt sikkerhet for gjelden.

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.