Offshore

JUICEitUP
02.11.2018 kl 19:02 3263

Re firkløver

Jeg har ingen som helst tro på at kreditorene ønsker å slå Solstad konkurs. Det ligger alt for store verdier i selskapet til det, verdier som de på ingen måte vil klare å hente ut ved å tvangssalg eller konkurs salg. Jeg er derfor temmelig sikker på at selskapet vil bestå. Derimot må de få gjort noe med gjeldsbelastningen og da kan konvertering av gjeld til aksjer være et veldig reelt alternativ. Det er her gribbene kjenner sin besøkelsestid. Slik konvertering skjer gjerne til skammelig lav kurs, som dermed vanner ut eksisterende aksjonærer fundamentalt. Et annet alternativ er emisjon, men det er ofte ikke særlig bedre da også dette ofte skjer til svært lave kurser.

Tenker bare at det et greit at alle tenker over egen risiko vilje når det gjelder SOFF. Jeg tar som sagt ikke i selskapet med ildtang på nåværende tidspunkt.

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.