Offshore

really
31.10.2018 kl 21:07 1672

Jeg er imponert over innsatsen du gjør fra sidelinjen for å gå i rette med Matsern. Det virker som han er en av dem som har tenkt de tankene han har tenkt å tenke og uansett er det ikke smart å lytte til noen som er så gift med en aksje som han er.

Jeg har ikke hatt tid til å lese meg opp på mags Q3 før nå, men det er skremmende lesning. De har hatt ett crew i drift i Nord-Europa i 2 måneder og ett i Midtøsten i 2 måneder. Det siste crewet har de som kjent klønet til så de drar store kostnader uten inntekt i 45 dager i kvartalet. Kostnadene for dette har de gjemt i balansen for at ikke det skal være for synlig hva dette har kostet. Til tross for at de har hatt 4 crew måneder med inntekt i kvartalet er inntektene nesten halvert fra Q3 i fjor med ett crew. Hva er det som skjer med inntektene? Kostnadene er utrolig nok uendret etter litt kreativ regnskapsføring, som sikkert er innenfor GAAPen de bruker, men ratene må ha kollapset.

En annen sak jer er forundret over er at det kan se ut som nodene de skal selge er nyproduserte. Hva er strategien bak det?

De kjøper kundekontakt og teknologisk virksomhet fra Fairfield. Er de i ferd med å forlate datainnsamling og satser på å produsere noder og prosessere data? Hele bildet at selskapet er rotete og de har ikke fått frem hva de egentlig vil med dette her. Jeg er ikke overbevist om at kapitalinnhentingen blir en Walk in the park. Enden på visa kan bli bookbuliding for almenheten forde de store holder igjen.

Er tankene bak oppkjøpet klare bør vi snarest få et tydelig bilde av hvor selskapet er på vei.

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.