Offshore

Ekstra
26.10.2018 kl 05:04 5338

Jeg ser den samme kontantstrømanalysen som du viser til. Husk at Q1 i år er det svakeste kvartalet, Q3 blir det beste, så Q4 og Q2 i følge CEO og CFO på Q1-presentasjonen. Ser vi på cash i Q2 så betaler de 210 mill i renter og har igjen etter dette 235 mill. Jeg hevder at de klarer amortiseringen på 1,9 mrd fra egen drift. Evnen i Q2 etter kontantstrømanalysen er 210+235 =445. Ganget med fire og litt til fordi Q3 og Q4 blir bedre gir 2 milliarder i betalingsevne. Så tror de fleste av oss at det går bedre for hvert kvartal fremover. Jeg har lest analysene fra Clarkson og Nordea gjentatte ganger. Clarkson skriver at Dof ikke vil få noe likviditetsproblem. Nordea påpeker som sagt at Subsea får lite cash i slutten av 2019 hvis de ikke tilføres penger. Det er nok dette Dof nå ønsker å løse med et obligasjonslån.

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.