Teknisk analyse

Hammers
HAMMER 22.10.2018 kl 15:59 8757

Det har vært snakk om en H/S under utvikling på OSEBX den siste uka + (takk til Frodon som gjorde meg oppmerksom på den).
Som jeg i går skrev på annen tråd; Haugen benytter OHLC chart og jeg et tradisjonelt linjechart som kun går fra sluttkurs til sluttkurs.
HANS chart har en stigende halslinje som blir brutt v/880 - i motsetning til mitt som har en svakt fallende halslinje som i dag ER brutt!

Logaritmisk linjechart m/fallpotensiale:
Trekk halslinja fallende mellom 2x "peak" i juli, bunn i sept + 2 bunner i okt! Denne ble i DAG brutt m/god margin! Salgssignal ER gitt.
Fallpotensialet (på sikt) = formasjonens høyde over nevnte linje.
Det måles i cm i et log chart - og man havner på ca 840......der det "tilfeldigvis" også ligger brukbar horisontal støtte.

Vær obs på at det ved denne type brudd KAN komme en reaksjon tilbake til underkant av halslinja igjen (for testens skyld).
HVIS dette skjer og kursen igjen begynner å falle bør man være EXTRA på vakt! Det er DA det virkelig kan gå fort i svingene.
Uansett; endelig ser det ut som om det kan komme litt action på børsen igjen - så her er det bare å følge med!

Hilsen Hammers......som legger til at spesielle "breaking news" fort kan endre denne kjøreplanen i den ene eller den andre retningen.
Redigert 22.10.2018 kl 18:02

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.