Farma

focuss
PHO 17.10.2018 kl 18:39 12820

Årsaken til at Photocure er så feil priset.

Det er sikkert flere årsaker til at Photocure er så lavt priset sammenliknet med andre biotech selskap i Norge, men jeg ønsker å dele med dere hva jeg tror er den viktigste årsaken, og da basert på mine egne erfaringer. Jeg skal ikke bruke tid på å gjenta hvorfor jeg ble imponert over resultatet av fase tre studiet. Det er sikkert de fleste kjent med.

I utgangspunktet er jeg en skeptiker, tror ikke på alt jeg hører eller leser, kanskje aller minst fra ledere av biotech selskap. Når jeg begynte å lese meg opp på Photocure så var det spesielt en ting som trigget skeptikeren i meg. Det var størrelsen på markedet for Cysview i USA. Når jeg summerte opp og kom til ett et marked på 15 milliarder kroner så trodde jeg rett og slett ikke på det. Det virket rett og slett useriøst sett i sammenheng med Hexvix erfaring i Europa og prising av aksjen i markedet.

Jeg startet tråder her på forumet for å få inn argumentene for hvorfor denne markedsstørrelsen var helt feil. Tro jeg drev med det i bortimot 6 måneder. Det var ikke så mange å diskutere med på den tiden men Medisinmannen var der og kunne ikke komme med noe som forklarte at markedets størrelse var feil. Etter mange måneder la jeg da dette markedet til grunn å regnet meg frem til at en beskjeden markedsandel ga kurspotensiale på 1900 kroner. Det ser like sprøtt ut men når markedet er så stort så blir det bare sånn.

Så kom Q2-18 og Bellete introduserer ett nytt marked. First Diagnosis som er uklart hvor stort er, men det kan tolkes som det kan være på 20 milliarder kroner i tillegg. Der slår skeptikeren i meg inn igjen og velger ikke tro på det . Det blir rett og slett for sprøtt.

Hva tror markedet at er størrelsen på markedet til Photocure i USA? I hvert fall ikke 15 milliarder kroner. Skal vi legge Nordnet til grunn så har vi så langt ikke noe marked i det hele tatt.

Jeg mener dette er en viktig årsak til at Photocure er så billig. Markedet har ikke på radaren sin at markedet er så stort.
Redigert 17.10.2018 kl 18:43

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.