Olje og Energi

oto1
10.10.2018 kl 13:30 4957

Singularity

Ja, jeg la også merke til den, og det er mulig at 2 brønner er offline.
Usikker all den tid det normalt er Sindy riggen som gjør workover, og den brukes også til å bore Jeribe.

Det vil normalt ta en stund før en brønn er boret og til den settes i produksjon, så det kan stemme tidsmessig og i og med at Jeribe brønnen kun er dager unna å settes i produksjon.

Hvis de er offline så produserer Tawke brønner nå ca 2k hver i snitt, så kanskje 4k er offline.

Da er decline fra 85 til 84 og vesentlig lavere enn vi har sett i fjor og tidligere i år, men mer på linje med det som har vært status siden mai.

Wwbwb

Ekspertene er som vanlig uenige, men mesteparten av det jeg har sett går ut på en avtagende vekst i etterspørselen (per nå ca 1,5 mill fat/d i året) frem til 2030, og derfra vil forbruket avta.

Iea har vel en topp rundt 107 mill fat/d. Den er per nå ca 100 mill.
Dvs at de neste 10 årene ca må man øke produksjonen med ca 7 mill fat/d, og at det deretter kan reduseres.
Hvor lang tid det da vil ta før man igjen kan være på dagens nivå vet jeg ikke. 15 år?

DNO kommer til å produsere olje så lenge jeg lever.

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.