Olje og Energi

fremogtilbake
08.10.2018 kl 20:10 7309

Thief,

Vi er vel egentlig enige her, tror jeg? Hadde det ikke vært for at (jeg tror) de rotet seg bort på ROP, tror jeg Senegal hadde sendt termineringsvarsel på SOSP umiddelbart. Jeg tror det hadde vært enkelt å terminere SOSP, problemet er jo da hva betyr det for ROP? Personlig tror jeg jo at Senegal fortsatt har gode argumenter på begge blokkene grunn av APCLs manglende gjennomføring av arbeidsprogrammet, men det er en helt annen sak. Det er det jo ICSID, og ikke vi som skal avgjøre.

Men om de legger ut SOSP i en anbudsrunde nå før voldgiftsretten er avgjort, synes jeg de er modige (og dumdristige). Lurer på hvor mange interessenter som kommer tilbake til dem, det blir sikkert mye mindre interesse enn om lisensen ikke hadde vært i voldgiftsprosessen. Får de ingen interesse, er vel det også et signal om de ikke har noe annet valg enn å løse situasjonen med APCL, så dette KAN jo i seg selv ha betydning for APCL og SOSP også. Samtidig, det går jo an å melde seg interessert i lisensen, uten at det betyr at man faktisk ville lagt inn et bud (om det er en pågående voldgiftssak).

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.