Farma

Helliuhell
19.09.2018 kl 18:19 2985

Uff: litt leit å lese tråder her nå med mye rart. Ser Hr. Duck at du nå sterkt advarer mot aksjen, slik du også gjorde et par år siden. Det blir veldig spesielt å se deg opphøye deg til å bære sannheten om aksjens utvikling fordi du spådde nedgang i forbindelse emisjon. Det har mange, også de som har tro på aksjen, ment. Det er et par ting jeg synes du skal holde deg for god til
1) Ikke omtale folk som tro på aksjen og selskapet med disrespekt. Snøffelen med andre har bidratt til mange faglige gode diskusjoner her tidligere, og har i sin omtale av aksjen fra den stod med 1 siffer til i dag hatt mye rett. Dette står i kontrast til hva du mente om aksjen og dine advarsler den gang.
2) Ikke uttrykk deg så bastant om aksjen og selskapets verdi. Du har minst engang omtalt at aksjen går på tro, håp og kjærlighet. Det er mye mer ved aksjen enn som så. Det tror jeg også du vet, men jeg har ikke helt skjønt agendaen din. Og siden du viser så stor tiltro til markedet når kursen har godt kraftig ned ifm emisjonen, så ta også inn over deg utvikling i aksjen siste 2 år. Og ha respekt nok til å lytte til markedet også når PCIB stiger i verdi.

Når det gjelder utvikling i aksjen etter emisjonen så tror jeg vi med stor sannsynlighet vil se en sterk utvikling basert på det fundamentale og på ventede nyheter. Alt kan skje i biotek, sef også dårlige nyheter. Men tror de som regner litt på PCIB i dag skjønner at 34/4 er svært billig. En kan gjerne hevde at det finnes muligheter for kursras, men den sannsynligheten er liten, sannsynligheten for vesentlig kursstigning fra disse nivåene er åpenbart større.

Et innsidekjøp på 1,2 mill er ikke "nøytralt". Det er klart at han opprettholder andelen, men å investere 1,2 mill gjør du ikke om du ikke har vesentlig tro på det du gjør og det som skjer fremover. Det er positivt - enkelt og greit.

Vi kan snakkes en stund på nyåret Hr Duck, så kan vi la markedet tale så lenge. Det er helt greit at du skriver, men skulle ønske det var litt mer balansert og at du også bidrar i perioder der aksjekursen stiger, samt tar hensyn til punktene jeg nevnte over..

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.