Offshore

pipers75
09.09.2018 kl 10:25 10302

E.m.m. ingen grunn til å måtte ta noe tap i SUBS, og håpet om fremtidig oppgang er absolutt ikke ubegrunnet. Selskapet er bunnsolid med en betydelig fremtidig booking og kontrakstportefølje. Selskapet er og vil være en ledende aktør innenfor sitt segment i oljeservice, som fortsatt er relativt tidlig i sykelen. Personlig har jeg et longperspektiv på 1 til 2 år innenfor service. Det betyr imidlertid ikke at jeg ikke også kjøper og selger på de langsiktige svingningene innenfor den noe horisontale trendkanalen som er etablert vel det siste år. Det ene utelukker altså ikke det andre. Tross betydelig fundamental styrke er SUBS pd også OSE’s mest shortede aksje. Det er «kraft og mot-kraft» som medfører at den trolig vil kunne holdes «under kontroll» en tid til. På et eller annet tidspunkt mener jeg imidlertid at «tyngdekraften» vil måtte seire og den vil bryte ut og bevege seg mot de kursmål som er relativt entydige ift SUBS’s potensiale og underliggende verdier. I mellomtiden får man bare ta et valg selv. Kombinasjonen betydelig potensiale og OSE’s mest shortede selskap har imidlertid tidligere vist seg å være ganske fordelaktig når det først «løsner», -noe de to foregående NAS og PGS vel skulle illustrere rimelig bra.
Redigert 09.09.2018 kl 20:40

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.