Shipping

Ekstra
09.09.2018 kl 06:32 4642

På tide med høyere utbytte. Med en forutsetning om kombi LNGC/FSRU charter for skip nr 10 er det nå mulig å regne seg til sikre inntekter de neste par årene. Dnb har EPS på 0,57 - 0,63 og 0,71 for 2018-2020. Usikkerheten i inntjening som var begrunnelsen for at selskapet ønsket å redusere utbytte er dermed over. Finansieringen av skip 10 er også på plass. Da bør det være greit og ønskelig å gå til utbytte på 40 - 50 - 60 cent de neste tre årene. Det er nesten utenkelig at Hlng ikke skal få disse skipene inn på FSRU-kontrakter i løpet av noen år. Da vil inntjeningen stige ytterligere.

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.