Olje og Energi

Kvasi
20.08.2018 kl 21:42 10614

Skulle gjerne hatt boreresultatrt på A2/A5 nå. Men dette tar jo litt tid, som vi vet. Et positivt resultat for FAR her vil nok sette fart i arbeidet for å finne en løsning i Gambia for nabolisensen «vår». Usikker på om tilsvarende - altså et neg resultat fra første spud vil ha like mye å si. Flere brønner skal jo bores.

Men løses ROP og SOSP i Senegal først, så vil nok dette kunne gi en dominoeffekt (i positiv forstand) i Gambia. Ikke meg imot.

SL ligger der uansett, men vil ikke kunne løfte kursen alene på lang, lang tid. Kanskje aldri. Mye usikkert her. Det skal finansieres. Og det blir dyrt.

Fint arbeid, Warum. At asiatene er aktive i Vest-Afrika er dokumentet. De har slettet statsgjeld og er involvert i mange prosjekter for å gjøre seg «lekre». Money talks. I Senegal vet vi at franskmennene har innflytelse. Total har lang historie der.

Vår vesle mygg ligger nå midt i kaoset, men kan til slutt lykkes med noe, tror jeg. Suksess i et land vil være nok.

Historien gjentar seg aldri, men i fjor vår spratt kursen fra 3-12 NOK, før den så igjen bunnet der vi er nå, ca. Jeg hadde ikke peiling, men hadde flaks. Nå kjenner jeg caset bedre. Takk for interessante refleksjoner. Gøy aksje. Høy risiko. Spenningen stiger.

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.