Olje og Energi

oto1
20.08.2018 kl 13:58 6147

addict

Nettoresultat i 2Q ble usd 42,5.
Ganger vi det med 4 så blir annualisert resultat usd 170 mill, eller P/E på ca 13,3 basert på 2Q.

Jeg vil anta at nettoresultat minst stiger til usd 50 mill (P/E 11,4) utover året.

Jeg for min del er totalt uinteressert i P/E når det gjelder DNO.
De har høye avskrivninger per fat olje per nå, all den tid f. eks reservene på Peshkabir enda ikke er oppjustert.

Det som er interessant for meg er cashflow, og når fri cashflow per mnd kan bli samme som kvartalsvis overskudd, så sier det jo selg selv at P/CF blir 1/3 av P/E, og det burde nesten vært omvendt :)

Du får bare tenke litt over det:

Dersom P/CF f. eks blir 4, så har DNO markedsverdien sin i cash i løpet av 4 år.
Da spiller det vel egentlig mindre rolle om DNO har markedsverdien sin i overskudd i løpet av 12?

Så får heller DNO bruke cashen godt og investere i noe som øker avkastningen ytterligere, så kommer P/E prisingen ned etter hvert og kursen opp.

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.