Farma

Legoland
16.08.2018 kl 09:26 2576

OK,
da jeg for snart 2,5 aar siden gikk inn i Pho trodde jeg det var en perfekt timing. Ditt snitt er höyere enn mitt, men da er reduseringen etter HS og HH overraskelse ikke inkludert i mitt snitt.
For 2,5 aar siden var jeg ikke klar over hvilken portefölje HS hadde. Heller ikke graden av belaaning. Hadde jeg den gang kjent relasjonene HS hadde til tank og offshore hadde jeg sikkert ikke investert i Pho. (I studietiden i Bergen fikk jeg med meg Hilmar Reksten's ned-, opp-, ned-, opp- og nedtur som endte med konkurs og Den Norske Stats resultatlöse leting etter utenlandsformuen.)
I mellomtiden kjenner jeg HS's engasjementer og farene de er forbunnet med, men naa er Pho rigget paa en helt annen maate (närmest i klassen "For godt til aa väre sant, men er sant") slik at en sorti av HS trolig uten vansker vil absorberes av markedet som naa skuler avventende til engasjementene til den störste eieren.
Kursoppgangen etter Hestdal's annonserte avgang fant jeg ikke berettiget, men en videre oppgang etter en eventuell avgang av HS finner jeg baade sansynlig og berettiget.

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.