Farma

OleKyryliuk
15.08.2018 kl 16:40 2469

Oppgang kommer:

Du skriver:
«Jeg håper allikevel at de ikke må selge aksjene sine i PHO, ikke fordi jeg er bekymret for fremtidig kurs, men jeg ønsker ikke midlertidig billige aksjer til de som spekulerer i andre sin falitt.

Selv om disse som ønsker sine medmennesker nord og ned, og jobber iherdig med saken og investerer mye tid i slike prosjekter, så fortjener disse etter min mening ingen billige aksjer.»

Videre skriver du:
«folk som grafser i andres nød og gjør alt de kan for å forlede folk til å selge gode penger mot dårlige, disse unner jeg ikke billige aksjer i noe som helst selskap som omsetter aksjer på børs.»

Nå bør du ta deg en liten pustepause. Greit nok at du blir forelsket i Photocure som er en flott aksje, men når du begynner påstå at de som skriver faktaopplysninger om High Seas AS spekulerer i andres falitt og ønsker sine medmennsker nord og ned så tar du grundig feil. Det er lagt frem mange opplysninger de siste månedene som tilsier at High Seas AS sliter og risikerer negativ egenkapital dersom ikke NAT og NAO bremser fallet. Selv om du nekter ta til deg opplysninger som ikke nødvendigvis er positivt for Photocure så trenger det ikke bety at andre ikke ser verdien av disse opplysningene.

Leser du tråden med nye briller så ser du at det ingen håper at Hansson-familien skal slite. Tvert om blir det kommentert flere ganger at man håper det vil snu til det positive for dem snart. Selv har jeg flere ganger påpekt at jeg håper de får et skikkelig godt bud på aksjene sine i Photocure – noe vi alle er tjent med.

Hva angår PHO så har jeg fylt opp det jeg trenger av aksjer. Jeg er likevel åpen for at det kan komme nedturer og vil nok i så fall benytte disse til å kjøpe mer. Jeg har imidlertid ikke tro på at vi ser 150-250kr innen Q2-2019 som du spekulerer i, men ingenting er hyggeligere enn at du får rett – både for oss og Hansson-familien ;-)

Edit:
NAT starter ned nesten 5% i dag og NAO er også ned 1%. Ergo er High Seas AS akkurat nå i minus dersom man hensyntar rentekostnadene på det langsiktige lånet - selv om Photocure-aksjene har steget meget pent så langt i år. High Seas AS trenger sårt frisk kapital for ikke å risikere over 100% belåning.
Redigert 15.08.2018 kl 17:02

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.