Offshore

Kontur
11.08.2018 kl 16:28 10882

For min del snakker jeg nødvendigvis ikke om å skrive opp verdier men at vi nå kanskje er komt til et punkt hvor videre nedskriving ikke er nødvendig, pga bedret markedsituasjon. Men det finnes heldigvis et regelverk og rettesnor for hvordan dette skal gjøres og hvordan selskapene skal forholde seg til bokførte verdier. Vi er alle enige i at det er forskjell på verdsettelsen av gull og gråstein. Revisjonene følger godt med.
Så er det også slik at de ulike rederier er kommet noe ulikt avsted i sine refinansieringsprogram. Dette finnes det oversikter på. Anbefaler blant annet å lese Clarkson P rappoorten fra i vår. SOFF har sterke eiere, men vi småaksjonærer kan kanskje leve noe farlig i tilfelle rederiet trenger påfyll.
Som sagt jeg har litt i SOFF, en del i PLCS men mest i DOF.
Uansett, jeg tror på et godt offshore år nå fremover.

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.