Farma

Londonmannen
10.08.2018 kl 08:30 3866

Kurskurven til PHO er blitt brattere dag for dag denne uken. I dag er det fredag. Vil vi få se en fortsettelse på den utvikling vi har hatt og ende opp med enda brattere segment i dag? I så tilfelle snakker vi om sluttkurs godt innpå 50-tallet. Det høres voldsomt ut. Men da børsen åpnet i går, var det neppe mange som trodde på sluttkurs kr 44,65, med intradrag på over 45. Men det skjedde.
Årsaken er nok at flere og flere får øynene opp for PHO og det potensialet som ligger der. Men foreløbig har nok «massene» trolig vært investorer som har bært investert i andre farmasiaksjer og som har holdt et øye med PHO i øyekroken. Men det er all grunn til å tro at antall investorer som får øynene opp for PHO etterhvert vil omfatte helt andre grupper. Og ikke bare nasjonalt. Etterhvert som kompetansen rundt BLC Cysview brer om seg i USA vil jeg tro at flere og flere amerikanske investorer, inkludert fond, vil begynne å kjøpe seg opp i PHO.

Det kan bli en brennhet høst fremover mot Q3.og dersom PHO leverer varene på Q3, noe jeg og flere med meg mener vil skje, så vil vi ganske sikkert få en brutal reprising av PHO. Men hadde jeg sittet på utsiden og nettopp blitt klar over caset PHO, så hadde jeg ikke turt å vente til Q3 18 foreligger. For det er for innlysende hva som kommer til å bli presentert der. Så jeg ville kommet meg inn så raskt som mulig.

Og slik tror jeg nok flere tenker. I tillegg er det vel flere av oss som allerede befinner oss på innsiden som stadig ønsker å øke vår eksponering i PHO. Derfor ser jeg ikke bort fra at vi omløpet av dagen ser et nytt rally i PHO og vi de facto ender på en sluttkurs godt innpå 50 tallet.

Lykke til og ha en fin, fin børsdag!
Redigert 10.08.2018 kl 08:32

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.