Olje og Energi

Kremen
08.08.2018 kl 21:13 4654

Takk for det Merchant og flere. Det var egentlig det med psykologi jeg tenkte, og tvilen som for øvrig alltid har eksistert til selskapets evner, men ville bare sjekke om jeg hadde utelatt noe vesentlig i min utregning. Man begynner jo å lure. Jeg legger ut mine rentefond for salg i morgen tidlig, som tilsier penger på konto om 3-4 virkedager. Det er selvsagt ikke noe jeg bør skrive her inne før jeg har kjøpt, men om den skulle gå i mellomtiden er jeg uansett kraftig overvektet i IOX og burde strengt talt ikke kjøpe mer om den skulle gå i mellomtiden.

En emisjon er jo helt greit om det skulle komme, når det ikke er for å redde selskapet, men for investeringer og øke inntjeningen relativt kraftig, og er enig at det er en reell mulighet her, men det skal overhode ikke påvirke kursen til IOX negativt.

Aborum, de har vel ikke tapt 5-700 fat per dag? Vet at du forstår at dette er utsatt inntjening og ikke noe tap, men det skal påpekes, da det er en stor forskjell. Tapet, som jeg har beskrevet flere ganger, er reparasjonen og faste kostnader de har på denne delen i tidsrommet og renter på inntekten de ville hatt eventuelt rentekostnaden ved å ta opp lån grunnet utelatt inntekt. Så har du de positve effektene av dette som også er påpekt, som jeg ikke skal gjenta til de kjedsomme.
Redigert 08.08.2018 kl 21:20

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.