Olje og Energi

Kremen
30.07.2018 kl 14:39 6337

Aborum: Jeg forstår veldig godt din diversifisering på flere ben og er enig i at biotek er et annet meget godt ben å stå på foruten energi. I sensykel er energi det beste endog. Når jeg blir tvangssolgt i IOX eller kursen vandrer over 20-30kr, så blir det nok en portefølje for min del også, men først skal jeg ha det aksjene mine er verdt.

Det har da vært noen forsøk på å skape bear case i IOX, men jeg vil ikke kalle de veldig sannsynlige, derfor har jeg tatt posisjonen jeg har, men om noen har noe å komme med av bearcase så er jeg selvsagt glad for å få den informasjonen. Det går mest på gjelden deres. Den kan bli et problem om de ikke lykkes med borekampanen eller om oljeprisen skulle falle vesentlig. Emisjon er absolutt ikke noe problem når den skal gå til investeringer, om det skulle komme. Ref Oljeanalytiker Kjus, skal oljeprisen trolig heller vesentlig opp de kommende årene og personlig har jeg tro på at de skal lykkes med borekampanjen, så da sitter jeg her da.

De fleste begynner vel å komme tilbake fra ferie denne uken og neste så vi får kanskje litt fart fremover. Det kan komme spennende guiding i q2 presentasjonen, men tviler selv litt på at vi får kursdrivende info om borekampanjen. Selskapet har selv indikert at de foretrekker å komme med håndfast informasjon fremfor å gjette når ting skjer, og det har jeg ingen problemer med fremfor andre selskap som forsøker desperat å snakke opp kursen uten noe som helst informasjon. Jeg har ikke dårlig tid og skal ikke sitte ute av aksjen den morgenen meldingen kommer om borekampanjen, og det skjer innen rimelig tid, 1 - 150 dager.

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.