IKT

Hektar
29.07.2018 kl 19:44 2532

Kommer jo an på hvordan man ser det. Hele fjorårets fortjeneste ble jo smelt rett tilbake i Conan Exiles så lanseringen nå har forhåpentligvis gitt et solid overskudd de kan klare seg på til neste tittel, men jeg mistenker veldig mye av disse kronene går rett tilbake i CE uansett. Nå med MYZ og resten av de andre prosjektene de har på blokka så er jo fremtiden sikker for en gangs skyld. Men jeg sa for lenge siden at jeg trodde ikke CE ville bli det som repriset Funcom og det har det i realiteten heller ikke blitt. Ser man på kursen siste 5 år er vi i øvre sjikte nå, men så absolutt ikke brutt ut av prisnivået. Om man luker ut TSW-galskapen kan man gå 8 år tilbake og se at disse sjiktene har vart veldig lenge. Selvfølgelig er mcap en annen diskusjon men det hjelper jo ikke oss som ikke får flust av nyskrevne aksjer.

Får håpe de har lært av de feilene de gjorde med CE, som de også har gjort før og egentlig burde ha unngått denne gangen, og at neste spill fra Funcom selv er av en kvalitet som kan endre synet den generelle masse har på Funcom-spill. Og nei, dette er ikke min personlige mening, dette er ikke baissing, det er bare å lese kommentarene som dukker opp i omtrent all omtale av Funcom. Håper også at for neste prosjekt så tar de seg selv i nakken når det gjelder scope-creep og holder seg til design-dokumentet og den originale planen. Eksempelvis: Hva var poenget med å dra frem sorcery når de uansett endte opp med å kutte det ut for å få spillet ferdig? Samme med mounts? Skjønner ikke hva de tenkte på med å gå ut såpass offentlig med det.

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.