Olje og Energi

Fra Sidelinjen
09.07.2018 kl 20:52 3758

Igjen, man må gjerne lete etter gode argumenter for å eie disse odde småaksjene fremfor de store, men det er en ganske så stusselig opplevelse å lese de halvt desperate kommentarene og linkene som legges ut for å prøve å overbevise, mest trolig seg selv, med at kursen går bare jeg får postet nok hausseinnlegg på Hegnar...

Et godt eksempel er en EMGS-tråd hvor et og samme nick har postet 12 - 13 innlegg på rad for å fortelle hvor fantastisk EMGS og teknologien er...
Om PGS og TGS finner man nesten ikke innlegg, men hvordan har kursene gått?

Disse kursene drives av fundamentalen, investorer som kjenner markedet, kan regne og ikke minst har lært seg å forstå hva som er akseptabel risiko eller ei.

Jeg sier ikke at EMGS og MSEIS har svake teknologier eller kan skape verdi for kundene. Track recorden til EMGS i Barentshavet er helt rå! Men på dette stadiet i syklusen, hvor oljeselskapene fortsatt er ganske reserverte og ikke pøser på (de kjøper late sales fremfor å inngå kontraktsarbeid), så er ikke de små selskapene verdt risikoen. De brenner cash, se på EMGS med to emisjoner på 2.50 NOK på ett år, og min påstand er at frem til den dagen oljeselskapene fortsatt kniper igjen, og i hvert fall ikke kaster penger i retning frontier-områder, skal man holde seg til bluechips med volum.
Seismikk er bestandig først ut av gropen når oljen turner opp, men det betyr ikke at man kan kaste pil blant seismikkaktørene og være sikker på bulls eye uansett hvem man havner hos.

Tiden kommer nok for både MSEIS og EMGS, men det går minst ett år til før investorene ser på disse. I mellomtiden er det høy risk og «gode» ( les dårlige..)
muligheter for flere emisjoner.

Jeg har ikke TGS i min portefølje, kun PGS, ene og alene fordi jeg tror på det å være eier av stål i oppgangstider.
Redigert 09.07.2018 kl 20:54

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.