Offshore

04.07.2018 kl 21:14 6340

Hva tror dere om denne fremover?

Mitt inntrykk er at denne ikke er for nybegynnere.
Det er ikke nedlatende ment. Jeg er en nybegynner.

I hvert fall blir det en ny virkelighet, kursmessig, der man så smått kan begynne å vurdere aksjen igjen.

Det synes å være ganske vanlig at en slik aksje har en lang og seig skli-nedover-periode etter restrukturering.
1) Aksjen har vært sykt overpriset, og det kan ta tid før folk omstiller seg.
Mange vil sikkert tenke at den er blitt billig kun fordi den er blitt mye billigere enn før (omregnet).
-> Det er visst et vanlig trekk at man henger igjen i et mentalt rammeverk etter at det er passé, f.eks. ved å sammenligne ny kurs med tidligere tiders overprising og tenke at det er blitt så billig, for dernest å bli overrasket over at kursen sklir videre nedover.
2) Mange institusjonelle sitter vel med aksjer som godtgjørelse / konvertering av gjeld og vil ha pengene, slik at de kan være troendes til å selge kursen nedover i uke etter uke. Kanskje t.o.m. sammenlignbart med nedsalget av SOFF etter restrukturering?

Samtidig:
* SDRL er kanskje en emosjonell aksje for mange, og man vet ikke hva som skjer.
* Oljeprisen er volatil ved et vippepunkt og kan være på nippet til å bryte opp.
* Amerikansk børs kan på sin side være på randen av nervøst sammenbrudd om ikke spenningene tilknyttet handelskrig løses opp i snart (hvilket i såfall kan gi en viss opptur, enskjønt opptrapping av kvantitativ tilstramning vel kan legge en demper på euforien som måtte komme)
-> Et veldig uavklart makrobildet kombinert med en veldig uavklart aksje.

Personlig tror jeg nok at jeg ser an litt, da jeg forsøker å finne noenlunde "klare tilfeller" før jeg kjøper, men setter pris på innspill om SDRL

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.