PCIB: Denne presentasjonen lukter gull 2 ?!

gepard1
PCIB
12.07.2018 kl 19:16
1767

Dette er en arkivert tråd!
Dette temaet fortjener en ny runde.

Innlegg av: Rola (09.07.18 19:09 ), lest 10028 ganger
Ticker: PCIB
PCIB: Denne presentasjonen lukter gull?!
http://pcibiotech.no/company-presentation/pci-biotech-company-presentation-june-2018/

Sjelden sett en presentasjon fra dette selskapet med slik positiv fremoverlent holdning.

Ser da unektelig svært positivt for nyheter den nærmeste fremtid?
Redigert 12.07.2018 kl 19:18 Arkivert
gepard1
12.07.2018 kl 19:18
1181

Innlegg av: Sorlendingen (10.07.18 11:03 ), lest 3676 ganger
RE^1: PCIB: Denne presentasjonen lukter gull?!
En fortrinnsrettet emisjon mot dagens aksjonærer kan selvsagt ikke utelukkes, men jeg tror det er den minst sannsynlige løsningen. Hvis selskapet går for en slik løsning må de utarbeide et omfattende prospekt, akkurat som i 2016. Det hadde derfor ikke vært nødvendig å lage en slik selskapspresentasjon som de nå har gjort (og som de aldri har gjort tidligere) siden Pcib trolig ville valgt å presentere prospektet til emisjonen kort tid etter at oppsettet for det pivotale studiet var klart. En slik emisjon vil dessuten koste ”mye” penger å ta tid. Et annet moment som taler mot en slik løsning er de største aksjonærene, meg bekjent, ikke er blitt spurt om å stille som garantister for en slik emisjon, noe de ble i 2016. En slik forespørsel til de største aksjonærene kan selvsagt komme senere, men jeg tror lite på en slik løsning.

Resultatene til Pcib er så langt fantastiske. Dette sammen med de privilegier de har fått fra amerikanske og europeiske myndigheter tror jeg har medført interesse for å inngå en partneravtale. Pcib har selv bekreftet flere ganger at flere selskaper er interessert i en slik avtale. En slik avtale vil dessuten medføre at selskapets finansieringsbehov (trolig på 300-400 millioner) for de neste årene også er sikret. Svaret på hva selskapet velger foreligger trolig i løpet av svært kort tid!
Arkivert
gepard1
12.07.2018 kl 19:20
1174

nnlegg av: Wannatri (09.07.18 20:56 ), lest 6733 ganger
Veldig spennende Rola.

La spesielt merke til kommentaren under FimaNAcc: "Strong preclinical data with several RNAi’s". Dette var ikke med i presentasjonen fra mai i år(BIOEquity).

Det har jo kommet info som har tydet på dette tidligere, men dette er i alle fall første gangen jeg ser det listet opp under VAcc.

Det blir spennende å se hvor lenge vi må vente på oppdatering fra selskapet nå. Jeg frykter at vi har fått noen ikke-evaluerbare, og at vi derfor må ut i august/september for safety på extension-studien. Men håper at det smeller inn noen gode nyheter ila. sommerukene :-)

-Wannatri
Arkivert
gepard1
12.07.2018 kl 19:21
1168

Innlegg av: Sorlendingen (09.07.18 22:24 ), lest 6445 ganger
Meg bekjent har Pcib aldri tidligere laget en slik Company presentasjon. De har kun laget selskapspresentasjoner i forbindelser med presentasjoner de har gitt tidligere. Det er derfor svært interessant at det kommer en slik presentasjon nå like før safety resultatene kan komme. Min første tanke var derfor at dette kan tyde på at safety resultatene er like rundt hjørnet og at denne presentasjonen er ment på investorer og andre (massemedia) for å kunne svare på spørsmål disse måtte ha om selskapet. De neste dagene blir derfor svært spennende!
Arkivert
fabian2
12.07.2018 kl 21:00
977

Repeterer - til noens irritasjon - at jeg har tippet 152 kr til jul. - Hvad kigger I efter , fra oven og ned ? Her ligger mitt innlegg og hviler i fred !
Arkivert
Snøffelen
12.07.2018 kl 21:38
899

"Innlegg av: Wannatri (09.07.18 20:56 ), lest 6733 ganger
Veldig spennende Rola.

La spesielt merke til kommentaren under FimaNAcc: "Strong preclinical data with several RNAi’s". Dette var ikke med i presentasjonen fra mai i år(BIOEquity).

Det har jo kommet info som har tydet på dette tidligere, men dette er i alle fall første gangen jeg ser det listet opp under fimaNAC."

Dette innlegget fra wannatri hadde ikke helt sunket inn hos meg, men sjekket tilbake i kvartalspresentasjoner, og dette punktet under fimaNAC er nytt, før har de hatt:

-Estimated market size of $18bn in 20303
(RNAi alone)
-Opportunistic collaborative approach
-Aim is to out-license the technology on
non-/semi-exclusive basis

Nå har de

-Estimated market size of $18bn in 20303
(RNAi alone)
-Strong preclinical data with several RNAi’s
-Opportunistic collaborative approach
-Aim is to out-license the technology on
non-/semi-exclusive basis

De letter definitivt på sløret angående resultater fra fimaNAC-samarbeidene.

De har vært tydelige på at resultater fra disse samarbeidene ikke kan offentliggjøres før begge å partere er klare på at det er greit.
Og de gir jo ikke noen "metrics" nå så dette er sikkert greit, og innafor.

Several er i min bok mer enn 2, mao "strong results" betyr at resultatene validerer og verifiserer hverandre. PCI funker svært godt på flere teknologier!

Dette lukter definitivt gull!
Arkivert
Taylor
12.07.2018 kl 21:48
857

Med oppbrukt fri kapital,er det nesten fristende å droppe pølsen på 7/11 til 50 lappen,og heller kjøpe en aksje til. Tror faktisk det kan vise seg å være svært lurt:)
Arkivert
Snøffelen
12.07.2018 kl 21:52
851

Selv har jeg aller mest tro på BioNTech-samarbeidet, og med "several" så er sjansene gode for at resultatene der er svært sterke.
Arkivert
gepard1
12.07.2018 kl 22:00
821

Det er jo nesten saa vi kan si at baade fimaChem og fimaNac er i boks.

Ny-Strong preclinical data with several RNAi’s

Da venter vi spent paa resutatene fra fase I for kreftvaksine.

Vil ikke lenger bli overrasket om alle tre hestene gaar inn. Tipper vi kan vente oss noen saftige avtaler de neste 12 maanedene-))).

Og skulle det komme en IGGk avtale med upfront payment, sammen med ett par upfront fimaNac avtale payments, og kreftvaksine resultatene er gode, er det nok ikke lenge foer de aller stoerste BP selskapene banker paa doeren med fryktelig mange kofferter fulle av penger.-))
Redigert 12.07.2018 kl 22:32 Arkivert
fabian2
12.07.2018 kl 22:06
785

fimaChem ALENE , helt alene , er nok og mer enn nok til å kjøre kursen opp til mitt 152-tips inneværende år
Arkivert
fabian2
12.07.2018 kl 22:40
704

For GGK kommer nå ( inne i H 2 ) Safety of repeated treatment…. pluss... Initiation of pivotal bile duct canser study.... Du trenger ikke være utålmodig lengre , men det vet du vel - men det skader ikke å minne om det..... fimaVacc : Phase 1 completed……… for de få eller mange som er lei av mine skriblerier , så er det slutt i morgen :)..-----.......Endelig giddet jeg å lese litt på Hartvigsens blogg. Topp underholdning ! Han går jo Fleksnes en høy gang :) Terningskast 6 og en halv for de gale
Redigert 12.07.2018 kl 23:20 Arkivert
don_suger
13.07.2018 kl 09:28
321

Det later til at "noen" nå ønsker denne aksjen oppover. Det startet i går og følger nøyaktig samme mønster i dag.

- liten omsetning
- små poster ønskes kjøpt rett under det selgerne vil ha
- veldig mye små "poster" som selges e. g. 1-200
- De selgerne som tidligere hele tiden la ut poster som dro kursen ned ser ut til å ha forsvunnet
- Hvis kursen blir dratt ned følges det i flere tilfeller umiddelbart opp med ett kjøp til det selgerne vil ha. F. eks kl 09:14:36 ble kursen dratt ned fra 50,60 NOK til 49,05 NOK med en post på 9 aksjer. Dette kjøpet ble kl 09:15:41 fulgt opp av et kjøp av 5 aksjer til 51 NOK.
- alternativt følges en nedgang opp med at selgerne ikke går ned i pris og vi får lange perioder uten kjøp, slik vi nå har sett etter det siste kjøpet til 49,90 NOK kl 09:33.

Mulig en kjøpsstrategi fra et indeksfond eller et indeksfond som prøver å pumpe opp kursen?

For meg later det i hvert fall til å være mer enn tilfeldigheter, så det virker som noen har en agenda.

Det er i hvert fall gøy å følge med på når det går denne veien. Skal si jeg hoppa godt på stranda i går da melding om at kursen hadde nådd 50 NOK tikket inn :-)
Redigert 13.07.2018 kl 09:55 Arkivert
Sven
13.07.2018 kl 10:01
203

OK, forstår!
Arkivert
Dividend
13.07.2018 kl 10:11
172

Da er det punktum for dette forum og vi sees på det nye.

(Alle bortsett fra nettrollet Jan-Tommy)
Redigert 13.07.2018 kl 10:12 Arkivert
Arkivert Til toppen