PCIB - nytt forum

Flottesen
PCIB
12.07.2018 kl 14:28
2996

Dette er en arkivert tråd!
I morgen er det teppefall for det gamle forumet.
Jeg håper alle følger med over på det nye forumet og at vi kan fortsette den konstruktive dialogen der.

"PCIB-gjengen" er stort sett veloppdragen, jeg tror vi kan ha en like fin diskusjon på det nye forumet.
Arkivert
columna
12.07.2018 kl 14:29
2037

Blir det lagt ned?:-(
Arkivert
Flottesen
12.07.2018 kl 14:31
2014

Ja, admin sier så.
Alt av historikk skal følge med, slik at man kan søke i gamle tråder.
Arkivert
RussiskProsent
12.07.2018 kl 14:38
1977

Det var jo møkk. Har fortsatt problemer på lange tråder at når man leser nedover, så blir plutselig all tekst vekk.
Må laste tråden på nytt, for å kunne lese litt til osv. Dette er på iPhone, og skjer både med chrome og safari. Er derfor sjeldent på nytt forum :(
Arkivert
liang
12.07.2018 kl 14:43
1946

Der er egen søketråd i det nye forumet så det er jo en forbedring dersom det fungerer.
Og admin sier at all historikk fra det gamle forumet følger med.

Håper inderlig det ikke går prestisje i dette men at en i det minste forsøker seg på det nye forumet.
Det ville være en tragedie av dimensjoner om vi mistet noen av topp-skribentene her på dette forumet.

Synes personlig det nye forumet er bedre enn det gamle.
Arkivert
Snøffelen
12.07.2018 kl 15:02
1873

" Innlegg av: Flottesen (12.07.18 14:31 ), lest 138 ganger
Ticker: PCIB
RE^1: PCIB - nytt forum
Ja, admin sier så.
Alt av historikk skal følge med, slik at man kan søke i gamle tråder."

Du verden, dette har jeg ikke fått med meg.
Uansett, er litt usikker på om jeg blir med over på nytt HO-forum, skal i alle fall følge med noen dager om historikk følger med.
Gjør det ikke det, dvs blir det ikke mulig å søke opp gamle tråder, er det garantert at det blir noe annet en HO-forumet på meg.
Arkivert
FiloD
12.07.2018 kl 15:10
1813

Dere finner meg over på tekinvestor for fremtiden.

Her har de gode Nano skribenter, så nu håper jeg at Snøffelen følger med så får vi også gode Pcib skribenter der.
Arkivert
rockpus
12.07.2018 kl 15:12
1793

Snøffelen

Jeg håper inderlig at du blir med over på det nye forumet. Viss ikke, så må du i alle fall informere om du velger et annet forum.
Arkivert
AmirHassan
12.07.2018 kl 15:17
1774

I så fall er fredag 13de en ulykkesdag, Snøffelen
Arkivert
Alex1
12.07.2018 kl 15:37
1710

Dere er alle hjertelige velkomne på tekinvestor. Jeg bruker å kopiere over de mest interessant innleggene fra HO til det forumet.

Det gamle HO-forumet leser jeg stort sett bare pga. PCIB-trådene som holder en meget god standard. Post gjerne hvilket forum dere velger til slutt.
Arkivert
uselessH
12.07.2018 kl 17:13
1514

Kom dere over på xtrainvestor. Kan ha nick der nå, for de som syns det er viktig å være anonym.
Arkivert
TilTopps
12.07.2018 kl 17:14
1512

Xtrainvestor er nest størst etter hegnar og har nylig gjort det mulig å skrive under nick etter å ha vært real name i mange år. Her er PCIB-kanalen: https://www.xtrainvestor.com/channel/pcib-ol
Arkivert
rockpus
12.07.2018 kl 17:29
1463

Xtrainvestor har en lang vei å gå før de rekker trådene om pcib på HO til ankelen!
Xtrainvestor er totalt dominert av kortsiktige tradere.
Arkivert
torhh
12.07.2018 kl 17:41
1436

XtraInvestor har en hovedkanal som heter Tradingchat som er dominert av trading og tradere. Men Xtrainvestor har også selskapsspesifikke kanaler med diskusjoner mer i dybden.

For PCIB er det her f.eks:
https://www.xtrainvestor.com/channel/pcib-ol

Den store fordelen for tradere på XtraInvestor er at du får en realtime chat med informasjon som gjerne treffer og analyseres raskere enn det man klarer andre steder. Derfor er Xtrainvestor veldig populært for tradere. Om du ønsker fundamental diskusjon går du til selskapskanalene, ikke Tradingchat.
Redigert 12.07.2018 kl 17:42 Arkivert
rockpus
12.07.2018 kl 17:56
1387

torhh

Kvaliteten på pcib gruppen hos Xtrainvestor er elendig sammenlignet med HO. Skal den bli brukbar, fordrer det at de faglig dyktige fra HO flytter over.
Arkivert
Eder
12.07.2018 kl 18:29
1314

Anbefaler både XI og Tekinvestor. Begge forumene er svært gode!

Kan være anonym begge steder for de som vil være det
Arkivert
liang
12.07.2018 kl 18:31
1308

I prinsippet så spiller det liten rolle hvor en deltar i debatt.

Det jeg synes er viktig er at forumet er anonymt (helst for alle) slik at en ikke blir holdt tilbake mentalt i diskusjonene.
Vil anta at de fleste vil legge om stilen dersom forumet ikke er anonymt.
Et annet forhold er at mange i kraft av sin stilling etc bare kan fungere under anonymt nick.
De kan nok fungere men veldig svakt ift dagens HO.

Det andre som er å tenke på er at der er blandt de fleste "normale" deltagende debatanter også "avvikere" blandt massene som kan tilegne deg personlig for sine handlinger.
Det kan være direkte farlig å bli utsatt for mennesker i total ubalanse som følger av egne påførte feildisponeringer , men som de tilegner deg ansvaret for.
Derfor er det viktig å delta på et forum som teknisk ikke lar seg "hacke" og der en holder på anonymiteten ved angrep utenfra , det være seg private , myndigheter , etc.
Dette så lenge det foregår innen lovlighetens og forumets regler så klart.

HO har også gjennom lang tid opparbeidet seg et "rykte" blandt bedriftsledere og har vel også vist sin styrke i å analysere og finne frem de underliggende sannhetene.

Dette kan nok også andre forum opparbeide seg ....men HO har det allerede.
Hvorfor skrote noe som fungerer så til de grader????

Eldre historikk får en heller ikke med seg i det nye forumet utenfor HO og admin har gått ut med lovnader om at all historikk fra det gamle forumet skal være oppe å gå på fredag og nyere historikk skal fungere etter noen dager.

Mitt håp er at vi fortsetter å bruke gode gamle HO som er velutprøvd og anonymt (trygt) forum for deltakerene.

Arkivert
Gunnersaurus
12.07.2018 kl 18:36
1303

Tror at med tid og stunder så er de fleste rimelig fornøyde med det nye Hegnar forumet? Antar de vedlikeholder dette og gjør tilpasninger som er brukervennlige fortløpende. Håper i det minste å lese innleggene til dere alle sammen i fremtiden. Og takker for det som er blitt kommunisert frem til nå. Jeg leser alt med stor iver. Og da mener jeg alt (fra hausseinnlegg til dystopisk blogg på det nye forumet). Kvess pennen og fortsett den gode dialogen.
Arkivert
Bonusfrelst
12.07.2018 kl 20:17
1145

Gi gjerne en lyd fra dere hvor dere ender opp!
Arkivert
flaksegrisen
12.07.2018 kl 21:31
1021

Det blir vel å lese Hartviksen sin blogg fremover.
Arkivert
Wannatri
12.07.2018 kl 22:33
940

Hei gode "forumvenner"!

Jeg leser det meste, men skriver bare en gang i blant her inne. Hartvigsen gjør det motsatte på sin blogg på nyeforumet etter det jeg forstår.

For tiden er jeg innom gamleforumet for å slukke tørsten på PCIB-relatert stoff. Mye bra informasjon å hente her. Takk til alle som har delt!

Nye forumet, som jeg nå synes har et helt greit format, er jeg innom for å lese "siste nytt" om PHO.

På Tekinvestor er jeg innom både PHO og PCIB, i tillegg til NANO.

Jeg kommer til å fortsette å lese på nyeforumet og Tekinvestor fremover. Håper at jeg ser hele gjengen igjen der!

FiloD har gjort sitt forumvalg! Takk for at du deler!

Som andre må jeg takke Snøffelen pent for å ha delt mye nyttig stoff om PCIB og andre selskap her på HO. Du har en form som jeg liker svært godt, og et presisjonsnivå som få andre. Etterrettelig og grundig i alt som postes. ...og etter mitt syn en fin holdning til at dette er et anonymt forum, med de (rare!) konsekvensene det får i form av ymse skriblerier. Håper at vi ser deg videre, og at du får formidlet hvor du ender opp når/hvis det blir aktuelt! (Det siste gjelder egentlig alle skribentene som har bidratt positivt her inne)

Håper vi sees på den andre siden (pun intended)

Arkivert
Durable
12.07.2018 kl 23:52
822

Kjære alle "PCIB'ere"!

Håper virkelig vi sees på det nye HO-forumet og kan fortsette den gode diskusjonen videre der.
Jeg var selv opprinnelig veldig skeptisk til det nye forumet, men etter å ha brukt det til å lese PHO-tråder de siste månedene har jeg vent meg til det og faktisk etterhvert lært å like det.
Det nye forumet er faktisk ganske bra.

Håper Snøffelen, fabian2 og FiloD, og alle sammen, blir med videre på det nye forumet i morgen.

I likhet med Gunnersaurus leser jeg ALT, og setter stor pris på den gode diskusjonen vi har hatt her.
Arkivert
fabian2
12.07.2018 kl 23:58
805

Takk og takk , siden Durable anbefaler , så må jeg jo komme. Men jeg lover å skrive mye mindre , og heller lese mer …:)
Arkivert
Snøffelen
13.07.2018 kl 00:00
817

Tror det totalt sett for meg er mest hensiktsmessig og nyttig å skrive litt på det nye HO-forumet, men tror jeg trolig også vil skrive på tekinvestor. Det er i alle fall min initielle plan.
Arkivert
Otard
13.07.2018 kl 00:41
722

Takk for det Snøffelen og dere andre medebbatanter som har bidratt til gode diskusjoner og opplysende innlegg som har tatt oss med inn i verden som det er få unnt å komme inn i.
La oss håpe at teknologien vil hjelpe veldig mange ut av kreft helvete.
Arkivert
fabian2
13.07.2018 kl 00:45
724

Ja , Snøffelen er Jesus og vi andre er bare disipler , men det er mange flere enn 12 av oss......ergo ville Erasmus Montanus ( dere har sikkert lest Holberg ) konkludert : Snøffelen er større enn Jesus :)
Redigert 13.07.2018 kl 01:00 Arkivert
nextmove
13.07.2018 kl 01:04
673

fabian2,
men hva skal dette bety? En torsdagskveld og du står fram som religiøs. Nevnte ikke du i fjor eller forfjor at du hadde gått legeskolen?

For all del vi er sikkert ganske enig om hvem som er verdt å følge med på forumet og hvem en lett kan "bla forbi" - med mindre en lar seg underholde av:

- patetiske forsøk på å få en billigere inngang enn den en lot løpe fra seg tidligere

- de som altruistisk vil ta med seg "forumvenner" til himmelen

- og rein og skjær psykiatri.

Får se det litt an i løpet av helga hva jeg velger å følge med på - og hvor jeg eventuelt velger å dele informasjon, vurderinger og small talk.

Arkivert
fabian2
13.07.2018 kl 01:06
669

He-he , jeg finnes ikke religiøs , prøvde bare å være morsom.....
Arkivert
fabian2
13.07.2018 kl 01:29
626

Joda , jeg har også holdt på med hjernekirurgi på Haukeland , men det ødelegger ikke ens humoristiske sans...….du må ikke ta alt så bokstavelig :)
Arkivert
Merlin
13.07.2018 kl 01:32
632

Mye møl her. Det er bare å melde seg på HOs nye. Ikke mye forskjell, men man kan gjerne krysse vekk de aller verste.

Så usaklig som jeg ofte regnes for å være (!), spesielt når jeg ikke alltid er så pro, vil jeg likevel følge med på det nye forumet. Det har fungert bra for Photocures vedkommende, selv med store meningsforskjeller!

HO er et meget viktig og fullstendig åpent forum. Nettopp fordi det er helt åpent, slik at alle meninger kommer frem. Ikke skusle det bort på et kontrollert forum som tekinvestor ol.
Arkivert
fabian2
13.07.2018 kl 01:42
629

Egentlig var det vel lite "møl" her i dag , jeg har jo bare vært inne et par ganger:) ( fri og bevare meg vel , tenker du kanskje...muligens bli du bønnhørt fra i morgen ) Kommer det noe mer fra meg , får dere henrette Durable...Nye forum på HO er da slett ikke åpent , f.ex. kan Hartvigsen og alle andre blokkere andre synspunkter - enn sine egne. La oss nå alle se hvordan dette blir.
Redigert 13.07.2018 kl 02:04 Arkivert
Panis
13.07.2018 kl 01:52
594

Enig Merlin,

Vi får se hvordan det nye HO virker, og ta det derfra. Har lært utrolig mye her på gamle HO, av deg, Snøffelen, FiloD og de andre her på PCIB tråden.

Vi ses kanskje på nye HO.
Arkivert
Merlin
13.07.2018 kl 02:07
578

Derfor er det nye HO forumet bedre, som kan slippe helidioter som Hartviksen, Gulliksen, Gulliksen1 osv. De kan jo fortsatt lage sine egne uinteressante tråder som ingen leser om de ønsker.
Arkivert
Merlin
13.07.2018 kl 02:14
566

Jeg har veldig ofte truffet i aksjemarkedet og tjent veldig bra.

Mitt problem er at jeg ofte blir begeistret og overoptimistisk, og derfor ofte blir skuffet over at utvikling tar lenger tid enn jeg trodde.

Nå står vi overfor megainteressante norske biotechselskaper, der vi fortsatt ikke kjenner de endelige svarene!

Min prioritering:

Nano
PCIBiotech
Photocure
Targovax

Jeg er investert i alle.
Arkivert
fabian2
13.07.2018 kl 02:20
561

….og akkurat det har jeg advart mot , man må finne STJERNESKUDDET......uten garanti , men de du nevner har jeg solgt meg ut av , unntatt PCIB....men så er jeg tidligere risikopervers , nå har jeg det fantastisk med PCIB alene ( jada , gørr kjedelig ved siden av , bittelitt Hydro og Yara )...gigantkjøpet av PCIB til 7 kr gjør at humøret er så enormt fantastisk bra...søk stjerneskudd
Redigert 13.07.2018 kl 02:26 Arkivert
Merlin
13.07.2018 kl 02:30
556

Jeg tror det er lurt om vi investorer på HO samarbeider mer og hjelper hverandre.

Jeg kan som eksempel gi noen pro et contraer her for mine valg:

Nano - Fantastisk virkning, lave bivirkninger, enormt marked - lett sammenlignbart med Algeta.

PCIBiotech - utrolig potensiale, kommet veldig langt, kan bli større enn Statoil! Fortsatt en outsider, som veldig fort kan snu til himmels.

Photocure. Trenger litt tid. Kan oppnå et enormt salg i USA allerede i 2019.

Targovax. Kjørt ned i dypet. Allerede gårsdagens melding vedr. ONCOS-102 viser en enorm oppside. Mange har solgt aksjen i bånn. God forskningsstab. Glimrende ledelse. Tydelig evne til å forklare innviklede forhold, ikke minst WIKLUND.
Redigert 13.07.2018 kl 02:32 Arkivert
fabian2
13.07.2018 kl 02:34
540

Dine betraktninger er gode. Åpen kommunikasjon er måten til å hjelpe hverandre på. Takk!....Muligens blir nye HO slett ikke så aller verst
Redigert 13.07.2018 kl 02:38 Arkivert
Wannatri
13.07.2018 kl 07:57
417

Kjekt å se at folk blir å finne videre. nextmove det er (for deg) en ekstra grunn til å lese mine skriblerier: Jeg skiller som regel mellom ulike studier -)
Arkivert
stimar
13.07.2018 kl 08:38
317

Om det er slik at forumet legges ned, saa takk for mange aars studie i menneskelig psykose-)
I alle aarene som jeg har eksistert, saa har Norge opplevd sin oljerikdom for folk flest og mange i saerdeleshelt. Den gamle generasjons noe ydmyke tilnaerming til livet generelt er erstattet med pengegalskapens egosentriske personligheter hvor ytterliggaaende forfengelighet og botoxlepper dominerer. Har selv handlet paa ose i en mannsalder og lever godt, men paa opploepssiden i mitt livsloep saa ser jeg defektene som uhemmet kapitalisme gjoer med individer, kall det gjerne mennesker. Hei og farvel.
Arkivert
stimar
13.07.2018 kl 08:43
301

obs, har mange aksjer i pcib og gleder meg over alle som kan kureres ved hjelp av deres teknologi. Pengene som blir generert gaar til arv-)
Arkivert
TilTopps
13.07.2018 kl 09:08
238

På xi kan man som skribent få andel av den økonomiske gevinsten, bli en slags deleier. Var stor artikkel i Finansavisen for et par uker siden om dette https://www.abcnyheter.no/penger/bors-og-finans/2018/07/01/195411260/ryktespredere-far-egen-mynt
Arkivert
rockpus
13.07.2018 kl 11:15
94

Snøffelen

"Tror det totalt sett for meg er mest hensiktsmessig og nyttig å skrive litt på det nye HO-forumet, men tror jeg trolig også vil skrive på tekinvestor. Det er i alle fall min initielle plan."

God plan!
Et forum er tross alt bare et verktøy. Det er brukerne av verktøyet som avgjør kvaliteten på produktet!
Arkivert
Arkivert Til toppen