ELE - Konvertering med strikeprice over dagens sluttkurs...

rischioso
ELE
11.07.2018 kl 23:09
2985

Dette er en arkivert tråd!

BO har i dag konvertert 2,5m aksjer for 7m/nok til en kurs over dagens sluttkurs (2,80 vs 2,66).

2,8nok/aksje er dermed hva BO har betalt for aksjene noe som betyr at BO må selge for over 2,8 for å kunne tjene på aksjene.

Småsparerne som selger har da tro på videre nedgang og BO som kjøper har da tro på en oppgang - blir spennende og se hvem som får rett...:)

https://www.youtube.com/watch?v=dkQ0OJ5Byls

------------

ABO har konvertert MNOK 7 000 000 av den Nye Konvertible Lånefasiliteten til en konverteringskurs per aksje på NOK 2,8.

Som en konsekvens av konverteringen er aksjekapitalen forhøyet med NOK 200 000 ved utstedelse av 2 500 000 nye aksjer, hver pålydende NOK 0,08. Kapitalforhøyelsen er registrert i Foretaksregisteret. Selskapets nye aksjekapital er NOK 6 720 979,28 fordelt på 84 012 241 aksjer hver pålydende NOK 0,08. Hver aksje gir rett til en stemme på selskapets generalforsamling.

https://newsweb.oslobors.no/message/455433
Redigert 11.07.2018 kl 23:25 Arkivert
Liverbirds
11.07.2018 kl 23:14
1980

Snart under kr. 2 ,-

Jeg kjøper meg inn igjen når vi nærmer oss kr. 1,50 ,-
Arkivert
rischioso
11.07.2018 kl 23:16
1962

Leverfuglen,

dette har ikke du noe greie på - like lite som du skjønner av APCL...:)
Redigert 11.07.2018 kl 23:18 Arkivert
KennyL
11.07.2018 kl 23:26
1891

Du har så rett, så rett!
Arkivert
tuja
12.07.2018 kl 00:10
1813

Blir snart en skikkelig shortsqueeeze. Konvertering 14 øre over dagens sluttkurs. Det lar seg høre.

)
Arkivert
utkant
12.07.2018 kl 03:57
1740

BO kan jo bruke disse aksjene til å holde kursen lav, sånn at de får konvertert resterende transjer, som med ekstrem stor sannsynlighet kommer, lavest mulig.

Altså selge disse med tap for å få konvertert på 2 kroner blank med resterende og så sitte til aksjen har flydd opp litt igjen før de lemper ut.

Jo lavere aksjekurs, jo flere aksjer må man gjennom før BO er helt ute...
Arkivert
Entype
12.07.2018 kl 04:51
1737

ABO har aldri solgt med "tap" tidligere, og kommer nok ikke til å gjøre det denne gangen heller -)
Jeg tror kursen blir kjørt opp mot 3 igjen i påvente av nyheter.
Redigert 12.07.2018 kl 04:52 Arkivert
rieg
12.07.2018 kl 08:49
1605

Se hvordan andre selslkaper henter kapital til sine investeringer...seabird i går ettermiddag f.eks...opplyser om emisjon etter børs...henter 120 millioner, og 2-3 timer senere er alt over og markede oppfatter dette som positivt..kursen stiger dagen etter.... Element
Har virkelig ødelagt verdistigning for oss aksjonærer med denne BO dritten...i stede for 2-3 timer...vil element slite ut aksjonærene i månedsvis...galskap satt i system...
Redigert 12.07.2018 kl 08:54 Arkivert
Bankmanden
12.07.2018 kl 09:06
1532

2,5 mill nye jallaaksjer til salgs.
Hvem skal kjøpe alle disse nye aksjene.
Ikke rart kursen går ned.

Arkivert
Entype
12.07.2018 kl 09:10
1507

200 mill kr i mcap. Markedet er jo helt på villspor nå!
Arkivert
Aldara
12.07.2018 kl 09:18
1469

Markedet er alltid på villspor!!
Arkivert
Aldara
12.07.2018 kl 09:30
1433

Hmmmm...
Synes jeg ser antydning til litt mer aggressiv kjøpestil..
Mulig shortere starter inndekning..?
Ikke selg nå!
Arkivert
oddivar
12.07.2018 kl 09:31
1431

la nå utvaskingen fortsette, Aldara... )
Arkivert
FAR100
12.07.2018 kl 09:37
1391

har frigitt litt kapital, og skal kjøpe mer. har mye høyere inngang, 4,8 så sitter med stor tap, men selger ikke. mcap på 200 mill. verdier som tilsvarer aksjekurs på 10-20 kr. har ikke blitt klok og skjønner ikke.
Arkivert
Kivad
12.07.2018 kl 09:43
1353

Markedet har ikke trua på ELE. WP var ingen trigger. Flere av oss etterlyste argumenter for hvorfor WP skulle være saliggjørende for selskapet, men forståelige grunner er ikke blitt framlagt. Alt er for vagt og synes spekulativt. Selskapet må presentere noe som markedet forstår og som viser at selskapet kan tjene penger på. Så enkelt og så vanskelig er det når slt kommer til alt.
Arkivert
tuja
12.07.2018 kl 09:46
1334

Tenker markedet "forstår" når det meldes token-salg.

:)
Arkivert
hango
12.07.2018 kl 09:47
1329

Shorterne prøver nok å presse de nye aksjene ut, men lar det seg gjøres? og til hvilket kurs?
Arkivert
Aldara
12.07.2018 kl 09:49
1312

Den skjønte jeg ikke!
Hva mener du hango..?
Arkivert
Kivad
12.07.2018 kl 09:53
1286

Markedet forstår det når det vises at konseptet gir klingende mynt i kassa!
Arkivert
hango
12.07.2018 kl 09:58
1255

Nå som det har kommet nye aksjer i markedet, skulle man tru at shorterne vil ha disse ut i omløpet. Mao shorterne presser på for at BO skal selge. Men selger dem? Og til hvilket kurs?
Redigert 12.07.2018 kl 10:01 Arkivert
Aldara
12.07.2018 kl 10:01
1226

Hango...
Tror du BO lar seg presse..?
De kan ødelegge shorterne om de vil!
Arkivert
hango
12.07.2018 kl 10:03
1221

Det er vanskelig å si om dem lar seg presses, men det blir for dumt å ettergå shorterne på dette stadiet. BO ødelegger bare for seg selv.
Redigert 12.07.2018 kl 10:04 Arkivert
rischioso
12.07.2018 kl 10:06
1200

hango,

les igjennom hva du skriver gjerne flere ganger så finner du ut av at det ikke gir noen mening...:)

-------------

Nå er det kun 5-6 bøsdager igjen til den 20-de. Det er deadline selskapet selv har satt på når det skal avklares hvorvidt det blir oppkjøpp eller ei av OMM grunnet at det kunne bli problemer med å få tatt over eksisterende gjeld.

Dermed så kan det bli meldt når som helst at det er gått i orden og man går videre med JV og oppkjøpet

alternativt

at det ikke løste seg og at man ikke går videre med JV

Begge deler er en trigger, men alternativet er kanskje den største...:)
Arkivert
hango
12.07.2018 kl 10:10
1179

Risc.
Jeg tror ikke det du nevner er relativt til de avgjørende faktorene på når BO ønsker å selge eller presses til å selge. BO var aldri ment til å være en langsiktig eier av ele om jeg har forstått det riktig.
Og dersom BO holder igjen, vil shorterne virkelig få problemmer.
Redigert 12.07.2018 kl 10:13 Arkivert
nopetter
12.07.2018 kl 10:14
1158

det må nok mer enn en slik melding for å få shorterne til å snu. BO vil ikke løfte en finger de tenker bare på å få ut de 2,5 mill aksjene med mest mulig profitt
Arkivert
rischioso
12.07.2018 kl 10:28
1101

hango,

shortandelen er som et piss i havet.

Det er BO som styrer skipet og har full kontroll. BO vil ikke kunne presses av noen og selger ikke med tap. De har betalt 2,8nok/aksje og selger ikke på dette nivået.

I tillegg har BO lånt 5,75m som på et eller annet tidspunkt skal kjøpes tilbake og kan velge å gjøre det når som helst og da er det shorterne som får problemer og må dekke seg inn - kursen flyr da i taket og BO kan selge sine 2,5m aksjer til en langt høyere kurs enn 2,8.
Arkivert
hango
12.07.2018 kl 10:33
1092

Risc.
Det er vanskelig å si hvor mye muskler de shortinteresserte har. For den skyld kan disse aktørene overgå BO opp til flere ganger. Størrelsen på shorten har ingen betydning for handlekraften.
Men slik jeg tolker situasjonen, så skulle BO kunne ha tjent langt flere penger ved å øke risikoen. Ellers ser jeg ingen andre utvei for shorterne enn at disse aktørene kaster kortene dersom BO holder igjen.

Ellers tror jeg man gjør det rette ved å kjøpe aksjer i dag. TA signaliserer iallefall om et meget kraftig skifte i kursen om ikke lenge.
Redigert 12.07.2018 kl 10:42 Arkivert
Warom
12.07.2018 kl 10:41
1055

Personlig har jeg kun "interesse" av denne aksjen siden rischioso har det. Det finnes helt sikkert de som av en eller annen grunn kjøper/selger aksjer på hans "gode råd". Det er jo forøvrig ikke hans problem, men det er jo nesten tragisk å se utviklingen siste ca 4 mnd.

Nå finnes det også andre "tragiske tilfeller" rundt omkring på Oslo børs, men å følge med på hans ukuelige haussing i ELE er nesten morsommere enn muppet show. Det kan jo for "uinvidde" se ut som om at han vet hva han prater om(kanskje han gjør det for alt jeg vet)

Jeg kjenner ikke caset fundamentalt(og har egentlig heller ingen interesse av det) men siden rischioso "påberoper seg"(i alle fall i andre tråder) kunnskap innen TA, så kan det jo være verdt å ta med seg denne siste år(med fokus siste 4 mnd)

http://goi.nf/?qazfxqqptdzk

Det handles nå under MA 10-20 og "milevis" under 50 og 100. Heller ikke mye volumstøtte å snakke om nedover nå.

Det er jo ikke det minste merkelig at noen setter en short her(noe som heller ikke er vanskelig å se i ordreboken)

Jeg håper oppriktig at de som har satt sine penger her får igjen for strevet etterhvert, dere skal i alle fall ha lykke til :)
Arkivert
hango
12.07.2018 kl 10:47
1030

Ja, dersom man følger TA så bør man forstå at kursen som regel pleier å falle tilbake på 200 snittet. Denne gangen ligger den på rundt 3,6kr Og dersom dette nivået blir for kraftig, er det fare for videre fall. Men dersom den brytes, kan nye høyder oppnås.
Arkivert
rischioso
12.07.2018 kl 10:47
1026

Warom,

siden du påberoper deg en slik ekspertise her så er det jo litt merkelig at du ikke så det komme der hvor du er posisjonert - i APCL...)
Arkivert
rischioso
12.07.2018 kl 10:53
997

hango,

RE - pleier

* Det er ikke noe som heter pleier i denne settingen da TA er fortid - mao historisk og da blir det pleide og ikke pleier - en liten men betydelig forskjell.

Så er det jo greit å notere seg at historien er ingen fasit på fremtiden og TA tar ikke høyde for en eneste trigger nettopp fordi triggere er fremtid og TA er fortid...:)
Arkivert
badkrukan
12.07.2018 kl 10:53
1000

se lenge de ignorerer det faktum at BOs intresser spenner over ALLE trancher, er dette som at si at gud ikke finnes i kirken. Eneste som er iveien nå er tid. tid de bruker på dumping. til syvende og sist sitter de igen med store deler av et gruset selskap, og har tappet dere for 90% av pengene. det vi ser nå er ikke pent. Burde egentlig vare straffbart, men at gjøre elendig butikk er ikke straffbart. Der element er nå er du enten lurt av rovdyrstradere som maler en tegning av selskapet ut fra inne eller ute. Tokens som skulle vare revulution for markedet blev ikke noe annet enn forsinket luftslott.
Arkivert
rischioso
12.07.2018 kl 10:57
985

badkrukan,

BO er ikke et oppkjøpsselskap - det er låneformidlingsselskap.

De har en historie som forteller at de kun har formidlet lån.

De har et case hvor de kun skal formidle lån hvor de får kapital fra investorer som er ute etter å få kapitalen tilbake med renter og ikke bli sittende med et selskap.

Det er vist andre som ignorer her...:)

Arkivert
Warom
12.07.2018 kl 10:57
990

rischioso
Jeg er posisjonert i mange aksjer(også APCL)
Hvor har du det fra at jeg ikke "så det"

Her har du hva "jeg så" akkurat der jeg "så det". Hva så du da, og når gjorde du det?

http://goi.nf/?ukasdwgffyty
Arkivert
rischioso
12.07.2018 kl 11:06
963

Warom,

det er du som nå er blitt personlig - synd for du var faktisk en av få som man kunne diskutere med.

Nå har du falt ned på det generelle APCL nivået - kanskje ikke så rart etter så lang tid, men allikevel trist...

Jeg ønsker deg alt godt med investeringen i APCL og håper du får igjen pengene dine, men det ser slettes ikke bra ut og da kan vi jo heller ikke late som - i så fall bør man være forberedt på at det vil kunne koste enda mer...
Redigert 12.07.2018 kl 11:08 Arkivert
Warom
12.07.2018 kl 11:13
929

Vet du hva rishioso, det ønsker også jeg deg(og alle andre). Det er bare så synd(synes jeg) når man leser "visse innlegg" der det helt klart kommer frem at man IKKE ønsker andre vel(mer kun en selv)

Når dette blandes med "alternative sannheter" så er det ikke så veldig morsomt for de som måtte følge den enkelte(det gjelder nok også de som måtte følge undertegnede).

Nok om slikt, jeg skal la det ligge(i alle fall her på en tråd jeg ikke har interesse for(enn så lenge))

PS: Ja, det blir litt personlig slik jeg oppfatter det du "driver med" :)
Arkivert
nopetter
12.07.2018 kl 11:14
925

det går i alle fall rette veien. kanskje kommer kongen :)
Arkivert
Aldara
12.07.2018 kl 11:15
917

Kan dere vennligst ta dette på bakrommet og flytte ut av denne tråden.?
Arkivert
rischioso
12.07.2018 kl 11:16
902

Det er håp så lenge liket fiser sies det så da er det jo håp for det meste også her på OSE...:)
Arkivert
Hektar
909

Kanskje du burde være litt ydmyk riskoker? Du baisset da tokens på harde livet rundt toppen i mars, nå er det plutselig en trigger for deg?

Man er dårlig med aksjer om man må synke så lavt ned i søla for å forsøke å tjene et par kroner.
Arkivert
Warom
903

Aldara
Avsluttet fra min side...
Arkivert
allintex
12.07.2018 kl 11:18
896

Hvilken er bedst?

https://www.arla.dk/opskrifter/temaer/risotto/
Arkivert
rischioso
12.07.2018 kl 11:22
875

Aldara,

du har helt rett - det burde være forbeholdt ELE caset alt som diskuteres her og nå virker det å bli slik (inntil videre).

-------------

Det er visse ting vi bør notere oss:

(1) BO har valgt å konvertere nå noe som betyr at prisen ble satt til 2,8.

(2) BO er i likhet med oss kjent med hva som kan komme av triggere fremover og vi bør derfor gå ut i fra at det er en grunn til at de nå valgte å konvertere.

(3) BO selger ikke med tap. Dermed forventer de at kursen vil komme seg over 2,8 slik at de kan få solgt med fortjeneste.

(4) Det kan enten skje gjennom triggere som blir meldt eller at de selv kjøper tilbake låneaksjer og/eller i en kombinasjon.

* Mao, alt tilsier at vi skal videre opp, men om det skjer i dag, i morgen eller til neste uke gjenstår og se.

Det vi kan være sikre på er at det vil bli meldt mye positivt fremover og man bør derfor kunne anta at det er det som ligger til grunn for at BO valgte å konvertere nå.

Redigert 12.07.2018 kl 11:23 Arkivert
nopetter
12.07.2018 kl 11:26
861

risotto

akkurat der er vi enige alt det jeg har lært i mitt liv stå på til det ikke er liv mer og enda litt til, hvis de Shorter gjenget blir tvunget til å løse inn fra de som har lånt dem aksjene eller av andre årsaker da må de hente inn nesten en million aksjer fra markedet. og med den omsetningen som har vært til nå. du verden sier jeg bare
Arkivert
rischioso
12.07.2018 kl 11:28
853

Hektar,

du kaller det baissing, jeg kaller det realiteter.

Det er faktisk over 4 mdr siden mars og vi er først nå i startfasen av TGE som vi trodde først skulle bli en virkelighet i januar...

Mao, det er tidslinjen som er styrende i det kortere bildet og det fundamentale i det lange og når man påpeker det så er jo ikke det baissing, men heler en realitet.

Aksjekursen er i mellomtiden blitt halvert så det var vel flere enn meg som så at dette kunne ta tid.

Når vi nå endelig er kommet dit vi trodde vi ville være i mars når kursen stod i det dobbelte så er det å forvente at det vil komme en reprising etter hvert - og det vil komme...:)
Redigert 12.07.2018 kl 11:29 Arkivert
tommbakk
12.07.2018 kl 11:30
840

"Godt" å se at vi er flere.

Jeg gikk inn på litt feil tidspunkt (slik utviklingen har gått siste par måneder), først på 5.40. Har kjøpt mer underveis, sist igår på 2.70 og har nå et snitt på 4.63.

Så, pr idag har jeg et tap på drøye 160.000. Surt. Men jeg selger virkelig faen ikke jeg heller. Hvis jeg skal gå ned, så skal det skje med flagget til topps.

Jeg tror mange småsparere blir ristet ut av det som skjer, og skal ikke selv late som at jeg er overbegeistret for finansieringsløsningen med BO.

Men, jeg tror det foregår ting i kulissene i forhold til kommende inngåtte avtaler. Og jeg tror også de kommer snart. HVIS (og det er så klart et hvis) en del av triggerne som ligger i luften slår til...(AMI i produksjon, salg av Mindoro, JV med Auplata) så er dagens MCAP en regelrett vits.

Og det er også derfor jeg ikke selger nå. Jeg kjenner bakgrunnen til selskapet, og vet at det ikke har vært mye å vise til. Kanskje kan det de holder på med nå også (token-biten) vise seg å bare være svada som markedet overhodet ikke kjøper.

Men jeg tror at mulighetene som WP er en roadmap til, kan bli noe særdeles bra.

Og hvis disse mulighetene slår til (særlig hvis det etter hvert blir mer konkrete, asset-backed tilganger råvarer/mineraler), så tror jeg en reprising av selskapet vil kunne sende kursen opp 10-gangeren fra dagens nivå.

Men HVIS'ene er der...og mye usikkerhet.

Det blir spennende utover sommeren og høsten i hvert fall.

Så får man bare se om det er dumt å ikke høre på baisserne.

Enn så lenge gjør jeg ikke det. Jeg har så altfor lyst til å kunne si til dem:

"Dere tok feil", når kursen igjen passerer kr 6, så 7, 8...osv...
Arkivert
rischioso
12.07.2018 kl 11:36
834

nopetter,

nettopp - vi ser det daglig hvordan det kan bli. Når det er stille så er det godt med salgsordrer og så snart kursen går litt nordover så er det nærmest tomt.

Mao, om og når shorterne må dekke seg inn så vil det være veldig langt mellom hver salgsordre av betydning og akkurat det vil skape 5-steg og russiske prosenter...:)

For hver dag som går så er vi 1 dag nærmere at en positiv trigger vil bli meldt - det finnes både mange og nære sikre triggere som kan komme når som helst og på toppen av det så er det nå diskusjoner om hvorvidt man skal fortsette JV eller ei noe som igjen betyr at BO kan i realiteten bli historie før det egentlig har startet og hvis så - så skal vi se på tidenes reprising og en avklaring på det kan komme når som helst og senest i løpet av de neste 5 børsdager - innen den 20.07...:)
Redigert 12.07.2018 kl 11:39 Arkivert
hango
12.07.2018 kl 11:42
813

Om man følger EW teorien, skal neste bølge dra kursen opp til rundt kr.10
Noen som blir med?
Arkivert
nopetter
12.07.2018 kl 11:44
805

skal vi si det sånn det er ikke mange på top 20 listen de kunne lånt disse aksjen fra, du husker hvem som forrige gang satt på den nomura posten som plutselig har dukket opp igjen med 1,311 mill aksjer
Arkivert
rischioso
12.07.2018 kl 11:44
800

hango,

:))))

Du klarte ikke å bli sittende på utsiden - du har min fulle forståelse spesielt i disse tider...)
Arkivert
rischioso
12.07.2018 kl 11:52
775

nopetter,

for meg så er det egentlig irrelevant hvor aksjer lånes.

Det som er viktig er at vi kjenner til at det er blitt lånt.

Når BO så konverterer til en høyere kurs enn samme dagens sluttkurs så er det fordi de mener at kursen skal opp.

Når de så sitter på en avtale om 5,75m låneaksjer så kan de enkelt kjøre kursen opp alene gjennom å kjøpe tilbake for så og selge kommisjonsaksjene og gjør de det så vil shorterne slite noe som vil gi et ekstra boost.

At shortandelen øker i disse tider er heller uforståelig, men de tar som kjent feil og har gjort det mange ganger før spesielt om de tar posisjoner basert på TA.

Det at BO velger å konvertere ser jeg heller på som et sikrere tegn og de er nå avhengig av at kursen går opp, de har krefter nok til å sende kursen opp alene og når de vil ha behov for en endret aksjekurs så blir det gjerne slik det være seg opp eller ned og nå er det opp som gjelder...:)
Redigert 12.07.2018 kl 11:54 Arkivert
Arkivert Til toppen