Norgesgruppen-brødrenes søster.

exian
08.07.2018 kl 13:13
146

Dette er en arkivert tråd!
https://www.dn.no/nyheter/2018/07/08/1200/Handel/-jeg-orker-ikke-den-enorme-politiske-korrektheten

Dette oppslaget har muligens blitt til etter å ha lest et hint her på en tråd for litt siden.

Jeg synes det er rart at en familie har hatt en så til de grader skjev kultur. Her holder brødrene på med titalls av milliarder, mens søsteren må kjøpe brukt sykkel og gå på loppemarked.

De kunne vel i det minste gi henne noen hundretalls millioner. Og hun har kanskje sønner eller andre barn ?

Noe lignende mener jeg er tilfelle i Andresen familien. Johan H. Andresen har en eller flere søstre. Nå har Johan H. fått to døtre. Hva da ?

Hva med å dele litt mindre ekstremskjevt ?

Hva om denne søsteren eller søstrene har/får sønner ?
Redigert 08.07.2018 kl 13:14 Arkivert
exian
08.07.2018 kl 13:27
105

I en mannsdominert bransje som bilproduksjon,
ble det til at Ferdinands Porsches datter giftet seg med Piech. Og sønnen hennes var selve sjefen i VW i mange år.

Det samme i BMW. Datteren til Herbert Quandt er storaksjonær ved siden av broren sin, og begge sitter i BMW-styret.

Og kona til Carl Benz var nærmest investoren hans. Bertha Benz var svært viktig for automobilens fødsel. Og foretok alene sammen med sine sønner verdens første langtur med automobil. Uten at mannen visste om det. Hun måtte tanke på et apotek. Bensinstasjon var ikke oppfunnet.

Arkivert
exian
10.07.2018 kl 09:04
82

https://www.dn.no/nyheter/2018/07/09/1233/Handel/knut-hartvig-johansson-apner-opp-for-kvinnelige-eiere-det-er-ingenting-som-ville-gledet-meg-mer

Han begynner å komme på gli. Og han og broren har to søstre.
Arkivert
Sven
10.07.2018 kl 13:20
67

Kjenner noen tyskættede, og det har vært vanlig i Tyskland at sønnene arver nesten alt, men døtrene som har jobbet med mindre viktige ting som ekspedering, blir avspist med smuler.
Arkivert
Sven
10.07.2018 kl 13:27
63

Hvem vet om ikke EU- motstanderne trenger litt hjelp fra den røde avisen "Klassekampen",
for det ser ut til at ingen riksdekkende aviser tar opp dette.
Arkivert
Håkonsen
10.07.2018 kl 21:26
54

Jeg skjønner ikke denne saken. I Norge har alle søsknene lik arverett, og selv gaver gitt på forhånd, dvs. før død, skal medregnes.
Arkivert
exian
10.07.2018 kl 21:46
48

Jeg husker ikke overdragelsesdetaljene, men tror faren overførte til sønnene mens han var i livet. Det har vært en ekstrem og erkekonservativ mannskultur.

En kan også avspise et barn med 1 million om det er noe å arve ved bortgangen.
Arkivert
exian
10.07.2018 kl 23:38
36

dn.no

Hun har bodd i en 1 roms i store deler av livet. Og dette bare et par kilometer i luftlinje fra nevøen som arvet hele sulamitten.

Det er ganske sprøtt dette her. Mens fx i BMW AG har den ene datteren nesten like mye aksjer som broren. Hun fikk litt mer i andre selskaper. Og hun sitter i BMW styret. Til sammen har de i praksis makten over hele BMW.

Joh. Johannson familien burde rette litt opp i dette nå i det minste.
Arkivert
bråkebøtte
11.07.2018 kl 00:16
30

Tilnærmet samtlige prislapper i alle Kiwi-butikkene i Norge har åpenbart ulovlige prislapper. Skriften er så liten at dette klart er i kvalifisert strid med loven.

Jeg undrer meg over hvorfor Forbrukertilsynet ikke for lengst har grepet inn.
Arkivert
Arkivert Til toppen