EØS-avtalen er en dårlig avtale for Norge.

exian
07.07.2018 kl 10:15
282

Dette er en arkivert tråd!
Hyklerne fremstiller det som Norge blir søkkrike av EØS-avtalen. Dette er å snu fakta på hodet.

EU må ha våre varer og tjenester okke som.
EU kjøper varer fra oss, som de får kjøpt altfor billig, og som de legger store avgifter på overfor sine innbyggere. EU tjener uhyrlige summer på den grove utnyttelsen av å tilrane seg varer til gi bort priser fra Norge.

EU betaler nesten ingenting for gassen og strømmen vår. Fisken får de altfor billig.
Oljen får de levert på døra.

Våre shippingtjenester skjer til slavepriser.

Dette er vi ikke tjent med å la fortsette.
EU trykker penger uten dekning for seg. Ved å utstede digitale penger og obligasjoner. Dette er tyveri utfra ingenting. Og utplyndring av resten av verden. Vi må ut med en stor og økende kontingentbetaling til EU, og som attpåtil blir sløst vekk på spinnville formål. Ren korrupsjonsbetaling.

EU må ha våre varer. Og ikke går EU glipp av store penger. Det er EU som står med lua i handa her egentlig, ikke Norge.

Vi kan selge våre varer andre steder. EU vil da få problem med å skaffe varer fra andre steder. Og om de gjorde det, vil de fort bli mye mye dyrere for EU. Og så dyre at rommet for å avgiftslegge overfor sine innbyggere, forsvinner. EU er nå avhengig at disse enorme avgiftsinntektene.

Det norske folk må nå sørge for at Norge sier opp EØS-avtalen. Og setter betingelse overfor Storbritannia at de gjør som vi sier, om de fortsatt skal få sine energi, sjømat og annet leveranser fra oss. Vi krever lojalitet fra Storbritannia. Da vil også Storbritannia få lojalitet fra oss.
Vi driver ikke dumsnill veldedighet her.

Vi kunne også ha et energisamarbeid med Russland, for å maksimere eksportpriser.

Her ligger fantastiske muligheter for Norge og Russland i fellesskap.
Arkivert
PSI- Investor
07.07.2018 kl 22:09
135

Hvordan skal norske politikere få toppjobber rundt i europa om vi ikke offrer noen milliarder årlig?
Det er jo verdt det?
Arkivert
exian
07.07.2018 kl 22:19
135

Hva er vitsen med disse toppjobbene ? Bare utgifter og misbruk av det norske folks integritet såvidt jeg kan se.

Om FOLKEVALGTE (hvilket vi ikke har i dag) representanter skulle hatt toppjobber internasjonalt, burde det være i institusjoner med udiskutabelt gild status.

Og som er ekte demokratisk tvers igjennom fundert.
Arkivert
coldman
07.07.2018 kl 22:38
136

Kanonbra tråd, exian! Du forstår faen meg alt det handler om! Sånne som deg er sjelden vare, bare synd dine innlegg blir begrenset av dette forumet!

Du skriver så bra at du må komme deg UT på den store arenaen, altså offentligheten, og argumentere de i senk! Du hadde klart det glimrende!
Arkivert
exian
07.07.2018 kl 22:50
129

Takk coldman. Du har bra ytringer du også. Synd du holder på med flat jord. Det skal jeg la ligge nå. Håper du gjør det samme akkurat her nå.

Exian har vært ute globalt. Under annet nicknavn. Burde bruke mer tid der, enn på det begrensede smågreiene her. Exian under annet nicknavn globalt, har laget skjelv for NWO. Og de har hevnet seg flere ganger.
Det har vært uvirkelig. (Folk ville besvimt hadde de visst hva som har foregått).

Du kan kanskje gå litt globalt du også coldman. Du er jo flink til å se hva som er bra å videreformidle.
Arkivert
coldman
07.07.2018 kl 23:02
126

Glimrende Exian!, Flott å høre at du er der ute og gjør en forskjell, for det er DER ute endringene gjøres!

Når det gjelder meg selv så kan jeg ikke det nei, Exian. Fordi jeg vet en sannhet større enn alt dette, og jeg kan ikke gå imot den sannheten som du vet hva er...sorry men jeg kan aldri gå imot den.

Men min ros til deg står uansett fjellstøtt, den er vel fortjent!

Arkivert
Visjonæren
11.07.2018 kl 14:48
44

https://www.aftenposten.no/norge/politikk/i/6n7Qje/KrF-lederen-Norge-ma-bruke-retten-til-a-si-nei-til-EOS-direktiver

Norge må på kort sikt bli mye tøffere i EØS sammenheng.
Arkivert
Arkivert Til toppen