IT og kommunikasjon

Strongpoint #23 Faghandel rammeavtale ESL 50mill

HitIT
STRONG 06.07.2018 kl 19:34 5566

Utdrag dages melding:
"StrongPoint har inngått en rammeavtale med en faghandelskjede om leveranse av Pricer ESL til deres butikker i Norge.
Rammeavtalen har en verdi på opp til MNOK 50."

Analyser:
https://investing24h.com/2018/04/25/strongpoint-strong-q1-2018/
https://www.norskeanalyser.no (Analyse som du må betale for. Kursmål 20kr des 2017)
http://www.capitalcube.com/blog/index.php/strongpoint-asa-neutral-outlook-but-great-fundamentals/
https://aksjeanalyser.com/2016/11/10/strongpoint-strong/
https://fladerblom.wordpress.com/2017/04/18/strongpoint-analys/

Q1 webcast:
http://coxit.net/strongpoint/Webcast/live_webcast.html

Siste nytt:
US http://cashdefend.com/
http://www.strongpoint.com/index.php/news/16
Twitter (cashguard): https://twitter.com/search?f=tweets&vertical=default&q=cashguard&src=typd
Twitter Strongpoint: https://twitter.com/_strongpoint
https://www.utkonos.ru/landing/foodbox (lilla er C&C)
https://www.fft.ie/another-week-another-cashguard-installation/22540
https://twitter.com/roineg/status/1009955431609872385?s=21

2017 Uke:
45: Sberbank 560 SQS
50: Oppkjøp av CUB. https://www.cub.se/
51: 2000 C&C r.avtale Utkonos

Uke gj.snitt omsetning i 2018:
1: 11,01 ( 580k)
2: 10,85 ( 866k)
3: 10,93 ( 618k) CIT ordre Kroatia 0,8MEur
4: 10,88 ( 610k)
5: 10,44 ( 741k)
6: 9,76 ( 1361k)
7: 10,17 (3 010k) Q4, ny CEO annonsert, 50 øre u. Utbytte Det gir bra årlig rente på investering.
8: 10,04. (1099k)
9: 9,81. (1792k) COOP Estland-ordre på CUB E-COMMERCE SUITE utvidet med 6 stasjoner. Første ordre på CLICK & COLLECT hentestasjoner i Baltikum.
10: 9,85 (644k)
11: 9,94 (970k)
12: 9,94 (1007k)
13: 9,95 (254k)
14: 10,01 (1113k)
15: 10.00 (765k)
16: 10,18 (580k)
17: 9,79 (4320k) ex. utbytte 50øre, POS avtale Baltikum. 3x insidekjøp og 1x insidesalg
18: 9,87 (1061k) CIT ordre Kroatia 0,6MEur, 1x insidekjøp
19: 9,72 (1401k)
20: 9,87 (895k)
21: 9,88 (374k)
22: 9,99 (4323k) Alimerka kjøper ut gjenværende kontraktsverdi til € 3,7mill. (Evaldas Budvilaitis solgt 95 000. Eier 238 463 aksjer)
23: 9,91 (1849k) Coop Norge bestiller elektroniske hylleetiketter (ESL) 70 butikker
24: 9,91 (1181k) Jacob Tveraabak, kjøpt 20.500 aksjer gjennom sitt heleideselskap Juce Holding AS.
25: 9,89 (1199k)
26: 9,88 (1074k)
27: 10,08 (1703K)Faghandel rammeavtale ESL 50mill
Redigert 08.07.2018 kl 22:34 Arkivert
Dette er en arkivert tråd!
12.07.2018 kl 17:42 761

PSI/StrongPoint har tidligere år bortsett 2017 normalt startet oppgangen i juli/august fram til desember.
Håper det gjentar seg iår.
Arkivert
Jadaok
12.07.2018 kl 17:51 753

Jeg tenkte at pga pos engangseffekt så kanskje kunne det komme noe negativt også - litt typisk det. Likevel har jeg kjøpt i det siste. Bør stole på sin intuisjon. Balle! Vel vel. Strong kan bli bra dersom en stor kontrakt kommer. Prisingen nå er helt fair. Ikke billig, ikke dyr. Kan godt hende den faller til 8,5-9. Ledelsen er de å stole på? Tillit må bygges fra ny leder. Godt han blårussen J w er historie. Pratemaker. Nå er det kontrakter som gjelder, ikke rammeavtaler. Meget negativt begge ti tingene fra Russland. Evaluerer CC Tåler ikke kulda eller? Reagerer også på at av positive ting i rapporten så nevner de ting som ble rapportert i q1. Amatørselskap. Har dere funnet den cc på Lørenskog , eller kødda JW med dere? Dere som er venner med han, si at dere ikke finner den da.
Arkivert
LeifH
12.07.2018 kl 18:07 743

Jeg er usikker på om du har rett, viking. Om strong plutselig får mange gode kontrakter, eller en saftig en, som viser at det er god fremtid i selskapet.. Så er det rart om folk vil ut for en hver pris. Uansett.. jeg trur Jacob kan gjøre dette selskapet til noe stort, og trur han kommer til å kjøpe mye mer snart.
Arkivert
12.07.2018 kl 18:53 720

Ja, Leif og andre: det er mennesker som får ting til å skje og alt bunner ut i salg og markedsføring. Produktene er best i verden, så det er bare ut å selge.
Arkivert
LeifH
12.07.2018 kl 19:26 693

Satse slik strong gjør nå, det tar tid. Lov å håpe på noen fete kontrakter, men uansett så vil de komme, kommer bare ann på når. Jeg Syns det blir fryktelig spennende når Jacob skal sette igang, trur absolutt Waaler har vært rett kar til nå, men jeg mener man trenger noe nytt iblant. En litt yngre versjon som skal virkelig vise hva han er god for.. virker som en kar med gode kontakter.
Arkivert
12.07.2018 kl 19:45 676

Virker som? Han er fra elitegjengen i Mckenzie jo. Enormt nettverk. Ikke snakk om at han ikke vil lykkes tenker jeg.
En skikkelig smarting. Det merker man etter få sekunder i hans' nærver. Lytter mer enn han snakker.
Arkivert
just_fun
12.07.2018 kl 20:03 655

Takk, Vikingen og Stifinern!

Jeg skal heller ikke slege, men irriterer meg over problemer med SQS som var sagt løst for lenge siden. Vel, kanskje det er løst og det er gam\mle leveranser som som gir garantiansvar og nå utgifter.

Tallene var fine de. Men det er på+ slike dager man kan komme ut. Håper trikker'n gir oss medling på mandag. Han har trolig en tilgang ikke jeg har og er veldig dyrt har jeg fostått fra annet fora.
God sommer videre tialle. Jeg har nyss badet med Dronningen og Prinsessen etter 10 000o skritts tur og i morgen kommer resten av familien døtre og svigersønner og 3 barnebarn. Gutten ble 5 år i dag! Han får telt og sovepose i bbursdagsgave. Han er som snytt av nesen min. Så han får det jeg ville ønsket i den alderen.
Arkivert
stifinner
12.07.2018 kl 20:40 621

Just fun, det høres både koselig og litt slitsomt ut, men ha en fin sommer!
Fortsetter du på det nye forumet?
Fra i morgen, vet du.
Jeg vil være innom tekinvestor fra tid til annen.
Arkivert
HitIT
12.07.2018 kl 21:00 606

Hvorfor har det tatt så lang tid å fange opp konstruksjonsfeilen? I den ene webcasten står JW å sier at konkurrentene ikke holder mål og i det neste øyeblikk sitter en selv med skjegget i postkassa. Irriterende. Mye cash rett i dass og tap av renommé.

Skal man være best (og dyrest?) på markedet holder ikke dette.

jaja, forsetter fremgangen i EMEA og APAC får napp så ender vel alt bra tilslutt.
Redigert 12.07.2018 kl 21:01 Arkivert
Jadaok
12.07.2018 kl 21:21 581

Nettopp hitit. JW er en bør børson skrytepave. En luring. En juger, om du vil. Digg å bli kvitt han. Strong kommer til å falle til 8 kr, dessverre.
Arkivert
Traderèn
12.07.2018 kl 21:32 566

Da er det bare å glede seg til neste skuffelse...

Fy faen. Dette var ihvertfall ikke kommunisert

GOD NATT nå logger jeg av for vinteren

Arkivert
Norviking
12.07.2018 kl 21:58 520

God sommer til deg også just_fun , collin , hit , baronen , leifern , trikkern , krosta , smudge , 100%ose , joha , tunktee , ols123 , traderen , PSI investor , Nøtten , Tiger , totte og alle dere andre også
Inkludert Stifinneren ( og det er ikke sarkastisk ment )

For første gang skal jeg komme med en liten stemningsrapport for nå har jeg kommet meg sørover og som den ydmyke mannen jeg er så har jeg i kveld latt meg overtale så jeg har vært på en fin sykkeltur med madammen

Vi har stoppet ved noen små strand-barer og tatt litt tørstedrikk og litt små-snacks og kost oss.

Nå har vi kommet oss opp i penthousleiligheten 60 meter over bakkenivå ( med alt for liten terrasse ) og sitter å skuer ut over sjøen her.

I glasset er det litt Cognac og fruen har vin.

Temperaturen er helt passe og det er en sval bris. Herlig :)

I garasjen står både BMW`n og Mercedesen nyvasket og klar.

Eneste som murrer i bakhodet nå er at jeg er skuffet over SP ledelsen som ikke evner å dra oss oppover

God sommer
:)
Arkivert
12.07.2018 kl 22:05 511

Herremin så negativ stemning det ble her da. Det var ikke helt topp det vi fikk servert i dag men det var ikke gravøl heller.
God sommer og opp med humøret.
PS: les rapporten en gang til?
Arkivert
HitIT
12.07.2018 kl 22:56 461

Okey, ebitda og omsetning kan og vil forhåpentligvis bli høyere en i 2017 så det blir nok utbytte på oss til neste år også. Men ebitda på over 100mill som i 2016 er langt unna.
Gi oss noen større vensafe og cashguard avtaler så vil det hjelpe på humøret.

God sommer :)
Arkivert
12.07.2018 kl 23:11 450

SC kampanje i Sverige andre halvår HitIT. Er mye bra å lese i rapporten synes nå jeg.
Arkivert
totte174
12.07.2018 kl 23:20 444

Fint at det begynner å ta seg opp med litt mere volum i Asia :

To store matmarkeder har inngått en avtale på til
sammen 50 kontanthåndteringsløsninger som ventes
installert i 2. halvår 2018.

Arkivert
just_fun
12.07.2018 kl 23:40 414

Jadaok (12.07.18 21:21 )

Jeg er sikker du tar helt feil aHAn er en ekstrem sikker person på hva han an si. Jeg tror han fikk en liten blemm for ca 10 år siden. Du kan skyte meg, men jeg trekker raskere enn Lucky Luck. Jøregen er hel ved og jeg stoler på han. Og neim han kunne ikke fortelle om problemer i Russland der på tgreffet vårt utgen å lagtg på børs først. Skulle lagt ut? Ikke veldig mange kroner 0g...'

Alt er håndgtert slik detg skulle, men selvfølgig ville jeg lit å vite om russerkampsettet som kan bli SP største, Vel, jeg tror det er blandingen av CG, Vensafe og samarbeider med Pricer. Og så har vi C%C som bare kqnta av. Der er jeg selv litt mer lunken. Der må SP skape en veldig god løning. Har de gjort det? Forsen er temperturssoner. Ikke et jeg, Skal det lykkes må de bruke penger!
Jeg sitter long så lemge det kommer utbytte.
God sommer videre!
Arkivert
LeifH
13.07.2018 kl 09:10 309

Ja, var litt negativ her. :D trur man bare må slappe av i dette selskapet, la de jobbe. Vi har piloter over hele linja, og produkter i verdensklasse, klart det tar lang tid når produktet ikke koster 1kr stk. Men dette kvartalet blir spennende med alle disse c&c pilotene.. gleder meg. Ser willys har bestilt nye 17.. Snakk om og være fornøyd. Så dette kommer andre steder også.
Arkivert
Norviking
13.07.2018 kl 09:17 299

Hvor fornøyd aksjonærene / markedet er gjenspeiles i kursen , og så diskuteres det her hva man er misfornøyd med.

Jeg er generelt irritert over informasjonen selskapet tydeligvis sliter med å få ut til aksjonærene samt resultatet for kvartalet da jeg hadde forventet vesentlig bedre tall

Arkivert
13.07.2018 kl 09:47 253

Vanskelig å forstå hvorfor SP skal ned mot 400 mill i børsverdi.
Skulle tro pengene rant ut av kassa, men de renner faktisk inn.
SP burde vel støtte opp med kjøp av egne aksjer nå?
Arkivert
13.07.2018 kl 09:56 233

ben6: enig. Aksjen vår biter ikke på positive meldinger så som 50 mill ESL som sendte oss ned 1% og reagerer ekstremt negativt på skuffende tall, men vesentlig bedre enn i fjor. Jeg har kjøpt mitt i denne omgang.
Arkivert
Norviking
13.07.2018 kl 10:02 215

Collin

Jeg må få påpeke at en rammeavtale er ikke verd papiret den er skrevet på før ordrene faktisk er plassert

Markedet må se at det faktisk kommer ordrer og at det vises på bunnlinjen
Arkivert
13.07.2018 kl 10:31 191

Viking: her er jeg nok uenig med deg når det gjelder Pricer - av flere grunner. Tror du virkelig ikke at den meldte rammen blir levert? Pricer har det beste produktet på markedet? De kjører på IR som gir kanskje 2 år lengre batteritid sammenlignet med radio/konkurrenter. Vært lenge på markedet. Leverer god kvalitet og service. ESL og da fortrinnsvis Pricer er et må ha produkt. Alle må ha dette eller så er de ute av dansen.
For Strong betyr det økte serviceinntekter, som vi ser utgjør - litt overdrevet fra min side - nær halvparten av dagens prising, som bare ligger der og venter på å inntektsføres.
Til de som ikke vet: store deler av gjelden i balansen til Strong, er skyldig service som inntektsføres fremover i tid. Altså debet gjeld, kredit inntekt. Og, den øker kvartal for kvartal.

Det skal da ikke være slik at en meldt rammeavtale, som mest sannsynlig leveres, på 50 mill sender aksjen vår ned? Nei, vet du hva.
Innsidekjøp? Sender oss ikke opp det heller...
Redigert 13.07.2018 kl 10:38 Arkivert
Norviking
13.07.2018 kl 10:42 161

Rammeavtale , intensjonsavtale er ikke det samme som en ordre

En rammeavtale genererer ingen penger før man faktisk får ordren og det er snakk om cash som skifter eier.

Det er bare slik det er

Jeg skulle gjerne sett at SP ble flinkere på kommunikasjon.
For er dem like dårlige til å kommunisere med kunder og potensielle kjøpere som dem er til å kommunisere med oss eiere.
Ja da skjønner jeg godt hvorfor ståa er slik som den er !

Ja jeg er irritert
nei
Forbanna er vel rette ordet !
Arkivert
13.07.2018 kl 10:49 150

Nå er du veldig bastant Viking. Slik det er? Så du tror ikke rammen til Coop leveres? Tydelig mange med deg som er forbanna og selger på best og i flokk. Var ikke mange som ble med meg å kjøpte i går og ei heller i dag. Det er å gå mot strømmen, og ja: det gjør jeg.
Tingenes tilstand er da ikke så ræva som dagens prising tilsier? I fjor på samme tid, da kunne vi snakke om rævaresultat og da var kursen høyere enn i dag. Det har aldri vært større muligheter og som Leif over her sier: pilotene står og jobber. Flere C&C leveres - as we speak. Pilot på C&C skal ut snart i Norge og alt blir til: nei, dette har vi ikke trua på?
Arkivert
13.07.2018 kl 10:58 132

"Jeg må få påpeke at en rammeavtale er ikke verd papiret den er skrevet på før ordrene faktisk er plassert"

Kan være enig i det for noen selskaper som stadig går i minus, men for SP som har levert positiv EBIDA de siste 8 årene, og har vist at de fleste rammeavtalene ender med ordre, så bør det ha en verdi.
Det har noe med kommunikasjon å gjøre eller at den er notert på feil børs.
Børsverdien gjør også selskapet uinteressant for større aktører pluss at det er negativt for å lande store kontrakter.
Arkivert
13.07.2018 kl 11:05 111

C&C pilot i Norge fører mest sannsynlig til kontrakt. Tror vi ikke at vi i Norge følger noenlunde samme handlemønster som i Sverige? C&C øker jo bare på der borte. Ny ordre nå jo.
Jeg husker for mange år siden hvor, dengang PSI, måtte sende oppfølgings børsmelding etter å ha landet tidenes ordre. Kursen reagerte ikke. ) Husker dere den?
Arkivert
Norviking
13.07.2018 kl 11:15 95

Collin

Ja jeg er vel noe bastant her

Dette begrunner jeg med :
Du har HELT rett når du snakker om fremtidig inntjening osv
MEN
I SP sitt tilfelle så må jeg si jeg har blandede følelser nå

Se på avtalen med Utkonos
Den var / er Kjempesvær men har ikke resultert i flere systemer enn man får i en bærepose

Vi har hørt Jørgen uttale seg om enorme avtaler og ordrer , og vi har Roine som ikke har levert mer enn at han har tjent inn til melk i kaffen

Og hvorfor skal alt være så hemmelig ?
Du med flere har kjørt østlandet rundt for å lete etter en pilot !
Kan ikke Jørgen fortelle hvor den er da ?
Hva er så hemelig med noe slikt ?
Skal det være hemmelig for konkurrenter ?
Hvem da for eksempel ?

Jeg angrer på at jeg ikke ble med på lunchen på rælingen
Kanskje like greit forresten for jeg hadde ikke klart å holde munn og hadde helt sikkert lira av meg hvor tragisk kommunikasjonsnivået er

Dette er noen av punktene jeg er irritert over
1)
Det meldes saker som ikke blir noe av eller tar fryktelig lang tid
2)
Det meldes ikke om ting som er viktige jfr problemene med koffertene igjen
3)
Det snakkes med store bokstaver om dobling innen 5 år
og det var vel 3 år siden ? ( korriger meg om jeg har feil )
Jaggu på tide å få ut fingeren nå da.
NEI
Det er tydelig at man ikke rir samme dag som man saler på i dette selskapet.

Jeg synes jeg at det har vært alt for mye sau og for lite ull i SP den siste tiden.
Det er på tide det skjer noe
Og da mener jeg at det bør taes grep !

Får bare bøye meg i støvet å si at Rusbrus hadde helt rett
Bare så synd at jeg ikke var flink nok til å se det samme som han.

Redigert 13.07.2018 kl 11:22 Arkivert
13.07.2018 kl 11:23 72

Viking: endringene du etterspør skjer jo? Det holder ikke med to personer i en kassebil i Irland og å være spredd over hele verden med mindre omsetning enn i Norge i kjempemarkeder. Har du fått med deg det nye styret? En av Norges beste på salg har tatt plass blant annet. Vi har fått ny CEO og det har allerede skjedd en strategiendring -dreining. Nei, jeg deler ikke markedets dom over selskapet vårt og er ikke på nær så negativ som det du er nå.

Aksjen vår prises med alle mulige rabatter:
"Dersom, viss, kanskje"-rabatten.
Likviditetsrabatt.
Venterabatt.
Helt år til neste utbytterabatt.
Omvendt yieldrabatt.
Omvendt innsidetungt selskap rabatt.
Gjelden i balansen som vi tror er betalbar- rabbat.
Arkivert
13.07.2018 kl 11:25 67

Norviking:
Kan ikke bli mer enig i ditt siste innlegg.

Leasing opplegget i Spania var jo en success.
Det er kanskje løsningen i Asia.
Arkivert
Norviking
13.07.2018 kl 11:27 65

Collin
Kjære deg
Man kan regne inn alle rabatter man vil
Men hva hjelper det når markedet er uenig ?

Jeg innehar langt over en kvart million aksjer
Jeg har investert mye i selskapet og jeg forventer bedre prestasjoner enn det vi ser nå
Arkivert
13.07.2018 kl 11:35 53

Norviking: Vi ser tydeligvis helt forskjellig på tingenes tilstand. Og, det er bare fint. Det er da ikke noe vits å debattere om vi alle er enige?
Håper du koser deg med cab og fruen - nyter livet. Jeg skal snart ut en tur selv og skrur av for sommeren - håper jeg.

Hvem er så markedet? Det utgjøres av kun noen få. Innsidekjøp på nær 10-blank av ny CEO nylig.
Redigert 13.07.2018 kl 11:40 Arkivert
Norviking
13.07.2018 kl 11:40 37

Lettere overskyet her i dag
(det gjelder visst også strong-kursen)

og ja
det er helt fint at vi har forskjellig syn på rikets tilstand Collin.
Vi skal jo være like gode kolleger for det
:)

Jeg regner med at du ikke klarer å holde deg unna tastaturet men en fin sommer kan jeg jo ønske deg likevel :)

Arkivert
Arkivert Til toppen