Element og mld 2.juli..

Aldara
ELE
01.07.2018 kl 14:14
2643

Dette er en arkivert tråd!
Hvem tror det foreligger melding før børsstart imorgen?
Og hva inneholder den..?
Redigert 01.07.2018 kl 18:31 Arkivert
Vargus
01.07.2018 kl 14:16
1748

Hvis det ikke foreligger mld om wp imorra, er det veldig useriøst av dem og ikke ha gått ut med å fortalt det blir forsinka. Så jeg har ivertfall en god følelse for imorra.
Arkivert
Aldara
01.07.2018 kl 14:24
1724

Bra Vargus.
Deler din oppfatning.
Men å komme med enda en utsettelse blir fordømt useriøst! Men hadde jo vært meget irriterende å selge imorgen hvis noe ikke foreligger for så å se wp annonsert om bare få dager....
Nei. Selger ikke imorgen okke som....
Men jeg synes det nå begynner å bli på randen til slett og jævlig dårlig aksjonærbehandling....
Og jeg erav den tålmodige sorten!!
Lykke til alle som sitter med aksjen!
Arkivert
Vargus
01.07.2018 kl 14:41
1690

Uansett må det bli en form for uttalelse ang wp imorra. Etter det de sa om wp innen juli, så tror jeg dem skjønner veldig godt at det sitter utrolige mange aksjonærer og venter på mld ang akkurat det!
Arkivert
Vargus
01.07.2018 kl 14:44
1686

Tror nok mail innboksen til Grue har jobba hardt i helga.
Redigert 01.07.2018 kl 14:46 Arkivert
Kivad
01.07.2018 kl 15:07
1650

Vargus Fortell meg og sikkert 95% av ELE-aksjonærene hvorfor og hvordan WP skal gi positiv effekt på kursen.
Arkivert
oddivar
01.07.2018 kl 15:58
1598

Folkens!

Konstaterer at mange som frekventerer forumet har en meget binær holdning til verdiskapningen i selskapet. Enten er det himmel eller helvete, dersom man når en gitt milepæl eller ikke.

La det være klinkende klart. Undertegnede har vært tydelig, så sent som under GF, kommuniserte jeg viktigheten av at selskapet må levere på guiding - dette er viktig for troverdigheten ift. både eksisterende og nye aksjonærer.

Samtidig, så er det selvfølgelig ikke sånn at, dersom man bommer på en milepæl (hva det enn måtte bli) at alt arbeidet som har blitt gjort med et prosjekt er verdiløst.

De som nå skriker krise, død og fordervelse mangler totalt perspektiver på hva selskapet har skapt av underliggende verdier det siste året.

Viktigst i så måte er AMI prosjektet. Når kursen var over 6 NOK tidligere i år, satt selskapet på ca. 14% (direkte eller indirekte) av AMI-prosjektet som har en offisiell NPV på 499 mUSD (selskapet har guidet langt høyere, men la oss holde oss det). Dersom vi legger til grunn at antall aksjer var 70 000 000, så ga det en fair value (urisket) på ca. 8 NOK. (En oppside på ca. 33%)

Nå eier selskapet 50% av samme prosjekt (som har modnet ytterligere siden da) og kursen er under 3 NOK. Gitt at vi opererer med #aksjer på 90 000 000, så gir den samme kalkylen en fair value på AMI prosjektet på 22,5 NOK (En oppside på 670%).

I mellomtiden har Token prosjektet modnet betydelig. Selv om selskapet sikkert kunne har redegjort for ytterligere detaljer underveis, er jeg overbevist om det som blir presentert i nær fremtid er langt mer robust enn det som ville kunnet bli kommunisert tidligere i år (når markedet priset selskapet til 6 NOK).

Personlig, melding i morgen eller ikke, er jeg veldig avslappet. Stresset får andre stå for )
Redigert 01.07.2018 kl 16:06 Arkivert
Normex
01.07.2018 kl 16:15
1563

Wonderful summary Oddivar!

Yes, alot of frustrating comments in here now. Can’t wait for production license and multiple ICO ... No way it’s easy nailing deadlines as suggested. This case is so fresh and new and personally I am very happy to wait and observer that ELE is working hard to make quality products. Hopefully we all can enjoy a proper debate in here soon. Good luck to all and try to enjoy this wonderful summer we are having :)
Arkivert
allintex
01.07.2018 kl 16:55
1500

Aldara, ret tickeren så tråden kommer det rigtige sted hen.

Så længe AMI ikke er fully permittet så bliver alt snak om NPV i min optik til fantasiliarder.
Arkivert
badkrukan
01.07.2018 kl 18:36
1384

gruver er allti priset på "det som er i bakken" det er fantasitall.
Arkivert
Hektar
01.07.2018 kl 18:49
1355

Det som er skummelt er hvorvidt salg av tokens skulle være en hjørnestein i finansieringsbildet fremover. Jeg vil anta det og når token blir på måten de kommuniserer så anser jeg det usannsynlig at det blir suksessen de hadde håpet på, uansett når det kommer.

"Det som er i bakken" har mindre verdi om man ikke er i stand til å hente det opp. Har jo fortsatt verdi ift mulig salg av rettigheter så klart.

Håper heller de bare har tatt til vettet rett og slett og skrinlagt tokenet sitt, og heller forsøke å levere verdier til aksjonærene på den gammeldagse måten - Resultater og positiv drift.
Arkivert
Arkivaren
01.07.2018 kl 19:51
1232

Et godt og reflektert innlegg, Odd Ivar! Jeg deler mange av dine oppfattelser, tanker og utregninger. Element er nå underpriset i forhold til de underliggende verdiene selskapet besitter.

Når det er sagt, så har jeg på følelsen at det kommer en børsmelding fra Element i morgen.
Arkivert
Bove
01.07.2018 kl 20:26
1178

Og om det så formodentlig ikke skulle komme noen melding i morgen og før børsåpning, ja da har de "drete" på draget.

Da skjønner jeg ikke selskapet, og kan heller ikke forstå deres fremferd.

bove

Arkivert
rischioso
01.07.2018 kl 21:00
1120

Dette kom vel egentlig ikke som noen overraskelse når selskapet tok seg tid til å sende ut MoM fra GF på fredag og det ikke kom noen melding om WP så var vel heller sannsynligheten mikroskopisk for at de skulle bruke helgen på dette.

Som flere har vært inne på så tærer dette på tilliten og det er ikke det spor rart når Token ideen er det som har lagt grunnlaget for alt selskapet har fått til siden oktober i fjor og av samme grunn er det uprofesjonelt å ikke gi markedet noe de selv i aller høyeste grad har bidratt til å skape forventninger til og spesielt etter at de har strukturert token på overtid uten å gå i detalj om hva det egentlig betyr noe som igjen bidrar til økt usikkerhet.

Markedet vil kunne reagere nådeløst og spesielt nå som de ikke en gang har tatt seg bryet med å sende en oppdatering når de så at de ikke ville klare å levere som lovet innen utgangen av juni...

Skuffende, men ikke veldig overraskende om vi legger Token historien til grunn - skjerpings...!!...
Redigert 01.07.2018 kl 21:08 Arkivert
nopetter
01.07.2018 kl 21:13
1065

Noe ner amatørmessig enn dette skal man lete lenge etter. Først har man utsatt WP i 7 mnd så lover man en dato også leverer dem ikke. Uten noen som helst av melding. Når det gjelder AMI prosjektet så vet man null og nada hvor i løypa dem ligger også angående de godkjente lisensene som kreves for å starte opp produksjonen
Arkivert
tuja
01.07.2018 kl 21:21
1032

Oddivar

Takk for reflektert og godt innlegg. Store verdier i prosjektet, og snart kommer WP.
Så må de bare selge de som vil, for dagen etterpå skal man banne på at WP ligger på newsweb.

:)
Arkivert
Aldara
01.07.2018 kl 21:23
1026

RiskyMan og nopetter...
Tror dere ikke det kommer noen mld imorgen..?
De skylder oss såpass...
Det er innholdet jeg er spent på...
Men ikke glem oddvar sine ord om at alt bakenforliggende arbeid ligger fortsatt der....For å sluttføre...
Arkivert
Yess
01.07.2018 kl 22:08
931

Hvis ikke det kommer en melding i mg tidlig har selskapet feilet totalt. En manglende melding kan sende kursen under kr 2 for da mister ELE rett og slett all troverdighet i markedet og skaper enda mer usikkerhet. Det er få dager siden ELE børsmeldte at WP ville meldes innen utgangen av juni så da må ELE rett og slett holde seg til dette løfte de selv har gitt. Så enkelt er det.
Arkivert
oddivar
01.07.2018 kl 22:16
911

badkrukan/allintex.

Element skal pt. selvfølgelig ikke prises fullt ut i forhold til verdiene på Ambershaw. Men det er også like galt å gi verdiene 0 NOK per aksje.

Denne artikkelen gir en guidance ift verdivurdering basert på hvilken fase et prosjekt befinner seg i. https://www.criticalinvestor.eu/stage-derisking

Så kan man selvfølgelig diskutere hva som er riktig for Element. Jeg sitter ikke med fasiten, men hver og en kan gjør seg sine vurderinger.

Ift. permitting som prosjektet nå befinner seg i, så er ikke dette en binær/isolert prosess. Selskapet har naturlig nok hatt dialog med byråkratiet underveis i prosessen og sikkert fått innspill ift. viktige beslutningskriterier. Den faktoren som jeg har vært litt usikker på er hvordan urbefolkningen blir ivaretatt. Her har AMI hatt en dedikert ressurs som har jobbet målrettet over lang tid. Den tidligere eieren av Bending Lake har tidligere frontet seg selv som urbefolkningens mann, og kunne kanskje antas å ha interesse av å skape snubletråder for AMI, har, i følge selskapet blitt nøytralisert også av urbefolkningen, og skal ikke representere noen risiko.

...uansett, mitt poeng med innlegget ovenfor er at markedet har tilnærmet alltid feil. Det henger nemlig ikke på greip at kursen var over 100% høyere, når verdiene, på Elements hånd var over 1/3 av verdiene i dag, samt at prosjektene på det tidspunktet var mer umodne enn i dag.

Det faktum at markedet tilnærmet alltid er feil, skaper veldig ofte både gode kjøps- og salgsanledninger.
Arkivert
nopetter
01.07.2018 kl 22:34
872

Uheldigvis er det markedet som priser aksjen om dette er feil så nytter det svært lite fordi markedet har bestandig rett. Spørsmålet er om AMI klarer å komme med lisensene. Og hvis de har kommet i en konflikt med en eller flere indianer reservasjoner. Ja da kan man skjønne hvorfor det aldri ble noe av den midlertidige produksjonslisensen for de 1 mill tonn med konsentrat som skulle ferdigstilles for ca 6 mnd siden. Her er det nå fullt av lik i lasten
Arkivert
Kivad
01.07.2018 kl 22:57
814

WP skal ut innen utgangen av juni. I morgen er det 2. juli, og melding må foreligge før børsåpning i morgen. Konsekvensene er forespeilet som vinn eller forsvinn dersom ikke. Jeg har stilt spørsmålet flere ganger nå, om hvorfor WP er så jævlig viktig. Hva inneholder WP som skal være så eventyrlig kursdrivende for ELE?
Arkivert
Yess
01.07.2018 kl 23:01
794

Meldingen om WP må foreligge før åpning i morgen. Det er nok alle enige om?
Arkivert
nopetter
01.07.2018 kl 23:03
790

Hvis du ikke har skjønt det så blir det ditt problem. Til ditt pluss så er du ikke alene om å ikke fatte dette
Arkivert
oddivar
01.07.2018 kl 23:35
725

Hektar/Kivad.

Som alle, er jeg jo interessert i hva et WP kan inneholde. Samtidig har vi hørt at WP har vært klar i lang tid, men det har vært behov for få på plass viktige avklaringer. Antar at den mest sentrale avklaringen var knyttet til Finanstilsynet posisjon.

Samtidig er det liten hjelp i WP uten at man har en klar strategi for å realisere INNHOLDET i WP. Vi snakker om en Utility token for å skape et nytt marked for kjøpere og selgere av IRON. Siden leverandører av IRON ikke er Element / AMI, så vil en realisering av WP, gjennom et såkalt Token Generating Event, innebære rekruttering av både selgere og kjøpere av Token. Hvor mye fra "scratch" Element tenker å starte, vet jeg ikke, men tror det vil være et styrketegn om selskapet ved en lansering av WP, også har rekruttert noen kjøpere og selgere.

Uansett, Token prosjektet er selskapets X-faktor. Jeg er pt. enig med de som mener at markedet overfokuserer på dette prosjekts innflytelse på verdisetting av selskapet. I så måte skulle ikke et WP eller ikke i morgen, være make or break for selskapet.
Redigert 01.07.2018 kl 23:55 Arkivert
oddivar
01.07.2018 kl 23:46
690

nopetter.

Selvfølgelig er det markedet bestemmer kursen på en aksje og etthvert selskap skal ikke "fucke" med markedet, uansett om markedet har rett eller feil. Vi kan gjerne være uenig om dette forholdet. Jeg tenker at mulighetene for å tjene penger på aksjer, er nettopp et mulig misforhold mellom hva markedet mener en aksje skal prises til og hva som er en riktig vurdering fra fundamentalt perspektiv, hensyntatt en rimelig risikobetraktning.

Jeg vurderer hovedsakelig en aksje fra et fundamentalt og langsiktig ståsted, men har stor tror på at tekniske forhold påvirker kursutviklingen i et kortere perspektiv.

Ift. permitting prosessen for AMI, så kan du vel ikke tolke mitt innlegg dithen at det er grunn til overdreven bekymring? I så fall, må du bytte briller)
Redigert 01.07.2018 kl 23:48 Arkivert
allintex
02.07.2018 kl 07:31
523

oddivar, den 27-10-2017 blev der guidet opstart af AMI Q2 2018.
Ser man på historikken til selskabet er det ikke første gang noget er gået over tid.
Derfor er nogle skeptiske.
Arkivert
badkrukan
02.07.2018 kl 07:39
497

det er mange selskaper som vill mye, få leverer, dessverre har det vist seg at Element ikke leverer, at si noe annet er selvfornekelse.

Men enig med Oddivar, på lang sikt er dette sannsynligvis støy. men det du aldri må glemme er at 99% av et selskap er finansiering. når du brenner dine aksjonister med ikke innfridde løfter, ja då går det ikke direkte oppover. Og WP kommer vare trigger, men fra vad til vad? kan like gjerne vare fra 3-6 som 0,5-2,5. pass opp!
Arkivert
nopetter
02.07.2018 kl 07:41
483

når du sier at markedet overdriver WP så var vel dette som var hoved argumentet til ledelsen i 2017 at de ikke måtte bruke alle de transjene de bruker nå da man kunne gjøre pre offering og pre salg av IRON

dette har dere bare glemt som så mangt annet i denne aksjen
Arkivert
badkrukan
02.07.2018 kl 07:59
426

nå har de flytte andre transje 2 mån fremover i tid, så eventuell oppgang på WP blir nok rimelig dempet av transjeer. tipper det er grei inngang i nov/des.
Arkivert
Reacher
02.07.2018 kl 08:07
348

Melding er kommet. WP innen 9 juli
Arkivert
Reacher
02.07.2018 kl 08:09
324

Det vises til børsmelding publisert 11. juni 2018. Element ASA ('Element' eller
'Selskapet') er glad for å informere om at selskapet har fullført tidsplanen for
sin første Token Generation Event (TGE), IRON Token. Whitepaper og annet
materiale vil bli publisert senest 9. juli 2018 på nettsiden: www.iron-tge.com.

- Dette har vært en utfordrende prosess, men nå ser vi, endelig, lyset i enden
av tunnelen, sier administrerende direktør Cecilie Grue i Element.

Selskapet vil etter publisering av whitepaper, starte markedsføringen av tokens
gjennom et forhåndssalg, i henhold til vanlig praksis, før det alminnelige
salget i TGE starter. Selskapet forventer at forhåndssalget skal fullføres i
løpet av 60 dager, etterfulgt av TGE i ytterligere 30 dager. Element er i ferd
med å fullføre avtaler med tjenesteleverandører og potensielle partnere, og
forventer at disse blir ferdigstilt i løpet av en måneds tid.

- Som vi tidligere har nevnt, ser vi på IRON Token som den første av mange
forskjellige råvaretokens og lignende produkter, sier styreleder Lars Beitnes i
Element.

- Vi tror tokens som er knyttet til råvarer kan bli svært viktige i fremtiden,
ikke bare for Element, men for hele token-markedet, fortsetter Beitnes.

Denne meldingen offentliggjøres i henhold til Verdipapirhandelloven § 5.12.

Oslo 2. juli 2018.

For ytterligere informasjon vennligst kontakt:

Administrerende direktør Cecilie Grue
Telefon: +47 991 62 486
E-post: cg@elementasa.com

Styreleder Lars Beitnes
Telefon: +356 7996 1497
E-post: lcb@elementasa.com
Arkivert
georgebella
02.07.2018 kl 08:10
314

nitrist melding for baisekoret dette. huff huff....
Arkivert
Arkivert Til toppen