Danmark-Australia, straffespark

bullmaster
21.06.2018 kl 14:45
556

Dette er en arkivert tråd!
Når VAR, dvs et dommerpanel på 4 stk sitter med tv-skjermer og ser alt i slowmotion, likevel ender med å dømme FEIL straffespark, da kan en begynne å undres.
Å heade inn i en arm en meter unna som beveger seg naturlig i en duell skal aldri være straffespark.
Arkivert
bullmaster
21.06.2018 kl 15:34
321

Se bare på bildet av situasjon, det er 4 spillere som veiver med armene, slik det er naturlig i en luftduell. Latterlig dømming, av hele "ekspert"-panelet. Fra nå av blir det å heade etter andres armer en snarvei til scoring.
Arkivert
Sven
21.06.2018 kl 16:20
288

Hvem vet hva slags dommere de har.
Arkivert
hankatten
21.06.2018 kl 17:04
263

Dette er bra humor!

Alle skriker etter videodømming og når de endelig får det blir det bare grining likevel.

Smartinger gett!
Arkivert
Sjog
21.06.2018 kl 17:19
255

Der kom det en fotballhater ja.. Enig med trådstarter, skal de begynne å dømme straffe på slik kan de like gjerne lage VM i straffekonk.
Arkivert
hankatten
21.06.2018 kl 17:29
242

Sjog, var den til meg?
Hva har jeg sagt som er feil? Jeg konstaterer fakta. Klagingen minner om drittunger! Er du blind?

Det som trengs er respekt for autoriteter og fair play!
At voksne ‘profesjonelle’ spillere skal kjefte på dommeren, til tross for at de VET at det ikke er lurt og kan medfører kort i alle farger er en gåte! Jo, fordi det skjer på nær sagt alle nivåer, også i vm og cl som liksom skal være eliten.

Feil avgjørelser har vært og er fortsatt en del av gamet. Men også en del av x-faktoren som gjør det så spennende.

Hvorfor har vi ellers ikke dette i større skala og hvorfor er det så ‘kontroversielt? Ingen ubestikkelige dommere gjør feil med vilje.
Selv husker jeg øvrebø, maken til syting fra drogba har jeg aldri sett. Nei det var ikke vm, men prinsippet er det samme.

Heia Australia, Peru, Mexico og Island!
Arkivert
bullmaster
21.06.2018 kl 18:16
219

Det handler om å kunne reglene, noe en burde forvente at en dommer, og 4 meddommere med tilgang til TV-bilder, gjør.

"TV-bildene viste at headingen fra Matthew Leckie traff Poulsens hånd, men tiden og avstanden var kort. Det avgjørende var derimot at hånden var i en unaturlig posisjon ifølge den spanske kamplederen."

Unaturlig posisjon..den som gidder kan sjekke bildet av situasjonen 4 mann i luftduell, alle veiver "unaturlig"(!) med armene, da kan en spørre hva dommeren mener er naturlig armbevegelser i en luftduell...

Senest mellom England og Tunisia klarte dommeren å dømme feil straffe pga en spiller som selv løper på en utstrakt arm..en må kunne forvente bedre forståelse av spillet fra fotballdommere i et VM.
Arkivert
Fluefiskeren
21.06.2018 kl 18:24
212

Hvor er det blitt av ville dommerprotester og forsøk på teater i stor stil?

Det skyldes selvsagt at det er en rekke kameraer tilstede og at minst ett av dem har opptak av hendelsen. VAR kommer inn her. Må ikke brukes for ofte, men er et stort fremskritt spesielt når det gjelder offside og hvorvidt ballen har vært over streken på kortsidene ved tvil. Ikke minst over mållinja. Dette er et stort fremskritt i en ultrakonservativ idrett.
Arkivert
hankatten
21.06.2018 kl 18:26
205

Det har jeg ikke sagt noe på, derimot viser dette til fulle at videodømming slett ikke er så godt hjelpemiddel som man hadde håpet på, uansett hvor åpenbart det enn måtte være. Hadde det forresten vært åpenbart hadde ikke dette vært noe tema.

Feil skjer, deal with it! Noen ganger kommer det begge lag til gode!

Derfor synes jeg sutrekoppene, som i realiteten er dårlige tapere, burde holde kjeft for nå har de endelig fått dette videotullballet som de har ønsket seg men som altså kanskje ikke er så gjennomtenkt likevel. derfor skriker de som bortskjemte unger.

Ja, for husk, det er altså noen virkelige smartinger vi har med å gjøre!
Arkivert
hankatten
21.06.2018 kl 18:27
201

Fluefiskeren, det er fordi italia ikke er med.

Da ville du sett oscaroppvisninger!
Arkivert
Fluefiskeren
21.06.2018 kl 18:31
219

Det var i gamledager det. I de siste mesterskap synes jeg de har spilt bra og vist offensiv fotball.

Mange latinsamerikanske land hadde derimot før mange grisetaklinger bakfra og stort skuespillertalent blant spillerne. Fint å slippe dette uansett.
Redigert 21.06.2018 kl 18:35 Arkivert
hankatten
21.06.2018 kl 19:09
174

Hadde de vært bra hadde vært i vm nå.
Men jo, de hører liksom med. Rabalder når sverige slo dem ut eller hvem det var. Ballen er rund.

Men jeg savner faktisk usa. Usa er heller ikke dårlig og burde kunne stable et brukbart lag.
Redigert 21.06.2018 kl 19:11 Arkivert
astino
21.06.2018 kl 19:09
172

Dommerne bestemmer. Jeg liker fotball. Noe som burde dømmes straffe på oftere er holding i trøya. Det er jeg personlig drittlei
Arkivert
hankatten
21.06.2018 kl 19:14
164

Riktig. Dommerne bestemmer. At det skal være så vanskelig å fatte er ikke annet enn merkelig.

Av alle utakknemlige jobber må fotballdommer være absolutt på toppen.
Arkivert
bullmaster
21.06.2018 kl 22:20
133

For de som savner de teatralske innslagene med trippel rulle og flekking av tenner, så er grensen for disse nå flyttet sør for Middelhavet.
Ellers er det verdt å merke seg at VMs store slager er blitt "uheldige" tunge tråkk på motstanderes sko, med påfølgende unnskyldning i fair play ånd.
Arkivert
Fluefiskeren
22.06.2018 kl 14:35
97

For mange frispark. Kampene blir splittet opp hele tiden. Det er ikke nødvendig å blåse for alt.
Arkivert
Arkivert Til toppen