- Sylvi L, river et nytt et på Kommunisme i Aftenposten

livecnn
20.06.2018 kl 15:53
98

Dette er en arkivert tråd!

Harald Stanghelle påstår at jeg bløffer. Selv dikter han.

Harald Stanghelle i Aftenposten kommer med påstander om at jeg bløffer i saken om de eldre som ble flyttet fra St. Halvardshjemmet i Oslo. Selv dikter han opp historien der det jeg har sagt ikke passer.

en senere tidens medieoppslag kan gi inntrykk av at alt jeg gjør er å bløffe og lyve. Det er helt feil. Det er ingenting av det jeg har sagt som er feil i denne saken.

Stanghelle bruker et av de eldste triksene i boken ved å dikte opp ting jeg har sagt og legge til sin egen tolkning av det, for deretter å kritisere meg. Det nærmeste vi kommer en bløff i denne saken, er Stanghelles egen artikkel.

Ingen absolutte krav
Han kommer også med regelrette feil, og man kan fort få inntrykk av at noen har slukt talepunktene til Ap, SV og MDG-byrådet litt i overkant raskt.

Stanghelle skriver at St. Halvardshjemmet ble nedlagt fordi: «Eksempelvis krav om rom med eget bad og toalett. Krav Listhaug som tidligere eldrebyråd i hovedstaden var ivrig tilhenger av.»

Men hvis journalistene, inkludert Stanghelle, hadde gjort hjemmeleksen, ser man i sykehjemsplanen han henviser til, at det ikke er noen krav. Der står det: «Det er riktig å legge til rette for pene omgivelser, enerom, eget bad og ikke minst privatliv i sykehjemmene».

Det var ingen absolutte krav om at alle sykehjem måtte ha eget bad. Å gi meg skylden for nedleggelse av sykehjemsplasser 7-8 år og en sykehjemsbehovsplan senere, er mildt sagt kreativt.

Den nedleggelsen av sykehjemsplasser som foregår i Oslo, er ikke greit, og jeg har tenkt å gjøre mitt for å sette søkelys på det. Selv om eiendomsskatten er innført og det ble lovet et løft i eldreomsorgen, er hundrevis av sykehjemsplasser lagt ned. Kanskje Stanghelle og Aftenposten heller skulle bruke energien sin på det? Jeg trodde det var pressens rolle å sette søkelyset på sånt.

Arkivert
Blåveisen
20.06.2018 kl 15:59
58

https://www.aftenposten.no/meninger/debatt/i/jPAOBz/-Stanghelle-bommer-nok-en-gang--Sylvi-Listhaug
Arkivert
balder72
20.06.2018 kl 23:35
25

Ikke noe rart at venstresiden disipler som Stanghelle lyver. De er reinkarnasjonen av fordekt ondskap.
Arkivert
Arkivert Til toppen