FOE - Meldingen som skapte massehysteri

Aramis
FOE
19.06.2018 kl 14:50
2757

Dette er en arkivert tråd!
Er dette virkelig noe å bli hysterisk av, løpe etter kjøperne i vill panikk og pådra seg massive tap og senke børverdien på HELE selskapet til latterlige 530 millioner?

Hvem er det som virkelig tror at Fred Olsen ikke greier å få orden på sakene?
Fred Olsen Energy ASA meldte i rapporten for 1. kvartal at selskapet sammen med finansielle og juridiske rådgivere var i dialog med interessenter, inkludert representanter for kreditorene og deres rådgivere, med formål å evaluere alternativene for å bedre den finansielle situasjonen.

Fred. Olsen ønsker nå å forlenge utsettelsen av betalingen av lån. Den opprinnelige waiver-datoen er 30. juni. Det er sendt en forespørsel knyttet til obligasjonslånet FOE05 til Nordic Trustee. Det skjer så snart dispensasjon fra sikrede långivere er i boks.

Det er ventet at en langsiktig løsning vil innebære både en emisjon og endringer i låneavtalene med banker og obligasjonseiere. Det kan bli nødvendig med nedskrivning av gjeld.

https://www.hegnar.no/Nyheter/Boers-finans/2018/06/Fred-Olsen-Energy-oensker-utsettelse
Redigert 19.06.2018 kl 15:07 Arkivert
Aramis
19.06.2018 kl 15:08
1750

Kjøpersiden har vokst kraftig den siste timen, og er nø større enn selgersiden.

Selv har jeg lastet opp det jeg kan på 7,80 og tror det vil lønne seg allerede i løpet av dagen :-)

Arkivert
BWO_Investor
19.06.2018 kl 20:49
1602

Basert på de andre selskapene som ha gjennomført det samme så kunne ikke selskapet sendt ut en værte melding. Det er min mening.

Sannsynligheten for emisjon på kr 1 er nå tilstede. Vær forsiktig!
Arkivert
Lykkeligamator
19.06.2018 kl 21:28
1556

Aramis.

Det snakkes om behov for ny EK, og mulig nedskrivning av gjeld. Hvorfor skal dagens aksjonærer sitte igjen med noe hvis sikrede kreditorer må ta tap? Det meste man kan håpe på er vel at de sitter igjen med noen prosent av selskapet for å sikre kontinuitet.

Som nevnt over se hvordan dette har gått for resten av bransjen så forstår man hvor hønen sparker..

Hvis du kan komme med gode forklaringer på hvorfor gjeldseiere skal overføre verdier til aksjonærene så blir imponert.

T
Arkivert
Fevang
19.06.2018 kl 21:39
1528

Jeg må jo innrømme at det var nettopp slik jeg også tenkte.
En dumpingemi vil ikke overaske.
Arkivert
aktivfinans
19.06.2018 kl 22:21
1473

Alle har blitt advart av analytikere lenge så da kan man bare takke seg sjølv om man sitter i dasspapiret
Arkivert
BWO_Investor
19.06.2018 kl 22:33
1444

Prøvde å kjøpe Bear når mld kom. Var ikke tilgjengelig..
Arkivert
Aramis
21.06.2018 kl 01:03
1317

Lykkeligamator

Jeg er fullt klar over hva selskapet sier, men Fred Olsen vet hva han gjør, og dette er nok ikke bare et varsel, men et skremmeskudd for å vise hva lånetakeren risikerer om FOE ikke får utsettelse.
Jeg er trygg på at FOE får utsettelse, og at vi vil se en restrukturering og refinansiering som ikke går ut over egenkapitalen.
Ser heller ikke bort fra at det kommer en melding om riggkontrakt når FOE har fått avtalen med långiver i boks.
En avtale om utsettelse vil føre til kursstigning, og en kontrakt vil føre til et dramatisk kurshopp.
I tillegg skal 3,6 millioner shortede aksjer dekkes inn, og de som nå har panikksolgt skal nok også inn igjen.
Jeg tror vi så bunnen i dag og at grådigheten vil prege morgendagen mer enn frykten.
Arkivert
El Gordo..
21.06.2018 kl 09:58
1190

Tjuuu...tjuuu...tjuuu...tuuut.....!?
Mvh.
Arkivert
imijdodimidi
21.06.2018 kl 22:09
1052

Vet ikke mye, men tror at Aramis har fullstendig rett!
Redigert 21.06.2018 kl 22:10 Arkivert
Aramis
22.06.2018 kl 13:49
913

Om ikke annet, så er det underholdende å følge bevegelsene i FOE.
Etter en pen oppgang i dag, trass i motstand fra ivrige selgere, samlet de sistnevnte seg til felles angrep da kursen nådde 8,30.

I flokk og følge gikk de til vilt angrep på kjøperne for å trenge dem tilbake. Hva årsaken var til at dette innbitte ønske å senke kursen og dermed pådra seg størst mulig tap skulle være, vites ikke. Uansett, greide de, som en sverm av innpåslitne klegg å jage kjøperne unna og ut i vannet igjen...

Børsens psykologi er underlig. Syk, men underholdende. :-)
Redigert 22.06.2018 kl 13:56 Arkivert
Aramis
22.06.2018 kl 14:51
887

Nå synes jeg OSE bør se nærmere på dagens handel.
Det er greit at børsen er åsted for panikk og hysteri, men dette spinnville nedsalget i FOE gir overhodet ingen mening.
Etter 600 000 aksjer omsatt på jevn kurs over 8-8,30 frem til klokken 13, er det nå dumpet over 500 000 aksjer i løpet av snaue to timer, i en spinnvill spiral nedover.
Enten foreligger det ulik informasjon i markedet, eller så er faktisk en del FOE-aksjonærer stein gærne.
Redigert 22.06.2018 kl 15:02 Arkivert
Dieseldahl
22.06.2018 kl 14:55
859

Kjøper alt jeg klarer på skarve 7,20 tallet.
Arkivert
really
22.06.2018 kl 17:17
800

Når et selskap ikke har kontrakter, 80% av aktiva er eldgammelt og pengens renner ut så er det ikke merkelig at folk vil ut av aksjen.

DNB mener egenkapitalen er tapt. Ser en på hva en kan få for aktiva om en likviderer i dag har de nok rett.
Det er heller ikke et synspunkt som får folk til å bli i aksjen. 7 kr pr aksje er MYE om DNB får rett i sin spådom om 3 kr.

Då det er vel heller TS og likesinnede som burde undersøkes nærmere -)

Men det er muligheter, får de kontrakter på rimelige nivåer på Bolette og en rigg til bør de greie break even. Får de det er det en del å hente. Men det er ren gambling. Risikoen er stor for en emisjon som etterlater dagens aksjonærer med små prosenter av selskapet.
Arkivert
Aramis
22.06.2018 kl 17:31
793

Du har selvfølgelig rett i det meste av det du skriver, really, men det handler lite om rasjonalitet på OSE.
Poenget mitt var at det er forskjell på å selge og å selge. Det vi så i dag var en oppvisning i ren panikk. Aksjen lå jo rolig på rundt 8,20, og kunne vel ha fortsatt å ligge der om det ikke tørna helt for noen.

Dessuten handler det om tillit. Jeg tror ikke på dommedag for FOE, fordi Fred Olsen vet hva han gjør. FOE vil få utsettelse, og senere er det ikke umulig at Bolette blir leid ut.
Selvfølgelig er det en del gambling, men jeg satser mine penger på Fred Olsen og på at aksjen vil få et formidabelt løft, i første omgang når meldingen om utsettelsen kommer.
Arkivert
imijdodimidi
23.06.2018 kl 00:17
697

Tror på dette Aramis. Sattser stort her! Har kjøpt i dag. Skal vente opptur.
Arkivert
really
23.06.2018 kl 00:35
705

Et er høyst rasjonelt å kjøpe FOE, Aramis, så lenge en vet hva en gjør. Gambling er også en en del av Aksjemarkedet.

Med gårdagens beslutning.i OPEC stiger sannsynligvis oljeprisen, investeringene i oljesektoren øker kraftig og flere rigger vil komme i arbeid. Det øker oddsen for greie kontrakter til FOE også. Men det finne flere sikrere kort med mindre nedside.
Arkivert
Yess
25.06.2018 kl 12:09
528

FOE har kortsiktig korrigert ned for mye og bør tilbake mot kr 10 innen kort tid?
Vil ikke overraske meg om FOE drar seg oppover mot vinnerlisten alt i dag?
Arkivert
Aramis
25.06.2018 kl 16:44
455

Enig med deg, Yess, men med klientellet på OSE vet man aldri. Dagens svalestup på slutten av dagne, viser at her er det folk med nervene utenpå kroppen som handler og som mister hodet for ingenting ...
Arkivert
Aramis
25.06.2018 kl 16:48
437

Joda, det finnes flere med mindre nedside, men FOe har fått såpass mye juling nå, at jeg har vanskelig for å se for meg at den skal stort lenger ned.
Derimot tror jeg det er få med en lignende oppside som FOE dersom oppturen du nevner slår til. Sånn sett synes jeg nedgangen på OSE i dag er litt merkelig.
Og på slutten av dagen fikk vi igjen se hvor nervøse en del FOE-aksjonærer er ...
Arkivert
really
25.06.2018 kl 22:21
363

Markedet tror for øyeblikket på gjeldsforhandlinger og emisjon. DNB anslår kursmål 3 som et slik lys kan være realistisk. Kommer mye an på hva FO familien ønsker å oppnå også. Gamle Fred legger ikke fingrene imellom i business, han er en tøff negl.

Jeg holder meg unna til bildet blir klarere og overlater arenaen til lottospillerne. Oddsen her er i hvert fall bedre enn Lotto.
Arkivert
El Gordo..
26.06.2018 kl 18:49
265

Ratene på rigg vil dobble seg de 12 neste mnd mener rigg analytiker...hmmm...er jo greit å merke seg...Kansje ledelsen i Foe har gjort noe genialt med å avente bedre rater...!?
Mvh.
Arkivert
Arkivert Til toppen