Edison new valuation Targovax 24,90 NOK

Differenza
TRVX 13.06.2018 kl 11:25 2171

Dette er en arkivert tråd!
On 12 June, Targovax announced a strategic decision to move away from developing TG01, a neoantigen cancer vaccine for pancreatic cancer after new data with FOLFIRINOX set the bar for overall survival too high. With median overall survival of pancreatic cancer patients approaching five years, such a long clinical trial is beyond the capabilities of a relatively small biotech company, according to Targovax. We have removed pancreatic cancer from our valuation, which is now NOK1.31bn or NOK24.9/share (vs NOK33.8/share previously).
Redigert 13.06.2018 kl 11:27 Arkivert
Differenza
13.06.2018 kl 13:02 1400

Här kommer den positiva analysen i sin helhet:

https://www.edisoninvestmentresearch.com/research/report/targovax915383/full
Arkivert
quattro
14.06.2018 kl 11:25 1090

bør leses ……
kursmål 24.90 er basert på 10% sannsynlighet for 1 ferdig produkt (10% sjanse for hver av TG-02, Oncos Mesothelioma og Oncos Melanoma) - total verdi ~7.5 mrd NOK
Redigert 14.06.2018 kl 12:19 Arkivert
aborum
14.06.2018 kl 12:35 949

Jamen vi køber sgu' alt hvad vi kan her på 12,90 ..

edit: fjernede reference til Jonas Einarsson / salg af aktier.
Redigert 14.06.2018 kl 13:03 Arkivert
Snøffelen
14.06.2018 kl 12:42 938

På 24,90 NOK/aksje så er
7,30 NOK ONCOS Melanom
5,60 NOK ONCOS Mesotheliom
8,60 NOK TG02 Colorectal
3,40 NOK cash

Siden TG02 er den mest verdifulle delen så blir selvsagt PoC på den spennende. Det kommer vel i 1q19? I så fall kan det jo bli litt seig materie dette her.

Noterer meg likevel at den delen som jeg tror mest på, mesotheliom, er den som er minst verdsatt.
Samt at interessen for Onkolytisk virus er stor.
Arkivert
Differenza
14.06.2018 kl 12:52 904

Det var PCIB de hade sålt av aktier i och inte Targovax. Snarare troligt att de just nu köper mer aktier i Targovax) Får kanske se på måndag.
Arkivert
Sjog
14.06.2018 kl 12:53 901

Tror nok at dreiningen av fokus over på Oncos vil medføre at neste endring av kursmål vil være relatert til denne delen av TRVX. Det er her interessen fra BP er størst for tiden også.
Arkivert
aborum
14.06.2018 kl 13:04 865

Differenza:
- må have hørt forkert tekst ændret - takker.
Arkivert
quattro
14.06.2018 kl 13:09 864

omsettes nå for ~50% av Edison's kursmål - ser ut til at markedet gir garasjesalg på aksjen nå - noe for deg Snøffel ?

I tillegg er jo emisjonen som var ventet, og tynget aksjen til nå, på TG-01 videreføring skrinlagt - i og for seg positivt, all tid TG-01 fase II/III hadde startet hadde Folfirinox studien ikke blitt publisert på ASCO 2018 - men først utpå høsten ….. det hadde vært verre å svelge

har tidligere hatt 2018/2019 som mitt mål - ser ut til at det må skyves ut til 2Q2019 - men her kan det komme ting underveis ….. time will tell
Redigert 14.06.2018 kl 13:16 Arkivert
Snøffelen
14.06.2018 kl 13:24 806

På pluss-siden:

Har tro på ONCOS-plattformen.
Tror at Mesotheliom kan bli den rette indikasjonen å gå for.
Onkolytisk virus er hot, og trolig også teknologien til Targovax.

På minus-siden:
Har ikke sett noen overbevisende kliniske data ennå, ei heller på mesotheliom.
PoC på TG02 vet vi ikke noe om ennå.

= avventer, men kommer til å følge nøyere med etter hvert. Er også spent på hva som kommer ut av "de indre diskusjoner" mtp TG-plattformen og om det finnes noe smarte indikasjoner å forfølge. Jeg tror ikke det, og ser helst at ressursbruken på TG-plattformen holdes til et minimum inntil PoC på TG02 er avklart.
Lurer også på om det kunne være smart å prøve å få utvidet mesotheliom-studiet litt med flere pasienter, det er kanskje økonomi til det?

Tenker at det er svært viktig å tenke prioriteringer nå slik at man får stabilisert aksjekursen og satt en bunn så høyt så mulig. Tror egentlig ikke, selv på mange måneders sikt at vi skal noe under 10-11 kroner. Og da er det jo mulig for aksjonærene å sitte litt "trygt", særlig mtp en spekulativ oppside i en mulig deal på onkolytisk virus.
Arkivert
Simple
14.06.2018 kl 14:05 724

Fra tidligere diskusjoner trodde jeg at Snøffelen ikke var imponert over Mesotheliom resultatene. Har du kjøpt katta i sekken nå? Kanskje kan Snøffelen kommentere CRS-207 studien, ennå har jeg ikke fått svar. Etter min mening har de svake resultater for Mesotheliom og lett kan bli en ny TG01.

Hørte flere ganger på podkast, viktige data kommer ikke før 1H2019. Det blir kjedelig aksje i 10-12 måneder. Utålmodige kan selge og aksjen kan falle under 12. Soug sa de trenger beskjedne ORR 30% for at Oncos-102 + CPI kan bli en suksess. Vi får se hva skjer om 1 år.
Arkivert
Sjog
14.06.2018 kl 14:26 657

Hvis du tror det ikke kommer noe info som kan påvirke kursen på et år legger du til grunn en del forutsetninger som iallefall ikke har probability på 100 % :-)
Arkivert
aborum
14.06.2018 kl 14:31 640

Er jo absurd at forestille sig, der ikke kommer meldinger fra selskabet inden slutningen af H1, 2019.

Øysten Soug og Erik Wiklund lagde vægt på markant øget interesse fra BP på ASCO jeg vælger at stole på deres udmelding og forholde mig til signalerne fra markedet.

Men aktien fortsætter ned .. skal nok teste 12,00 endnu engang.
Arkivert
AmirHassan
14.06.2018 kl 14:34 623

He he, Investtech anbefaler salg av Trvx etter kursfallet.
De hadde sikkert kjøp før den falt.

Hvordan klarer Investtech å selge seg inn i media ?
Det er jo bare vrøvl
Arkivert
Snøffelen
14.06.2018 kl 14:36 635

Stemmer det Simple, synes ikke 50% DCR (disease control rate) og 17% ORR skiller seg ut fra dagens SoC, heller bitte litt dårligere. Men ser ut som om immunaktiveringsdata er OK. Det blir heller ikke noe data før i 1H2020. Det er melanom-data som kommer i 1H2019.

Bettet her, slik jeg ser det, må være om et kommer en avtale. Så om man skal klare å vurdere caset nå så må man være i stand til å vurdere hvor bra teknologien egentlig er, og ikke minst blir ansett for å være.

I følge CFOen så er det 3 til 4 som ligger litt lenger frem i løypa / bedre, men at disse har fått (meget lukrative) avtaler.

I følge CFOen er også Targovax "nestemann i køen". Jeg synes CFOen virker som en meget kompetent og oppegående mann.

Ser derfor for meg 3 mulige scenarioer sirup og sakte synkende kurs, eller forhåpninger om avtale med tilhørende optimisme fulgt av små nedturer, eller rett og slett en avtale som vil ta kursen et godt stykke nordover.

Blir nok stående på sidelinja og følge med, men skal virkelig, ved anledning, sette meg grundigere inn i dette slik at man kan agere mest mulig korrekt om det dukker noe.
Arkivert
AmirHassan
14.06.2018 kl 14:45 582

Jeg synes uansett det blir feil å ha mer enn et lite lodd i Trvx så lenge Nano & PCIB ser langt mer lukrative ut
Arkivert
Snøffelen
14.06.2018 kl 15:23 483

https://www.fiercebiotech.com/biotech/targovax-tumbles-after-chemotherapy-cocktail-data-dent-pancreatic-cancer-plans

"Targovax is still deciding the next steps for TG01 and the wider TG program. Management sees a future for the anti-RAS neoantigen platform and a phase 1 trial of follow-up asset TG02 in colorectal cancer is continuing toward a 2019 readout.

The future for TG01 is less clear. Targovax will spend the next few months talking to its clinical advisers with a view to presenting a revised TG development plan in the fall.

The silver lining of the enforced strategic rethink is that Targovax has freed up money for its ONCOS oncolytic adenovirus program. As Targovax noted in its release, oncolytic viruses are back in fashion, with Johnson & Johnson and Merck both striking recent deals to add such drugs to their armories.

Targovax has taken its oncolytic virus, ONCOS-102, as far as a phase 2 mesothelioma trial. Armed with resources originally allocated to TG01, Targovax is looking into expanding the mesothelioma trial."
Arkivert
quattro
14.06.2018 kl 15:34 411

Investtech - renspika teknisk analyse
Enhver trend kan forlenges gitt brudd opp eller ned - ikke så mye annet å bli klok av, men at de påvirker markedet for TRVX er jo åpenbart - folk virker vettaskremte ! det pleier å borge for gode kjøp ……..
Arkivert
Arkivert Til toppen