PCIB-Hvilken "bjellesau" skal en høre på?

liang
PCIB 13.06.2018 kl 10:58 6547

Dette er en arkivert tråd!
Et vanskelig tema ettersom ens meninger påvirkes sterkt av hvorledes en er investert i markedet , og så kommer forelskesesfaktoren inn i bilde i tillegg.
Og de en omtaler kan også ha varierende motiver.

Hva er vi ute etter?

(Følgende er min personlige mening og det blir opp til den enkelte å danne seg et eget bilde).

-realistisk ærlighet.Enhvær står seg selv nærmest og noe annet vil jo grense til "økonomisk-selvmord"

-Massiv kunnskap

-Argumenterer og dokumenterer sin oppfatning av det virkelige landskapet.

-Evne , mot og utholdenhet til å stå på sitt standpunkt selv om det stormer rundt en og en blir skjelt ut "på det groveste" , samtidig som en går tilbake på sine standpunkter når dokumentert nytt stoff kommer inn i bildet.

-Deler sitt resultat med andre som der er lagt ned mye arbeide i.

Så hvem passer godt inn i denne beskrivelsen?
---------------------------------------
Ja , det kan nok være flere men Snøffelen peker seg markant ut.
---------------------------------------
Skjelden har jeg blitt mere inponert over en person enn Snøffelen og stor takk til deg.
Aldri har jeg tjent så mye penger på å agere i henhold til de rådene han har gitt.
Der er selvsagt ingen garentier for at det samme vil skje i fremtiden men min strategi er å lese alt snøffelen forfatter og følge det.
Ikke lett men det er ihvertfall intensjonen :)

Så hva betyr dette i praksis?

Med forbehold av at følgende er korrekt så blir portefølgen dermed:

PCIB
PHO
NANO?-lyttepost.

Og det er der jeg har lagt meg også.

Hvorfor "kopiere" Snøffelen?

Ekstrem historisk treffprosent.
Grunnet Snøffelen så ble jeg med PCIB fra ca nok 6 og til dagens kurs og var ute av TRVX da siste melding kom.

Så for meg personlig så har jeg hatt en utrolig utvikling på min investerte kapital ved å disponere den likt Snøffelen.

Den egentlige grunnen som ligger bak alt dette er selvsagt at jeg ikke har kunnskap på regulatoriske forhold , lese kliniske data og sammenligne og forstå......ja , stort sett så er jeg en idiot innen området.
Men jeg er nå ihvertfall kommet dithen at jeg har innsett det og lang livs visdom har lært meg at dersom jeg ikke forstår eller behersker et område så er jeg sannelig ikke alene.
Det vil mao også være tilfellet for de fleste andre.
Bare et mindretall behersker dette fagfeltet. Det ser dere enklest når markedet skal tyde meldinger gitt fra biotekselskaper...rene kaoset ,hehe.

Det får være mitt bidrag til "menneskeheten" :)

Lykke til

Arkivert
Snøffelen
13.06.2018 kl 11:18 4526

He he, takk for tilliten liang.

Jeg får vel likevel minne om at jeg som andre også kan ta feil, men at grunnen til at jeg forholdsvis ofte får rett er at jeg er grundig i min research (passion og stayer), og trolig klarer å sette gode (as in ballpark) sannsynligheter på hvert case.

Dernest bør du, og alle andre, selv ta æren for din og sine beslutninger liang, men heller ikke skylde på noen andre enn seg om det går i dass. Ansvarlighet, voksne mennesker osv.

Det vil sikkert etter hvert dukke opp nye spennende og mulig lukrative innvesterings-muligheter, og da er det selvsagt viktig å ha tilgjengelig kapital uten å måtte tappe for mye av sin portefølje.

Omtrent som Radforsk!
Redigert 13.06.2018 kl 11:19 Arkivert
Bonusfrelst
13.06.2018 kl 11:20 4480

Når kom du deg ut av TRVX Liang?
Arkivert
liang
13.06.2018 kl 11:54 4385

Bonusfrelst

Solgte meg ut 08.06.2018 etter å ha studert snøffelens argumentasjon i diskusjonene som pågikk i forkant.

eks.vis

-----------------------------------

Innlegg av: Snøffelen (07.06.18 15:06 ), lest 5276 ganger
Ticker: TRVX
RE^1: TRVX - TG01 Kaplan Meier plot frigitt
"The authors concluded that “mFOLFIRINOX should now be considered a new standard of care after pancreatic cancer resection in patients with good performance status, at least in Western countries.”"

osv

-------------------------------------

En må jo stille seg spørsmålet hvorfor en sitter klistret til skjermen hele dagen dersom en ikke handler på slike meldinger?
Tok et tap selvsagt i den anledning.

Synes forøvrig TRVX er et interressant selskap fortsatt men velger å satse på PHO i stedet.

Arkivert
Otard
13.06.2018 kl 12:11 4311

Liang
Jeg er fullstendig enig med deg og har ca 92/8 av porteføljen i pcib/pho. Kan tenke meg å diversifisere noe over i nano når pcib og nano er like mye verd. Trvx kan bli et spennende papir, men jeg tror man må belage seg på lengre venting på data der nå.
Arkivert
stupet
13.06.2018 kl 12:18 4289

Det er et team av gode skribenter på PCIB, mange som fortjener god tilbakemelding der. Men enkelt å trekke fram Snøffelen, enig i det, han er også veldig aktiv på forumet.
Må ikke glemme MM fra pho, enorm kompetanse på han også.
Arkivert
liang
13.06.2018 kl 12:23 4283

Her er forøvrig grunnen til at jeg valgte PHO.

-------------------------------------------
Innlegg av: Snøffelen (08.06.18 09:20 ), lest 385 ganger
Ticker: PHO
RE^1: PHO- I 100 før nano
Utrolig positivt med innsidekjøp av styreformannen vår, og at han bruker nær 40 000$ er jo et fint signal.

Ingen har bedre oversikt på retningen det går, og nå er det i ferd med dra seg til.

Vi vet nå at dette blir bra, og det som er super-spennende er jo at når hvis vi først lykkes så kan det bli helt vanvittig, rett og slett.
-------------------------------------------

Når Snøffelen skriver slik så bør kanskje "grasrota" stoppe opp og tenke litt?

Uansett valg , lykke til

Arkivert
liang
13.06.2018 kl 12:36 4253

stupet:
Helt enig , der er mange å trekke frem men Snøffelen stiller i en særklasse , serdeles inne det regulatoriske.
Og så har han evnen til å plukke ut vinnerene og gjør det.

Ellers , personlig synsing av dyktige debattanter:

Nextmove
ILAV
Iluminati
Sørlendingen
FiloD

med mange flere.

Jeg tror HO-forumet blir lest av mange flere enn vi tror grunnet kunskapen til enkelte av debattantene.
Dette fungerer selvsagt kun på et ""anonymt"" forum.

lykke til

Arkivert
gepard1
13.06.2018 kl 12:51 4218

Leste ett sted at kun 15% av de som satser pengene sine paa aksjer faktisk tjener noe. Resten taper visst. At ett saa stort tall som 85%% av boersinvestorene faktisk taper penger paa aa vaere paa boers, er vanskelig og omfavne. Det er nesten saa man ikke tror det er riktig.

Men Med det i mente, samtidig som man foelger en aksje over mange aar med baade oppturer og nedturer, er det selvfoelgelig godt og ha fagfolk paa traaden som hjelper til med og holde boersmotet oppe. Det er flere av de paa PCIB traaden, og mr. Snoeffelen er selvfoelgelig en av disse (uten og gi noe garanti selvfoelgelig) som kanskje mest frekventert er med paa og dele sin kunnskap, og skape en viss trygghet rundt investeringen man har gjort.

Uten fagfolkene, ville investeringen foeltes mye mer usikker underveis til maalet.

Venter i spenning paa topp 10 BP avgjoerelsen, partner til IGGk medisinen + extesionresultateyt, og kreftvaksine resultatene. Og vet neimen ikke om jeg hadde sittet med alle PCIB akjsene uten Snoeffelen og companys faglige vurderinger underveis.

Walday sa at topp 10 BP vil endre sitt avtaleforhold etter 30. juni. Blir det terminiering, eller klinisk avtale med upfront payment???????????? Dette og kreftvaksine resultatene blir det mest spennende, siden P2 allerede er i boks for IGGk medisinen, samtidig som at det skal veldig mye til for at extension resultatene skulle komme inn svakere enn foerste delen av fase I gjorde. Det er nesten for en umulighet og regne.

Hvis vaar leveringsteknologi virker, boer alle tre omraadene innfri. Og skape bedre resultater enn hva hver enkelt medisin faar til alene. Men det er ikke dermed sagt at all effektokening man ser er nok til og lage butikk av det alle steder. Men siden vi som har fulgt selskapet 8-10 aars tid allerede har erfart at den fungerer, opptil flere ganger faktisk, vel.......det er ingen slam dunk , men det skaper ett visst haap som fjerner en god del av usikkerheten som normalt forbindes med biotec aksjer..
Redigert 13.06.2018 kl 15:03 Arkivert
SafeInvest
13.06.2018 kl 13:07 4157

Gepard1,

Kan du dokumentere denne påstanden?

''Walday sa at topp 10 BP vil endre sitt avtaleforhold etter 30. juni. Blir det terminiering, eller klinisk avtale med upfront payment''?
Arkivert
SafeInvest
13.06.2018 kl 13:21 4130

I motsatt fall kan det være greit å notere seg hvem man IKKE skal høre på.

Den notoriske baiseren SomSa/DuIgjen hauset jo Targovax for fulle mugger, samtidig som han spammet ned Pcib og Nano tråder med drittpreik. Trist fordi som valgte å følge feil ''bjellesau''...

Arkivert
Flottesen
13.06.2018 kl 13:49 4072

Når den eksisterende avtalen ble forlenget i Januar sa han vel at den ikke ville bli forlenget i sin nåværende form. Så kan man jo tolke det slik man vil.
Arkivert
SafeInvest
13.06.2018 kl 13:53 4044

Ok, det var nytt for meg.
Så får vi bare håpe at de drar avtalen over i kliniske forsøk, da kan det bli spennende.
Litt under 3 uker til nåværende avtale løper ut...

Og hvem vet, kanskje Pcib er i havn med minimum 6 evaluerbare pasienter i extension studien også i løpet av kort tid?
Arkivert
Flottesen
13.06.2018 kl 13:55 4037

De var sen med å forlenge avtalen forrige gang, så jeg tror ikke vi trenger å bite negler hvis det sklir litt ut i Juli før vi hører noe.
Arkivert
SafeInvest
13.06.2018 kl 14:00 4007

Nei, det har vel pleid å gå 2-3 uker etter utløp for fornyelse.
Men en endring av avatelen kan jo også foreligge FØR gammel avtale utløper!

Nei, det blir spennnde å få vite HVEM dette topp 10 BP selskapet er, og hva de kommer til gjøre fremover.
Kjøper de hele Pcib? Eller bare fimaNac? Eller kommer de bare til betale for bruken? Avtaleverdi, mellom 0,1-1 milliard dollar?
Vanskelig å si, men svaret foreligger innen en måned tror jeg....
Arkivert
columna
13.06.2018 kl 14:04 3999

Hvis avtalen ble avsluttet, så ville PW vel ha sagt det på forrige Q-møte og ikke antydet noe annet?

Må vel bety at noe er på gang..?
Arkivert
illuminati
13.06.2018 kl 14:53 3946

Iiang,

Ja Iiang, vi ble alle tatt på senge av Folfirinox regimet, jeg har lest om de og viste at de hadde forsøk igang på PC, GGK og en masse annet. Store studier med flere hundre pasienter i diverse fase III studier. Det lille som fremheves er hvor giftig denne cocktailen er men tydeligvis er den ikke så giftig allikevel. De frigir ingen positive data før de slår til og det er utvilsomt en god taktikk, de færreste om noen så de komme. For PCIB sin del er det vel greit å følge med på hva de holder på med, og fimaCHEM kan gjøre cocktailen de rører sammen enda mer effektiv.
Vi for håpe de ikke overrasker flere, og uansett med en slik taktikk er det nesten umulig å gardere seg.
Arkivert
liang
13.06.2018 kl 15:36 3876

Helt enig illuminati.

Dette kunne skjedd hvem som helst og var vel å betegne som uflaks for TRVX-aksjonærene.

Men selv om det stormer litt nå så kan oncolytic virus-platformen slå til å gjøre røde tall grønne før en vet ordet av det.

Synes faktisk at kursfallet er mindre enn forventet og har en teori på at alt som har vært diskutert på dette forumet har vært med på å forberede aksjonærene (psykologisk)på denne utviklingen sammen med at Oncos har vært trukket frem som den egentlige verdien i selskapet.

Kanskje vil det i ettertid vise seg som drittflaks at det som skjedde virkelig skjedde.

Lykke til :)

Arkivert
illuminati
13.06.2018 kl 15:49 3832

Ja liang det hadde vært en tragedie om studien hadde startet uten noen kjennskap til disse dataene. Men det er tydelig at de satser steinhardt på nye chemo behandlinger og det er godt nytt for fimaCHEM.
Arkivert
Ebit
13.06.2018 kl 16:45 3745

La nå PCIB bevise at de klarer å levere varene.
Vi vet ikke, men troen er der.
Det jeg skulle likt å vite, er om selskapet har lovet den en kan kalle milepæls oppdateringer innen utløpet av juni?
Arkivert
Krosta
13.06.2018 kl 16:50 3724

Nei, Ebit. Selskapet har ikke lovet noen oppdateringer innen juni måned er over.
Arkivert
SafeInvest
13.06.2018 kl 16:52 3712

Dette vet du jo svaret på Ebit....

http://pcibiotech.no/wp-content/uploads/2018/03/PCI-Biotech-Full-Year-2017-Presentation.pdf
Arkivert
Sulten katt
13.06.2018 kl 19:49 3563

Hei

Har dårlig erfaring fra trvx i forbindelse med folfirinox. Kan det samme skje her med Bile Duct Cancer?

https://clinicaltrials.gov/ct2/show/NCT02591030

Hyggelig om noen med mer kompetanse kan svare?
Arkivert
Snøffelen
13.06.2018 kl 20:13 3575

Forkortet innlegget mitt da jeg fant noen feil, men den korte og rette versjonen blir:

Tja, ikke godt å si, det blir i så fall ganske lenge å vente, for svaret på det vet vi i 2023, tidligst.

I tillegg så skal alle pasienter (316 stykker) rekrutteres i et land, Frankrike.
Høres mye ut når vi ser både fra NANO og PCIB at man ikke bare henter inn pasienter på no time.

Det er altså ganske mange pasienter for et land, og jeg vil tro at det kan være vanskelig å rekruttere til et studie som har initielle data omtrent som gemcis, og mer bivirkninger.

At det samme kan skje her som i resected pancreas ser jeg som ikke så sannsynlig, "desverre" får vi vite det tidligst i 2023, tidligst.
Redigert 13.06.2018 kl 20:46 Arkivert
Picosalax
13.06.2018 kl 20:23 3517

E-mannen og sørlendingen har solgt seg ned. De var temmelig positive. Hvorfor har de solgt?
Arkivert
don_suger
13.06.2018 kl 21:09 3434

Man burde slutte å tenke på hva alle andre gjør bortsett fra det Snøffelen foretar seg.
Arkivert
Sulten katt
13.06.2018 kl 21:22 3382

Takk, Snøffelen for kjapt, langt og kort svar :)

Arkivert
Sorlendingen
13.06.2018 kl 21:53 3355

Grunnen til at jeg har solgt en liten del av mine aksjer er at jeg holder på med et prosjekt i hagen som koster en del penger og at jeg ikke ønsker mer i lån enn det jeg allerede har. For meg representerer Pcib, og har gjort det lenge, en ”once in a lifetime opportunity” og har derfor posisjonert meg deretter. For å kunne lære mest mulig om selskapet stiller jeg derfor på kvartalspresentasjonene, selv om jeg må reise langt. Siden jeg har stor tro på selskapet stilte jeg også på generalforsamlingen i mai for første gang, som en av 3-4 aksjonærer som ikke har tilknytting til Pcib.
På Q1 presentasjonen snakket jeg blant annet med Jonas Einarsson. Han har også stor tro på Pcib og er meget godt fornøyd med det arbeidet Pcib gjør. At Radforsk selger en liten del av deres aksjer for å finansiere andre prosjektet er derfor av liten betydning for meg. Jeg snakket også med e-mannen på Q1 presentasjonen. Han var da like positiv som oss andre, noe jeg er sikker på at han fortsatt er!
Arkivert
liang
13.06.2018 kl 22:16 3276

Det blir veldig spennende å se ikke bare safety men også ytelse/resultatene av den utvidede studien med dobbel behandling i GGK studien.
Ledelsen har vel sterkt signalisert at de har stor tro på ytterliggere bedringer i resultatene fra studien med enkel behandling med cellegift.

En kan ikke se bort fra at der kan ligge en overraskelse her av det positive slaget , dette sammen med at den enkle behandlingen ligger til grunn for de privilegiene en har oppnådd fra FDA/EMA allerede og således garenterer at enkel behandling holder i massevis.

PCI teknologiene dreier seg jo om delivery/adjuanter (forsterkere) av andres produkter.
Slikt sett så er det derfor uhyre vanskelig å bryte ned dette selskapet med data i kun en kreftform da teknologien kan brukes på mange kreftformer og annen sykdom.

Det er kun på området GGK innen fimaCHEM PCIB går for et helhetlig produkt for å behandle en type kreft.
Altså , adjuant + medisin (cellegift).
Ved foreløbig alle andre avtaler leverer de en adjuant-løsning og det skal utrolig mye til for å utkonkurere denne fleksible og skiftende forretningsmodellen dersom den leverer som ventet.

Dette bør en ha klart for seg dersom en vurderer PCIB.
Selskapet leverer først og fremst teknologier for å styrke og levere andres produkter innen mange typer kreft og annen sykdom og skulle et av disse preparatene feile ....so what?

Konkurranse på områdene fimaCHEM , fimaVACC og fimaNAc er jo derfor ikke noe tema , egentlig.
Det blir som å skvette vann på gåsa.
Men innen fimaCHEM vil der selvsagt teoretisk være konkurranse ettersom selskapet skaper et ferdig produkt innen et spesifikt område.
Derfor er resultatene fra studien om gjentagende behandling i GGK så spennende.
80% CR ?? , :)

Er ikke helt umulig at selskapet forblir norskt og vokser til en gigant (lov å drømme).

PCIBs fremtidige slagord

£££ Vi realiserer din neste blockbuster £££

lykke til

Arkivert
Sjog
13.06.2018 kl 22:35 3232

Du kom meg kanskje litt i forkjøpet liang men jeg hadde tenkt å spørre ekspertisen her om hva som finnes av konkurrerende delivery teknologier. Jeg synes det er viktigere å få faglig begrunnede svar på et slik spørsmål rundt mine investeringer enn å fantasere om hvor mange milliarder dette kan bli verdt. Det klarer jeg egentlig godt selv. Er f.eks Sanofi sitt kjøp av RaNA bra eller dårlig for PCIB? Er dette en konkurrent eller er ikke teknologiene sammenlignbare?

Jeg regner med at SafeInvest kommer til å bjeffe om baissing igjen nå men for meg er dette viktige spørsmål som er viktige ift om jeg skal sette enda mer penger inn i PCIB.
Arkivert
illuminati
13.06.2018 kl 22:46 3182

Snøffelen,

Data for PC var ment å komme i 2021, men kom nå, det samme her ingenting spesielt positivt å spore før resultatet blir slått i bordet. Det ligger litt resultater ute på diverse forum ellers ingenting fra selve studien.

Posted by Dano
1 Mar 2017 12:42 PM
Hi,
I was diagnosed with Bile Duct Cancer in May 2016 at the age of 41. It is inoperable/incurable and was in my bile duct, liver, lung and lymph nodes - I was put on a palliative programme.
My consultant, Dr Harpreet Wasan, put me straight onto Folfirinox in June 2016. I am now on Cycle 18. We've had good success, with the lung tumour gone (was about 1.5cm) and the lymph node now sterile, liver is also looking good. I have a CT scan coming up so more news soon.
I had a bad reaction to Oxyaplatin (one of the 3 drugs which make up FolNox) in cycle 7 - I'm told this is not unusual but it was nasty at the time, essentially similar to anaphalatic shock whilst I was on the drip in hospital. They then took me off Oxyaplatin for 4 cycles before feeding it back in slowly - I'm now back up to the normal dose.
Arkivert
liang
13.06.2018 kl 22:50 3169

sjog

det jeg forsøker å belyse er den spessielle oppbyggingen av forretningsområdene til pcib.

Delivery har jo BP arbeidet med i flere 10-år og jobber selvsagt fortsatt intenst med.
her vil det alltid være stor aktivitet.

Minner om einarssons verktøykasse.
Tror neppe vi har løsningen med kun et produkt innen delivery som dekker flere hundre krefttyper.

Arkivert
SafeInvest
13.06.2018 kl 22:58 3136

Nå må du slutte å nevne meg i alt og alle Sjog....

Men så til saken, du har mast i dagesvis om avtalen Sanofi gjorde med TranlateBio. Hvorfor ikke gjøre LITT reasearch selv? TranslateBio driver med mRNA vaksiner, ikke leveringsteknologi. Skjønner ikke helt hvorfor du er så opptatt av dette samarbeidet, men du er vel sikkert litt rystet etter Folfirinox hendelsen i Targovax tipper jeg.

http://translate.bio/scientific-platform/

Så til en annen intressant observasjon, TranslateBio hadde planer om gjennomføre en emisjon, men så kom Sanofi på banen med penger i form av en partneravtale, høres det kjent ut.....????

«For Translate Bio, the deal comes right on the heels of its move to file for an IPO worth $115 million. Formerly known as RaNA Therapeutics, the company is seeking to advance cystic fibrosis and ornithine transcarbamylase deficiency candidates based on an mRNA therapeutic platform it acquired in 2016 from Shire.»

https://www.fiercepharma.com/vaccines/sanofi-translate-bio-ink-mrna-vaccine-r-d-deal-worth-up-to-805m
Arkivert
Sjog
13.06.2018 kl 22:59 3127

Det store spørsmålet innenfor farma er jo om det dukker opp konkurrenter som "truer" caset, det var det jeg var ute etter å få vite mer om, spesielt i forhold til oppkjøpet denne uken.
Arkivert
Sjog
13.06.2018 kl 23:17 3082

Ikke vær så hårsår Safe, det var Snøffelen som linket avtalen som relevant for PCIB. Upresis formulering fra min side men du er jo sint som et lemen hvis ikke alle roper halleluja fem ganger om dagen. Jeg er ute etter kunnskap, ensidig haussing eller baissing er uinteressant.
Redigert 13.06.2018 kl 23:28 Arkivert
SafeInvest
13.06.2018 kl 23:29 3042

Helt greit å være ute etter kunnskap, men du kan jo starte med å lære deg å bruke Google!)

Og linken Snøffelen har lagt viser bare mRNA er hot felt om dagen og det inngås mye avtaler og samarbeidet.
Du kan lese mer om det på denne tråden, siden du er på jakt etter mer kunnskap:

http://forum.hegnar.no/post.asp?id=21994780

Forøvrig hopper du jo galant over kanskje det viktigaste i denne avtalen mellom Sanofi og TranslateBio, at sistnevnte planlagte emsisjon, men endte opp med en partneravtale istedenfor. Høres det kjent ut, hint hint......?????

«»For Translate Bio, the deal comes right on the heels of its move to file for an IPO worth $115 million. Formerly known as RaNA Therapeutics, the company is seeking to advance cystic fibrosis and ornithine transcarbamylase deficiency candidates based on an mRNA therapeutic platform it acquired in 2016 from Shire.»»

Redigert 13.06.2018 kl 23:49 Arkivert
Sjog
13.06.2018 kl 23:43 2999

Takk Safe, det var det nærmeste et høflig svar jeg har sett fra deg. Imens fortsetter jeg å lese meg opp på innlegg fra de som virkelig har greie på dette.
Arkivert
rockpus
13.06.2018 kl 23:50 2995

Pcib er et mye eldre selskap enn det kanskje mange er klar over. På siste podcast nr 49 trakk man frem et blindspor fra tidligere år i pcib der man ikke kom videre på tross av isolert sett lovende tester. Det kom opp i forbindelse med skuffelsen for Targovax sitt tilsvarende blindspor.
I denne forbindelse bør vi fokusere på at pcib dermed med stor sannsynlighet har lært sin lekse for lenge siden og at vi derfor har mindre risiko til å oppleve det samme som Targovax sine aksjonærer har måttet tåle de siste dager.
Arkivert
SafeInvest
13.06.2018 kl 23:59 2971

Det skammelig i den sammenhengen der Rockpus, er jo at Pcib hadde kanonredultater i H&N studiet, men turde ikke satse videre pga CPI hadde begynt å innta denne indikasjonen(H&N).
Og hva skjedde noen år seinere, jo Keytruda funket ikke spesiellt bra. Men det er prisen for å være liten i denne bransjen og holde til i Norge hvor det knapt eksisterer risikokapital...
Hadde Pcib fortsatt med H&N kunne fimaChem vært SoC i denne indikasjonen nå...

https://www.onclive.com/web-exclusives/pembrolizumab-falls-short-in-phase-iii-head-and-neck-cancer-trial
Arkivert
Snøffelen
14.06.2018 kl 08:46 2830

Det er likhetstrekk mellom situasjonen i Targovax nå og PCIB for noen år siden da PCI stoppet H&N, og likheten er at man stopper et prosjekt når man ser at det er stor sjanse for at konkurransen kan bli for hard.

Men det er noen viktige ulikheter også.

For det første så stoppet PCI prosjekt H&N lenge før Keytruda hadde fase 3 resultater på H&N. Targovax stopper TG01 i det øyeblikk FOLFIRINOX nærmest er SoC.

For det andre så fikk FOLFIRINOX svært gode resultater på fase 3 for resected pancreas, og er så godt som SoC.
Keytruda feilet i sitt fase 3 på H&N og blir ingenting av.

Tredje punkt var at PCI hadde en annen indikasjon som var som skreddersydd for teknologien, med stort unmet need, og liten konkurranse. Jeg var overbevist den gangen at GGK ville bli en sensasjon, og ting har så langt gått ganske så nøyaktig som jeg har trodd.
Jeg ser ingen like klare indikasjoner for TG-plattformen, men håper selvsagt at TG02 og PoC faller heldig ut, og at de etter det finner en indikasjon som er "skreddersydd" for TG-plattformen. Jeg har ingen ide om hva det skulle være, men håper Targovax har det.

ONCOS er selvsagt lovende, men passer ikke som analogi til PCI-historien da det er en annen teknologi, og ikke er relevant teknologisk som sammenligning med PCI og H&N vs GGK, men heller strategisk.
Redigert 14.06.2018 kl 08:48 Arkivert
SafeInvest
14.06.2018 kl 09:10 2720

Avhengig av hvordan det kommende finansieringen løses, så håper jeg Pcib børster støv av H&N studiet. Her er man jo allerede langt på vei og kan sikkert høste erfaringer fra GGK studiet også.

Her er jo det åpenbart muligheter for AA også!

''The FDA granted accelerated approval to pembrolizumab in August 2016 for patients with recurrent or metastatic HNSCC with disease progression on or after platinum-containing chemotherapy based on results from the open-label phase Ib KEYNOTE-012 trial. Full approval was contingent on results from confirmatory trials, such as KEYNOTE-040.

The accelerated approval was specifically based on an efficacy analysis of 174 patients treated with a prior platinum-based agent. In this assessment, the overall response rate (ORR) with pembrolizumab was 16% (95% CI, 11-22), which included a complete response (CR) rate of 5%. Responses lasted for 𕟸 months for 82% of patients.

Pembrolizumab was approved regardless of PD-L1 staining, and at a fixed dose of 200 mg every 3 weeks. In data from the KEYNOTE-012 presented at the 2016 ASCO Annual Meeting for 192 patients, pembrolizumab had an ORR of 18% and a stable disease rate of 17% in patients with recurrent/metastatic HNSCC.''

https://www.onclive.com/web-exclusives/pembrolizumab-falls-short-in-phase-iii-head-and-neck-cancer-trial

Kan du legge inn resultatene til PCib hadde i H&N, Snøff? Eventuelt noen andre, men husker du hadde ganske god kontroll på effekt etc rundt H&N-studiet.
Redigert 14.06.2018 kl 10:25 Arkivert
Snøffelen
14.06.2018 kl 09:14 2708

Helt enig Safe!
Arkivert
Snøffelen
14.06.2018 kl 10:44 2523

Safe, det beste stedet å se på H&N resultatene er kanskje på 2014 emisjonsprospektet

http://pcibiotech.no/wp-content/uploads/2014/01/2015-PCI_Biotech_-prospectus.pdf

Side 46 står det en god del blant annet

"Tumour response evaluations were available for 16 patients at Day 28 and for 11 patients at Last Visit. The Last Visit evaluations of the 11 patients were confirmed according to RECIST criteria, that is, the tumour response was confirmed a minimum of four weeks after the Day 28 visit. The remaining patients were either withdrawn or were evaluated within the four-week confirmation period. At Day 28, 11/16 patients (69%) had a Complete Response of the target tumour to treatment, two patients (13%) had a Partial Response, two patients (13%) had Stable Disease and one patient (6%) had Progressive Disease. At Last Visit, 5/11 patients (45%) had a Complete Response, and two patients (18%) each had Partial Response, Stable Disease, and Progressive Disease."
Arkivert
Otard
14.06.2018 kl 11:09 2438

Er det da litt nisselue tendenser at man står igjen med lua i handa og slipper til de med dårligere resultater som også til slutt feiler???

Men jeg mener å huske at det ville være mye dårligere betaling for teknologien dersom H&N hadde blitt spydspissen. Stemmer det?
Arkivert
Snøffelen
14.06.2018 kl 11:15 2441

Kort oppsummert så hadde Keytruda ca 17% ORR på PDL1 low tumor score og 26% ORR på high, og ca 5% CR. Studiet innrullerte 495 pasienter.

https://academic.oup.com/annonc/article/28/suppl_5/mdx440.040/4109952

PCI hadde på 69% CR og ORR på 81%, riktignok på bare 16 pasienter.

Av de 495 pasientene så var 247 i Keytruda-armen, og med 5% CR vil det si 12 pasienter som fikk CR.

En morsom observasjon er jo at PCI klart på 16 pasienter å produser omtrent like mange CR (11 av 16) som Keytruda klart på 247 pasienter (12 av 247).

Det sier meg flere ting

1. Dette validerer PCI-teknologien og gir en god indikasjon på at resultatene i GGK ikke er tilfeldig.
2. H&N har fortsatt verdi, selv om den pt er satt til 0 kroner.
3. Når vi er i gang med PF2 på GGK og finansene er på plass så kan man begynne å tenke på "life cycle management".
Arkivert
Snøffelen
14.06.2018 kl 11:29 2432

Stemmer det Otard, antatt pris for H&N tror jeg var 40 000$ eller noe, mens GGK kan bli mellom 200 000 og 300 000$
Hadde H&N vært spydspiss hadde det fort "lagt lista" for prising av behandling.

Når man kan bruke ressurser på å til å klare riktig belysning-regime på H&N og trolig klare samme resultater som 70% CR og over 80% ORR så vil man med Ketruda-fiaskoen i bakhånd trolig kunne ta mye høyere pris enn 40 000$, fordi det viser en enrom clinical benefit.
Og dessuten vil "pristaket" satt av GGK på 200 000 til 300 000$ ikke være noe problem for H&N.
Arkivert
SafeInvest
14.06.2018 kl 11:44 2375

Håper Pcib har klart å markedsføre dette poenget ovenfor potensielle partnere, Snøffelen.

Hørte forresten et interessant innslag på P2 nå nettopp om blærekreft, som visstnok er den kreftformen som koster samfunnet mest å behandle pga livslang oppfølging og mye tilbakefall. Blærekreft er jo hulromskreft som passer bra med behandling av fimaCehm, og Pcib har vel veldig lovende pre-kliniske resultater her.
Jeg mener Pcib er et godt eksempel på et selskap med enormt potensial, men som sliter litt grunnet mangel på kapital/partner. Et partner som er villig til å satse kunne endret på dette, derfor håper jeg Pcib inngår en avtale med en partner som vil utvikle hele porteføljen av pre-kliniske studier.

https://radio.nrk.no/direkte/p2, kl 1000

''PCI Biotech has pre-clinical studies ongoing for the use of Photochemical Internalisation
(PCI) with PC-A22, i.e. Amphinex®
in combination with the generic cytotoxic agent epirubicin,
for treatment of Bladder cancer. Bladder cancer is an interesting disease area for the use of
the PCI technology. Bladder cancer is the 5th most expensive cancer indication, with the
highest average per-patient life-time cost, mainly due to a high recurrence rate. The currently
used pharmaceutical treatments have limited effect on recurrence and progression, and
there is a large unmet medical need. The bladder is easily accessible for the components of
the PCI technology: PC-A22 (Amphinex®
and epirubicin) and light .
The pre-clinical studies are being performed at The Norwegian University of Science and
Technology (NTNU) in Trondheim, Norway and at Radboud University Nijmegen, Holland.
The research at Radboud University is performed at one of the leading urology clinics in
Europe under the supervision of Professor Fred Witjes.''

http://tron.reeltime.no/pcibiotech/wp/wp-content/uploads/2014/01/PCIB-Q1-2010-ENG.pdf

Innlegg av: uselessH (14.09.17 12:02 ), lest 1975 ganger
Ticker: PCIB
PCIB - blærekreft neste?
Har vært på ferie, så tilgi meg hvis dette er delt tidligere. Det ser uansett ut til at man kan få en unik variant her hvor to norske selskaper kompletterer hverandre, der Photocure først finner kreften og PCIB sin teknologi tar livet av den:

http://pubs.rsc.org/en/content/articlelanding/2017/pp/c7pp00176b/unauth#!divAbstract

Rapporten ble sendt inn i mai, men akseptert og publisert 8. september 2017:

Abstract

"The possibility of using photochemical internalization (PCI) to enhance effects of the cytotoxic drug bleomycin is investigated, together with photophysical determinations and outlines of a possible treatment for intravesical therapy of bladder cancer. In vitro experiments indicated that employment of PCI technology using the novel photosensitizer TPCS2a® can enhance the cytotoxic effect of bleomycin in bladder cancer cells. Furthermore, experiments in an orthotopic in vivo bladder cancer model show an effective reduction in both necrotic area and bladder weight after TPCS2a based photodynamic therapy (PDT). The tumor selectivity and PDT effects may be sufficient to destroy tumors without damaging detrusor muscle layer. Our results present a possible new treatment strategy for non-muscle invasive bladder cancer, with intravesical instillation of photosensitizer and bleomycin followed by illumination through an optic fiber by using a catheter."

Merk her at bleomycin er det samme virkestoffet som ble benyttet i hode/hals-studiet, som vi allerede vet at ga god effekt. TPCS2a er for de som ikke husker det, Fimaporfin. Dette håper jeg noen andre kan svare på: vil ikke dette bety at vi kan hoppe over fase 1, da sikkerheten allerede er etablert for denne kombinasjonen? ( https://clinicaltrials.gov/ct2/show/NCT01872923?term=pci+biotech&rank=3 )
Redigert 14.06.2018 kl 11:55 Arkivert
Lothian
14.06.2018 kl 11:46 2358

Gode betraktninger, Snøffelen.

Men innen kort tid skulle eg gjerne ha hørt noe (nytt) fra PCIB... i tillegg til å lytte til diverse bjellesauer.

De tar seg virkelig god tid med design av PF2...la oss håpe at vi blir rikelig betalt for denne tiden etterhvert.

Lothian.

Arkivert
Sjog
14.06.2018 kl 12:11 2277

Takk for mye interessant info Snøffelen. Jeg akkumulerer mer til "pensjonsfondet" mitt i dag på snittkurs ca 49. Bare å låse dem inn og kaste nøkkelen.
Arkivert
Nor96
14.06.2018 kl 15:26 2145

Snøffelen har et saklighetsnivå og en grundighet i sine vurderinger ofte koblet til solide referanser ( les. tidligere og nyere vitenskapelige publikasjoner) som gjør at hans innlegg holder et høyt faglig nivå. Selv var jeg muligens en av de første til å rette skepsis mot eks. TG 01 ( før S. Stuffers) analyse kom. Men man har jo ingen glede av å spre et negativt budskap til forventningsfulle aksjonærer hvis man ikke har noe helt innlysende å fortelle,men for meg var det tidlig noe som skurret vedr. TG 01 plattformen.Snøffelen gikk grundigere til verks og fikk helt rett.
Det samme var det litt da Mr Richard Godfrey BG bio var i studio på Radforsk, de hadde kunngjort en haste kapitalutvidelse og jeg var før seansen overbevist om at de allerede nå hadde fått en BP ( Merck eller Astra) på kroken siden de hadde pågående studier med nettopp disse. Da han omtalte dette med at de (BP) helst ville utvikle preparater på egenhånd mm. solgte jeg tvert på kurs 47- 46 og ut fra det han uttalte da så kom det ingen større BP med på laget for det tror jeg de nok hadde gjort dersom de foreløpige resultatene som da ikke var publisert ennå ( kom nå i juni) hadde vært overbevisende nok. Nå har BG Bio en omfattende utviklingsportefølge og jeg ser dog ikke bort fra at de treffer blink på noe etter hvert. Jeg har for en stund siden redusert meg betydelig i Pcib, (noe jeg fort kan komme til å angre på kanskje) og har pløyd større beløp inn i NANO og PHO.
Arkivert
Otard
14.06.2018 kl 16:05 2082

Takk for godt svar Snøffelen.

Da er det å håpe at vi snart får et svar på hvor fornuftig den endringen av strategi skal vise seg å bli.

Og om de tar opp igjen H&N studiet er i stand til å øke prisen der også så blir det jo spennende.

Men kanskje en lavere pris er i stand til å ta hele markedet og dermed større total inntjening er mere fornuftig, fordi det er en leveringstjeneste som kan brukes på mange medisiner. Moderat lavere pris vil kanskje gjøre terskelen til å prøve den med alternative produkter lavere?
Arkivert
Arkivert Til toppen