PCIB: PCI Biotech initiates research collaboration

karlman
PCIB
24.05.2018 kl 14:26
7337

Dette er en arkivert tråd!
Exploring synergies between PCI and DPX technologies to further enhance the
effect of novel oncologic therapies

Oslo (Norway) 24 May 2018 - PCI Biotech (OSE: PCIB), a cancer focused
biopharmaceutical company, today announced that it is initiating a preclinical
research collaboration with IMV Inc (TSE:IMV) (OTCQX:IMMVD) Nova Scotia
(Canada), a clinical stage biopharmaceutical corporation focused on developing
state-of-the-art immunotherapies. The partnership is governed by a preclinical
research collaboration agreement.

In brief, the collaborators will evaluate the formulation compatibility of their
respective technologies and evaluate the potential immunogenicity and
therapeutic benefit with in vivo studies. Based upon the results, the companies
may pursue a further development partnership.

Per Walday, CEO of PCI Biotech, said: "I'm very pleased to announce another
research agreement in the field of nucleic acid therapeutics. We believe that
the PCI technology has the potential to play a role in the realisation of
several new therapeutic modalities. We look forward to explore synergies with
IMV's unique and innovative DPX technology."

https://newsweb.oslobors.no/message/452126
Arkivert
Ydmykamatør
24.05.2018 kl 14:29
5033

Dette faller da vel under FimaNac, herlig! Det spirer og gror mens FimaChem brøyter vei :)
Arkivert
AmirHassan
24.05.2018 kl 14:34
4948

De virkelig store pengene kommer til å komme fra Fimanac
Arkivert
karlman
24.05.2018 kl 14:41
4883

Avtalen gjelde fimaVacc, sjekk dette:

https://imvaccine.com/about-us/

Det ser veldig bra ut for kommende fimaVacc fase 1 oppdatering.
Arkivert
SafeInvest
24.05.2018 kl 14:51
4789

Gjelder vel fimaNac:

''research agreement in the field of nucleic acid therapeutics''

Fra Pcib sin hjemmeside:

''The fimaNAc technology provides a targeted intracellular delivery technology for nucleic acid therapeutics. Several forms of nucleic acids are widely acknowledged to have a large potential as therapeutic agents, and numerous clinical trials are underway. The therapeutic potential of such compounds is challenged by the obstacles to achieve adequate intracellular access, which the fimaNAc technology may resolve. ''

http://pcibiotech.no/macromolecules/
Arkivert
Tåka
24.05.2018 kl 14:53
4768

Kjøper litt ekstra, på tide med pcib fart.
Arkivert
karlman
24.05.2018 kl 14:55
4754

@Safe

Sorry, my bad.

Avtalen gjelder fimaNac.
Arkivert
SafeInvest
24.05.2018 kl 15:07
4642

karlaman, det sagt så ser det ut som IMV driver med vaksiner, så det er ikke godt å si.
IMV har et bredt samarbeid med Merck, det er jo bra. Alt som kan være med å sette Pcib på radaren til BP hjelper på!

Ser vi et oppkjøp før 2018 er omme?
Redigert 24.05.2018 kl 15:15 Arkivert
Rola
24.05.2018 kl 15:11
4607

Gratulerer til ansatte, ledelsen, styret og advisory board. Flott nytt samarbeid med PCIB sin teknologi.

Targovax også med hyggelig nyhet.

Jeg har sagt og jeg sier det igjen. Håper og tror norsk bioteknologi sektor er vår nye olje. Oslo cancer Cluster i front.
Arkivert
Rola
24.05.2018 kl 15:13
4594

Tenk at flere nå bruker store ressurser på PCIB teknologi. Det er få forunt!
Arkivert
SafeInvest
24.05.2018 kl 15:18
4531

Selskapet som kjøper Pcib får meg seg et solid antall samarbeidavtaler.
Kan ikke skjønne annet en at Pcib fremstår som en brennheit oppkjøpskandidat!

Arkivert
radden20
24.05.2018 kl 15:19
4537

Det var pinadø en som klarte å kjøpe på 53.90 i dag. (men, men .... det kan fort bli hans beste kjøp ever)
Arkivert
SafeInvest
24.05.2018 kl 15:21
4517

Det blir nok flere samarbeidsavtaler etter dataene fra fimaVacc blir offentliggjort. Hvis Pcib i det hele tatt eksisterer innen den tid...
Arkivert
flaksegrisen
24.05.2018 kl 15:32
4432

Har mest tro på en strategisk partneravtale. Vil gi best lønnsomhet langsiktig for oss aksjonærer også, om vi lykkes vel og merke.

I innkallingen til generalforsamlingen, er det ikke noen forslag om utvida fullmakter til innhenting av EK. Kun de 10 % og nå skal fullmakten kun gjelde ett år.

Nok et tegn på at de belager seg på partneravtale?
Arkivert
flaksegrisen
24.05.2018 kl 15:32
4441

Har mest tro på en strategisk partneravtale. Vil gi best lønnsomhet langsiktig for oss aksjonærer også, om vi lykkes vel og merke.

I innkallingen til generalforsamlingen, er det ikke noen forslag om utvida fullmakter til innhenting av EK. Kun de 10 % og nå skal fullmakten kun gjelde ett år.

Nok et tegn på at de belager seg på partneravtale?
Arkivert
Lothian
24.05.2018 kl 15:40
4408

Positivt med flere samarbeid, men det blir egentlig mer av det same som vi har fra før...preklinisk...men som noen påpeker...rett til in vivo denne gangen.

Oppgangen i dag er på tynt volum, så vi faller vel sikkert litt tilbake.

Men TENK hvis PCIB får landet en stor rugg...DA skal det bli moro.

Å prøve å time topper og bunner i PCIB er i disse dager en risikosport som de fleste bør holde seg unna.

Lothian.
Redigert 24.05.2018 kl 15:41 Arkivert
SafeInvest
24.05.2018 kl 15:44
4343

Er det noen som vet hvor lenge in vivo studer varer? Skjønner det er et veldig generelt spørsmål, men om noen sitter på et ca estimat. Disse musene lever vel ikke særlig lenge i utgangspunktet.
Redigert 24.05.2018 kl 15:55 Arkivert
Stock DZ
24.05.2018 kl 15:56
4297

Save!

Remember top 10 BP Fimanac collaboration agreement moved from in vitro to in vivo last July. If this goes to clinical this summer than you may estimate 1 year in vivo studies for the new agreement too I guess
Arkivert
SafeInvest
24.05.2018 kl 16:03
4247

Stock DZ, my bad. I thougt the agreemnet just covered in vitro studies until end of 2017, but you're right, in vivo started in july 2017.

For the record:

''Oslo (Norway), 10 July 2017 – PCI Biotech (OSE: PCIB), a cancer focused biopharmaceutical company today announced that they are extending the preclinical research collaboration with an undisclosed top-10 pharma company, initiated in September 2015. The extended evaluation period spans over six months, until the end of 2017, and may be further extended.

The pharma company is one of the global leaders in nucleic acid therapeutics. The aim of the extension is to further evaluate the synergistic effects of both parties’ technology platforms and to determine whether PCI Biotech’s fimaNAc technology has the potential to enhance the therapeutic effect of the partner’s nucleic acid therapeutic compounds.

The previous agreement covered in vitro studies, while this extension is supported by an expansion of the preclinical research collaboration agreement to cover evaluation of technological compatibility and synergy based on in vivo studies. The companies will evaluate the data generated in this research collaboration and explore the potential for a further partnership based on this outcome. ''

http://pcibiotech.no/extension-of-preclinical-research-collaboration-agreement-with-a-top-10-large-pharma-company/
Redigert 24.05.2018 kl 16:05 Arkivert
SomSa
24.05.2018 kl 16:04
4274

Det er positiv men det er bare musetest. Ingen grunn til at aksjen skal stige kraftig på grunn av planlegning av musetest.
Folk må klare å lese børsmeldingene og forstå.

Artig å lese på deres hjemmeside:

For behandling av Ovarian cancer:
DPX- Survivac + mCAP + IDO1 Inhibitor
og
DPX- Survivac + mCAP + antiPD-1

Gikk ikke IDO1 rett i dassen og alle forsøkene stoppet opp?

For DLBCL cancer: DPX- Survivac + mCAP + antiPD-1

De prøver å lage en sikkerlig cocktail av ulike løsninger. Dette er fremtidens behandlingsform der ulike løsninger mikses sammen.

Ellers kan man sette et stort spørsmålstegn om denne påstanden fra Imv:

"In our modern era of moonshots, we are in the ultimate race of our time, to increase the number of patients, beyond the current 20 percent industry average1, that respond to today’s most advanced immunotherapies."

https://imvaccine.com/pipeline/

Arkivert
SafeInvest
24.05.2018 kl 16:07
4224

Litt av en cocktail Targovax skal prøve seg på:

Experimental Group: Post-chemotherapy + TG01 + Checkpoint Inhibitor

Omfattende vaksinering også ser det ut som, 36 injeksjoner bare med vaksine, pluss cellegift?:

''The first cohort of 19 patients each received up to 36 injections of
TG01/GM-CSF, before, during and after six cycles of gemcitabine. The
second cohort consists of 13 patients, who received up to 15
injections of TG01/GM-CSF before and after, but not during,
gemcitabine treatment. Overall, the treatment is well tolerated in
both dosing regimens. Although manageable, some allergic reactions
were seen in patients in the first cohort when treating with TG01 and
gemcitabine in parallel. No such allergic reactions were seen in the
second cohort.''

https://www.nordnet.no/mux/web/analys/nyheter/visaNyhet.html?itemid=160698011&sourcecode=wkr

Og er dette før eller etter kirurgi?

Forøvrig spennende å se at flere og flere selskaper henvender seg til Pcib for å få sine medikamenter til å fungere.

Redigert 24.05.2018 kl 16:11 Arkivert
SomSa
24.05.2018 kl 16:13
4176

Soug har sagt at i fremtiden ingen/få skal dø av kreft. Kreftsyke skal leve som HIV-pasienter takket være en coctail av ulike løsninger.

Det kan hende at en coctail består av 3, 4, 5 og 6 ulike løsninger. Eneste hindringen blir prisen. Her må prisene presse nedover, og kraftig ned.

Arkivert
AmirHassan
24.05.2018 kl 16:16
4175

Uansett Vacc eller Nac, dette er nok et bevis på at leveringsteknologien virker.
Det blir suksess.
Jeg selger ikke en eneste aksje.
Sånn er det med den saken.

Dere har ingen ide om hvor langt dette kan gå.
1,2 mrd er latterlig billig.
Arkivert
SafeInvest
24.05.2018 kl 16:18
4143

Alle norske biotech-aksjer er priset til en slikk og ingenting. Skjønner ikke at BP bare kjøper alle selskapene for dobbel pris av pålydende, hadde jo vært et kupp!

Det hyggelige med dagens melding er at vi har hele 6 selskaper som har henvendt seg til Pcib og bedt om hjelp til å løse utfordringer de har med med sine medikamenter.

Og det blir nok flere etterhvert...
Redigert 24.05.2018 kl 16:30 Arkivert
Stock DZ
24.05.2018 kl 23:46
3677

Strange that IMV website does not mention anything about the collaboration agreement, also noticed that today’s announcement did not include any words from IMV CEO only PW. Seems that Canadians work differently :). Or may be PW felt that he needs to throw a lifeline to the stock price to keep it above 50 kr after today’s dip, which smells like a share issue is in the making :) only speculating :)
Arkivert
AmirHassan
25.05.2018 kl 04:28
3540

DZ, det er IMV som «kjøper» noe av PCIB, ikke omvendt.
Det er naturlig at den som har «solgt» en kontrakt melder dette som et salg, ikke at kjøperen melder om et kjøp.
Arkivert
Rola
25.05.2018 kl 07:35
3449

Nå har CEO sagt at det vil børsmeldes ved inngåelse av avtaler, slik er det alltid gjort. Mitt inntrykk er at ledelsen, styret og advisory board i PCIB er svært konservative i sin kommunikasjon. Det liker jeg og slik bør det være. Best i klassen!
Arkivert
gepard1
25.05.2018 kl 08:00
3433

Lothian Skriver.

"Positivt med flere samarbeid, men det blir egentlig mer av det same som vi har fra før...preklinisk...men som noen påpeker...rett til in vivo denne gangen."

Meg
Antallet avtaler i preklinisk eller klinisk, vil paavirke stoerrelsen paa .ett eventuellt bud paa PCIB,

La oss si vi har 10 fimaVacc og 10 fimaNac avtaler ..........Pluss IGGk i P2, eller som godkjent medisin...................den dagen budet kommer. Desto fler avtaler, desto hoeyere bud. Slik at dette er veldig positivt. Her bygger vi sten paa sten, frem til kurseksplosjonen er ett faktum.....................

Safeinvest, vi selger ikke PCIB for dobbelt av dagens paalydende-)) Det er alt for lite/.

Og skulle vaar topp 10 BP fimaNac partner tegne klinisk avtale, vil automatisk alle de andre fimaNac avtalene oeke kraftig i verdi. Det er bare aa krysse fingrene..............For den avtalen kan foreligge naar som helst.
Redigert 25.05.2018 kl 08:18 Arkivert
SafeInvest
25.05.2018 kl 08:09
3343

StockDZ, samme melding ble sendt ut når Pcib startet samarbeidet med eTherna:

Oslo (Norway) and Niel (Belgium), 8 December 2016 — PCI Biotech (OSE: PCIB), a cancer focused biopharmaceutical company, and eTheRNA immunotherapies NV, a VUB spin-off company backed by strong life science investors to continue the development of mRNA-based immunotherapies, today announced that they are initiating a preclinical research collaboration.

The partnership is governed by a preclinical research collaboration agreement. In brief, the collaborators will evaluate technology compatibility and synergy based on in vivo studies. The companies will evaluate results achieved from this research collaboration and then explore the potential for a further partnership.

Please see attached press release for further details.

http://pcibiotech.no/pci-biotech-and-etherna-immunotherapies-initiate-research-collaboration/
Arkivert
SafeInvest
25.05.2018 kl 10:51
3091

Bra artikkel som omtaler ulik kreftbehandling i generelle termer. Fokuserer på at fremtidens kreftbehandling vil bestå av et stort spekter av behandlingsformer.

https://www.nettavisen.no/meninger/anneliseryel/fremtidens-kreftbehandling--hva-kan-vi-vente-oss/3423490715.html
Arkivert
Lothian
25.05.2018 kl 14:05
2877

Som vi kunne frykte faller vi litt tilbake etter gårsdagens nyhet...PCIB må nok smelle til med litt mer juicy news før vi får nok en reprising.

Det er mao på tide at selskapet viser at de konkret klarer å ta det neste steget innenfor alle områdene.

Utvidet samarbeid med topp10 og PF2-start bør absolutt være dager/uker unna.

Lothian.
Arkivert
stifinner
25.05.2018 kl 14:27
2816

StockDZ hvis vi står foran en "stock issue" vil det komme flere nyheter i nær fremtid. Jeg synes ting tyder på at det blir en emisjon, rettet eller fortrinnsrettet, når den tid kommer, og det betyr igjen, muligens, at Pcib utfører ggk p2 i egen regi.
Jeg hadde foretrukket en lisensavtale hvor partner tar hele studien, og hvor vi får en solid up front payment, milepelsbetalinger og en høy royalty.
Arkivert
nextmove
25.05.2018 kl 15:00
2746

Lothian,

igår skrev jeg litt om tålmodighetsprøven. Den greier man best om en samtidig er realistisk. Samarbeidsavtalen med "den ukjente kjempen" løper ennå i fem uker. Det vil si at vi rundt halvårsskiftet kan vente avklaring på om samarbeidet går over til klinisk nivå eller om det avsluttes. Forlengelse på nåværende nivå tror jeg lite på ut fra de signalene Walday har gitt. Avtale om klinisk utprøving betyr i praksis utlisensiering og en forskuddsutbetaling.

Når det gjelder gallegangsstudien, tror jeg det er realistisk å anta at ledelsen vil bruke tida fram til alle resultatene fra den utvida studien foreligger til å kvalitetssikre studieoppsettet for den pivotale fasen - dvs. både med hensyn til sikkerhet og virkning. Derfor tror jeg at vi kan komme til å oppleve reine ketchupeffekten om to-tre måneder effektdata fra den utvida studien, ferdig studieoppsett, avklart finansiering og melding om planlagt oppstart av den pivotale fasen (registreringsstudien).

stifinner,

ledelsen klemmer klokelig kortene til brystet når det gjelder hvordan gjennomføring av den pivotale fasen skal skje. Med Walday har sagt en vesentlig ting finansiering vil være klar samtidig med at studieoppsettet er klart.

For min del verken tror jeg på eller ønsker meg noen fortrinnsretta emisjon mot aksjonærene. En retta emisjon mot en "spesialinvestor" eller utlisensiering er nok hva som vi vil få oresentert. Skulle jeg spekulere i en tredje mulig finansieringsløsning, ville det være at en allerede nå er sikker på en feit upfront fra "den ukjente kjempen" stor nok til at en har midler til å kjøre studien i egen regi og en god slump i tillegg.

Redigert 25.05.2018 kl 17:14 Arkivert
Pingwin
25.05.2018 kl 15:12
2706

Siden Walday sier at finansiering vil være klar samtidig med at studieoppsettet er klart, så sier han jo egentlig at det ikke blir fortrinnsrettet emisjon mot aksjonærene. Det er lett å skjønne at Pcib har en partner som betaler.

Når vi får melding så får vi som sitter i aksjen heie på de som vil inn. Det ser jeg frem til :)
Arkivert
gepard1
25.05.2018 kl 15:58
2603

"finansiering vil være klar samtidig med at studieoppsettet er klart".

Det hoeres ikke ut som om PCIB vil spoerre oss om mer penger.

Arkivert
rockpus
25.05.2018 kl 17:41
2446

"finansiering vil være klar samtidig med at studieoppsettet er klart".

Man skal være forsiktig med å tolke alt i den retning man ønsker. Dette utsagnet kan like gjerne bety at man skal ha valgt finansieringstype innen studieoppsettet er klart. Dermed trenger det altså ikke bety at pengene ligger klar og venter..
Arkivert
gepard1
25.05.2018 kl 19:03
2348

Han sier ikke at finansieringstypen er valgt, men at finansieringen er klar.

Og ingen har sagt ja til emisjon enda, saa i saa maate kunne han ikke sagt hva han sier. Det betyr at det ikke blir noen emisjon.
Arkivert
stifinner
25.05.2018 kl 20:55
2228

Gepard når p2 oppsettet er klart sier de samtidig hvordan det skal finansieres, så alle alternativer er mulige. Men ut i fra måten ting er sagt på så tolker jeg det dithen at det kan bli rettet eller fortrinnsrettet emisjon. Så får vi se hva det blir.
Arkivert
aksjeNuben
25.05.2018 kl 21:25
2186

Stifinner, jeg må si meg enig med geparden ang Emisjon.

fortrinnsrettet emisjon er mot nåværende aksjonærer. Enig?

Jeg er aksjonær i PCIB, men jeg har ikke lovet dem å bli med i en fortrinnsrettet emisjon.

Derfor mener jeg vi kan utelukke den.

Men en rettet emisjon kan det kanskje bli, da dette er mot bestemte investorer som er invitert til å kjøpe.

Det kan jo være de har noen muntlige avtaler der, men syntes det er litt merkelig om det er gjort.

Derfor tror jeg vi får en partneravtale, eller att Nextmove sine tanker slår til.

"Skulle jeg spekulere i en tredje mulig finansieringsløsning, ville det være at en allerede nå er sikker på en feit upfront fra "den ukjente kjempen" stor nok til at en har midler til å kjøre studien i egen regi og en god slump i tillegg" Fra Nextmoves sine tanker.
Redigert 25.05.2018 kl 21:27 Arkivert
Panis
25.05.2018 kl 21:44
2140

Nå er det vel ikke lenge til vi får svar på hvordan finansieringen blir løst, så jeg skjønner ikke helt hvorfor dere holder på med disse spekulasjonene...
Arkivert
aksjeNuben
25.05.2018 kl 21:54
2125

Panis, hvorfor en spekulerer på det. Hallo om du eier flere ti tusener aksjer i PCIB så vil den valgte løsningen ha utrolig mye å si for aksjekursen fremover.

Fortrinnsrettet emisjon minst effekt.

Rettet emisjon middels effekt.

Partneravtale Høy effekt.

BP Avtale på fimaNac Høy effekt.

Jo bedre avtale jo høyere effekt på kursen.
Arkivert
liang
25.05.2018 kl 21:55
2123

Forskjellen nå kontra forrige kapitalisering er at nå er PCIB på OB.
Kan vi konkludere noe på dette grunnlaget?
Kan dette ha vært et krav fra de som stiller opp med kapital?
Tror ikke tidspunktet for å gå på OB var valgt vilkårlig.

Arkivert
Panis
25.05.2018 kl 22:27
2049

aksjeNuben,
Jeg har selv noen ti tusener PCIB aksjer, men om vi mener ditt eller datt kommer ikke til å gjøre noen forskjell på det valget som gjøres vedr. finasineringen. Det tror jeg styret og ledelsen har god kontroll på.
Redigert 25.05.2018 kl 22:28 Arkivert
aksjeNuben
25.05.2018 kl 22:35
2026

Til sak 11 Generalforsamling: Styrefullmakt til å utstede aksjer i tilknytning til
private plasseringer.

Tror ikke en rettet emisjon er nok til å finansiere pivotalt fase 2 av gallegangstudiet.

For å gi styret tilstrekkelig finansiell handlefrihet i forbindelse
med eventuelle oppkjøp eller liknende disposisjoner eller
generelt for å kunne styrke Selskapets egenkapital foreslår
styret at generalforsamlingen gir styret en fullmakt til å
utvide Selskapets aksjekapital innenfor en maksimalramme
på 10 % av dagens registrerte aksjekapita.

Markedsverdi pr 25 Mai 1,25 mrd.

Blir ikke 125 mill ved 10% litt lite til å finansiere pivotalt fase 2 av gallegangstudiet. Om ikke de kjøper aksjene til ca 100kr stk da.

Tror det blir Partneravtale på gallegangstudiet.

Eller BP Avtale på fimaNac.

Bare å hoppe over mine innlegg Panis.
Redigert 25.05.2018 kl 22:39 Arkivert
illuminati
25.05.2018 kl 22:46
2002

nextmove,

Jeg følger deg helt ut på hva PW har sagt ikke bare en gang men flere ganger i tillegg bekreftet det samme overfor aksjonærer i samtaler etterfulgt Q presentasjoner. (Med Walday har sagt en vesentlig ting finansiering vil være klar samtidig med at studieoppsettet er klart.)
Stå PW på podiet og erklærer noe annet eksempelvis på neste Q eller i en annen sammenheng kan han like gjene i tillegg levere inn sin oppsigelse for da er all troverdighet blåst.
Redigert 25.05.2018 kl 22:48 Arkivert
nextmove
25.05.2018 kl 22:51
1988

Panis har rett dette har vi ingen innflytelse på. Dessuten tror jeg valget mef hensyn til finansieringsløsning er tatt for lengst.

Egentlig har jeg sjøl for lenge siden - av samme grunn - skrevet at disse spekulasjonene er nytteløse, og at jeg ville avstå fra å delta i dem. Men så er det slik at virkelig viktige avklaringer nærmer seg meg stormskritt, og det er neppe noen med en eller flere tusendeler i selskapet som ikke er opptatt av dette spørsmålet.

Når det er sagt, kan jeg godt leve med hvilken som helst av de aktuelle løsningene. For selskapet i seg sjøl altså aksjonærenes felles langsiktige interesser, er jeg imidlertid overbevist om at en i denne tidlige fasen bør prioritere solid kapitalisering av det store potensialet som det utmerka forsknings- og utviklingsarbeidet allerede har skapt. På den måten får selskapet muligheter til å realisere spydspisstrategien for alt hva den er verdt. Samtididig vil det gi aksjonærene et lenge etterlengta uttrykk (selskapets markedsverdi) for hva vi har vært med på å tilrettelegge for.
Redigert 25.05.2018 kl 22:57 Arkivert
rockpus
25.05.2018 kl 23:25
1925

Alt er mulig. Til og med en emisjon på lavere kurs enn dagens..
Arkivert
aksjeNuben
25.05.2018 kl 23:57
1869

Rocpus. Hvordan skal dem klare å få inn nok penger på en lavere kurs enn dagens. Når dem bare kan utstede 10% av selskapets verdi?
Arkivert
illuminati
26.05.2018 kl 00:21
1837

nextmove,

Selvfølgelig ville alle løsninger vært mulig uten uttrykte (finansiering vil bli opplyst), men når en uttrykker seg slik som PW har gjort bør valget/finasieringen være i boks. En rettet emisjon ja, eller en partner-finansiering er de muligheter de har, og som jeg har skrevet tidligere foretrekker jeg en partner med markeds-muskel fremfor en person med stor lommebok.
Arkivert
nextmove
26.05.2018 kl 00:36
1817

Enig der, illuminati. Men først kommer nok avklaringa med "den store kjempen" (BFG, ref Roald Dahl). Nettopp det spiller inn i selskapets opplegg.

Og til slle gløm aldri at det er styrets snsvar å sørge for finansiering av alle selskapers løpende virksomhet. Det er styret vi aksjonærer "kjenner".
Arkivert
Dividend
26.05.2018 kl 00:39
1812

Opprettet en egen tråd, men ser denne tråden mot slutten omhandler finansiering, så sletter tråden og legger mitt innlegg inn her:

En gjenganger av tema i disse stille tider.

Ifm at jeg kjøpte aksjer i Vaccibody denne uke, tok jeg en telefon til Sussane Stuffers. Temaet var som sagt Vaccibody, men kom kort innom PCI Biotech også.

Hun virket entusiastisk og sa at selskapet er meget spennende.

Hun viste til rapporten sin, men jeg utfordret henne litt på det med finansiering av pivotalstudien.

Hvis det kommer en partner inn med en partneravtale må vel på en eller måte et meglerhus inn på banen, og Arctic er en kandidate. Nå er vel det vel i prinsippet vanntette skott mellom coroporate og analyse i meglerhus men man vet jo aldri hva slags informasjon som siver ut.

Uansett, emisjon var hennes base case. Nå kunne hun vanskelig si noe annet om hun evnt visste noe, men jeg fikk bestemt inntrykk at hun trodde mest på emisjon.

Mange forbinder emisjon med utvanning og kursfall, men emisjon i en setting som det PCIB skal inn i nå, betyr at man bygger verdiene intert selskapet og øker verdien for oss aksjonærer når en evnt partneravtale er aktuelt på et tidspunkt.

Som ved Vaccibody ble det påpekt at alle selskaper snakker med andre selskaper og man vet ikke når en partneravtale dukker opp.

Men jeg tror vi skal være litt edruelige her og ikke forvente en avtale ved denne korsvei.

Når alt dette er sagt, mener jeg snart vi bør få en avklaring på dette.

Kommer vel i løpet av juni mnd?
Arkivert
Arkivert Til toppen