FLNG i 20 kroner

kodenavn
FLNG
23.05.2018 kl 09:41
4939

Dette er en arkivert tråd!
ARCTIC i dag :

LNG: BUY!

1) Natural gas is the fastest growing fossil fuel and will grow considerably going forward.
8) We calculate a MEGI rate of 95k/day in 2020.

9) Trading at 8x EV/EBITDA Flex LNG could trade at NOK 20!
Arkivert
Simo
23.05.2018 kl 17:42
3148

Har du pkt. 2-7 også?
Arkivert
Longsitinbulk
23.05.2018 kl 19:10
3118

Trenger egentlig ikke noen punkter fra Arc for å forstå at dette bærer rett opp, men for all del, koselig med litt fundamentert hauss alikevel.
Ser man på volumet siste dager indikerer det at noen tyner ut siste reat av utolmodige sjeler før aksjen stikker.
Jeg antar at Flex vil oppleve samme kursutvikling som Gogl for et år eller 2 tilbake, forskjellen på casene er bare at syklusen til Flex vil vare mye lengre og inntjeningspotensialet er så mye større i Lng kontra bulk.

Det er bare et tidspørsmål før det store rallyet starter i aksjen, når den først går vil den ikke komme ned igjen før i andre enden av Lng syklusen, og da snakker vi mange år.
Redigert 23.05.2018 kl 19:11 Arkivert
kodenavn
28.05.2018 kl 09:18
3010

LNG: Race to secure coverage ahead of winter continues
Arkivert
kodenavn
31.05.2018 kl 14:47
2931

Arctic :
FLNG: FILL YOUR BOOTS!
Although the numbers came in on the soft side, we find the subsequent events highly compelling and reiterate our Buy with a target price of NOK 20.
Arkivert
kodenavn
31.05.2018 kl 15:00
2925

FLNG remains a pure investment case on the LNG recovery story, where rates have rebounded sharply during the last couple of weeks and the sentiment remains positive.
Arkivert
kodenavn
31.05.2018 kl 15:15
2909

CFO stated that we could expect multi-months charters being concluded at six digit figures!
Arkivert
Ka'l
31.05.2018 kl 17:18
2872

Mens ALNG går +4% selges FLNG på billigsalg i dag. Interessant utvikling?
K
Arkivert
Slettet
01.06.2018 kl 09:39
2786

Sentiment climbs for spot LNG carriers in second half
TradeWinds-For 14 timer siden
Speaking to TradeWinds on the sidelines
Arkivert
Slettet
01.06.2018 kl 10:01
2775

Sesong for lng-rater er igang.. 12.5kr til uka og 14kr før juni er omme, jeg tror d...time will show
Arkivert
Ka'l
01.06.2018 kl 10:43
2753

Stadig billigere, nå 11,45kr.
K
Arkivert
Longsitinbulk
01.06.2018 kl 11:03
2752

Jo høyere kurs målene settes jo mer selges aksjen ned

senest i går kom et nytt kursmål på 20kr

da er det noe forunderlig at aksjen på død å liv skal selges ed på 11kr?

Det var stup i Hlng og Golar i går ,mulig støyen påvirker Flex, det blåser jeg i.
Er bombastisk sikker på at denne aksjen blir en vinner fremover okke som.


75% AV pengene går til Flex uansett hvor mye juz meglerhusene skal presse ut av Flng

Arkivert
Slettet
01.06.2018 kl 11:43
2706

Flex ef et godt bett på lang og kort med rater som stiger og den nye tilbakeleieavtalen med Flex Rainbow. Denne avtalen tillater selskapet å vokse organisk basert på sin eksisterende innbetalte kapital ved oppkjøp av ytterligere to høyspesifikasjons LNGC-nybygg til veldig attraktive vilkår, sier finansdirektør Øystein M. Kalleklev i Flex
Redigert 01.06.2018 kl 11:46 Arkivert
kodenavn
01.06.2018 kl 11:56
2698

Det er utrolig at det går an å få denne til 11,50 samtidig som anbefalingene renner inn. Og rateutsiktene er meget gode, det spås over 100.000 USD/day i 2020.

Buy.
Arkivert
Bingo123
01.06.2018 kl 13:12
2660

Noen som kan kommentere analysen fra fearnley litt nærmere ? Hvorfor mente de var et godt tidspunkt å ta posisjon i LNG aksjer? Har satset en del på flex, men det skjer jo ingenting.
Arkivert
Longsitinbulk
01.06.2018 kl 13:45
2669

vet ikke om det er dette toll tullet til Trumph som tynger igjen og handels krig .
shipping generelt var veldig svakt i usa i går
Arkivert
Slettet
02.06.2018 kl 08:12
2570


Fearnley om LNG-markedet: - Bunnen er nådd

Anbefaler kjøp
«Vi gjentar vår kjøpsanbefaling på LNG-sektoren, og ser solid oppside i rederiene gjennom bedring i spotratene som vi mener kan nå 100.000 dollar pr. dag i 2020», skriver Fearnley-analytikerne og trekker frem rederiene med størst eksponering mot spotmarkedet som de mest attraktive.

Aller størst oppside ser meglerhuset hos rederiet Flex LNG der John Fredriksen er største eier.
Arkivert
Tændis
02.06.2018 kl 08:20
2564

Eneste forklaringen jeg finner er Golar og HLNG slakten. Var vel ett prosjekt som ble lagt dødt i GLNG Q1 rapporten osv
Arkivert
Ka'l
04.06.2018 kl 11:10
2309

Foreløpig ser det ut til at vi må se langt etter Flex i 20kr
Arkivert
kodenavn
08.06.2018 kl 10:14
2155

LNG segment the sentiment remains firm.
Around at the various conferences there were also some animated discussions regarding rate expectations for the upcoming winter, with many foreseeing the return of six digits figures as we saw on a few occasions last year.

Da blir det kursfest i FLNG.
Arkivert
tapogvinn
08.06.2018 kl 20:03
2087

Hamilton, Bermuda, 8 June 2018

Flex LNG Ltd. ("Flex LNG" or the "Company") advises that the following primary insider have today purchased shares in Flex LNG:

Kent Paulli, Interim Head of Commercial, purchased 81,226 shares at NOK 11.90 per share. Following the transaction Mr. Paulli owns 129,599 shares in Flex LNG.

For more info please contact: Øystein M Kalleklev, Chief Financial Officer, Telephone +47 23 11 40 58

This information is subject of the disclosure requirements pursuant to section 5-12 of the Norwegian Securities Trading Act or the Continuing Obligations of Oslo Børs.
Arkivert
Finsken
10.06.2018 kl 08:29
1965

Der dukka Flex Ranger opp på Marinetraffic. Litt forsinka, men forhåpentligvis i tjeneste nå.
Arkivert
Finsken
16.06.2018 kl 09:08
1740

Da får vi håpe seatrialen med Flex Ranger har avdekket eventuelle feil eller mangler.
Regner med at nå er crew, proviant og store på plass så da burde den stikke til sjøs en av dagene.

Flex Rainbow dukket akkurat opp på Marinetraffic med en æresrunde for å gjøre sin seatrial.

Det betyr jo at vi kommer ut i ett oppadgående marked som denne uka allerede nådde en snitt spotrate på $65K, det er oppløftende så tidlig før vintersesongen.
Arkivert
Stocktrader
17.06.2018 kl 20:10
1600

Jeg tror nok at Ranger og Rainbow vil bli sluttet ut for 100.000 per dag eller mer fra Oct/Nov(og sikkert et sted mellom 70-90 før det fra levering avhengig av betingelser). Ekstremt tight med skip (Spesielt i atlanterhavet) grunnet asia overrasker på oppsiden med fortsatt kjøp av laster/volumer som krever mye shipping-kapasitet / lange distanser. Arbitrasjen mellom Europa og asia (JKM) er nå ca USD 4 / mmbtu som igjen vil incentivere re-loads fra atlanterhavet til Asia (shipping kost er ca USD 2/MMbtu, så gode marginer som støtter å flytter volumer - og tillater befrakterne å betale rederne mer og allikevel tjene bra. I dagens marked burde kunne få 80k/d i Q4 for et TFDE-skip.

Spot-ratene var opp 30% sist uke... Dette blir veldig bra - utrolig at markedet ikke får med seg hvor raskt ratene tar seg opp. Hvis Kina fortsetter kull til gass-switching, og fortsatt kjøp av volumer mot/over vinteren så kommer markedet til å bli ekstremt bra.

Arkivert
kodenavn
18.06.2018 kl 13:30
1496

LNG: RATES GOING HIGHER

1) LNG carrier spot rates (tri-fuel) surging ~28% to USD 68.5k/day last week and sentiment remains ‘increasing’.

2) 1-yr TC climbing from 70k/day to 75k/day and sentiment remains ‘positive’

3) This is the fifth consecutive weekly increase in rates, which have bottomed out at a higher level this year vs 2017 (lowest point at 40k/day vs 30k/day last year).

4) Vessel availability continues to decrease and there are currently only 8x vessels available for prompt delivery, with most of these ships being smaller and older steam turbine vessels

5) Sentiment continues to be strong and owners are indicating strong round trip economics, both East and West of Suez.

6) Flex has significant earnings potential when rates recover.
Arkivert
kodenavn
18.06.2018 kl 13:35
1483

Og FLNG er inne i innsideporteføljen til Finansavisen på kurs 12,75.- :)
Arkivert
tesch
18.06.2018 kl 14:02
1467


Det er gjort usd 85,000 per dag for ca 2 mnd time charter og equivalent til ca usd 95,000 Per dag for en spot reise

Meglere ser usd 100,000 plus før året er omme

Flng flåten er moderne så det ser bra ut
Arkivert
tesch
18.06.2018 kl 15:29
1426


Da tror jeg vi har startet OPP

1 mill aksjer til kr 13.00

Blir interessant hver som kjøper
Arkivert
kodenavn
19.06.2018 kl 09:39
1333

Nå tar ratene av :)

MARKET NEWS
LNG: Heated summer market more likely to get warmer than colder
The market for transportation of LNG has tightened significantly since April, fuelled by a wide price differential between Asian LNG prices and the Henry Hub price, as well as growing concerns on vessel availability ahead of the winter season. Spot rates are now quoted in the region of USD71k/day to USD81k/day for a TFDE vessel, which is up 80% since the beginning of May and 110% higher than average earnings in June 2017. Today we look at upside and downside risks to seeing the hottest LNG summer since 2013, when TFDE rates averaged above 100k/day in July.
Arkivert
kodenavn
19.06.2018 kl 09:44
1327

An increasing oil price and strong fundamental demand for LNG have widened the price differential between for LNG in East and West
Arkivert
tesch
20.06.2018 kl 12:11
1220

I
E24 i dag

LNG unntas
På listen over energivarer som ikke vil bli rammet av tollkrigen, finner man flytende naturgass (LNG).

«Handelskrigen mellom Kina og USA er på et spent stadium med usikkerhet knyttet til omfang og varighet, men LNG sees helt klart på som en essensiell vare av den kinesiske regjeringen. Gitt dette vil LNG sannsynligvis forbli unntatt fra alle ytterligere tolløkninger dersom situasjonen skulle eskalere» skriver Nicholas Browne i Wood Mackenzie.

Det er to grunner til dette.

«Først og fremst er LNG-etterspørselen raskt voksende i Kina. Og for det andre vil USA være nøkkelkilden til gradvis forsyningsvekst i 2018 og 2019», skriver Browne.

Bakgrunnen for LNGs sterke posisjon er at de kinesiske myndighetene i fjor tok grep for å redusere avhengigheten av kull. Dette ga et stramt marked med knapphet på gass i vintersesongen, spesielt nord i landet.

Flytende naturgass spiller en sentral rolle i å begrense denne mangelen. Den kinesiske LNG-etterspørselen vokste med rekordhøye 12 millioner tonn i 2017 og nådde 38 millioner tonn.

Ifølge Platts er Kina den tredje største importøren av amerikansk LNG så langt i år, og er ventet å bli den største innen året er omme
Arkivert
Tændis
20.06.2018 kl 19:08
1147

Rateeksplosjon!

Er bare å lese å nyte : East Suez $70kr (60), West Suez $85k (70), TC $80k (70)

B U L L!
Arkivert
kodenavn
25.06.2018 kl 09:42
961

LNG: Market breaking new heights on a daily basis

Fearnley
Arkivert
kodenavn
02.07.2018 kl 12:59
815

Dnb:

LNGC (USD 84,500/day)

Og FLNG har fått levert et nytt skip som får fine spot-rater.
Arkivert
Ka'l
10.07.2018 kl 08:22
612

Relativt stille rundt FLNG/Flex og LNG-aksjer i det siste. Kan det komme av at Longs.. ser ut til å ha gitt seg. Eller er det andre årsaker bortsett fra norsk sommerferie som gir redusert interesse og kursutvikling?
K
Redigert 11.07.2018 kl 08:49 Arkivert
addyfred
10.07.2018 kl 09:39
577

Longs er en trader, og det må en respektere. Alle har sin egen strategi, og forhåpentligvis fungerer det greit for de fleste her inne.

Når det gjelder Flex, får man kjøpt på kurser under hva Kent Paulli kjøpte aksjer til. Rolige sommermåneder byr som regel på lavt volum og gode muligheter for den proaktive.

Selv om volumet i aksjen er lavt om dagen, later det til at volumet i LNG shipping-markedet er vedvarende høyt. Det burde ikke være noe problem for noen å sitte med denne gjennom vinteren, og da står nok kursen et godt stykke over 12kr.
Redigert 10.07.2018 kl 09:40 Arkivert
Stocktrader
10.07.2018 kl 09:46
567

Det er vel stille grunnet sesong (veldig uvanlig med den aktiviteten som vi så i markedet så tidlig), at ratene har kommet ned noe som følge av at arbitrasjen mellom atlanterhavet og stillehavet er lukket og dermed krever mindre skip = lavere rater.

Markedet kommer tilbake, men det kan godt være markedet tar en pause frem til september/tidlig oktober. Da skal mye laster til Asia for å dekke vinterbehov, og vi kan håpe at arbitrasjemulighetene er store slik at tradere og selgere av LNG kan betale redere som FLNG godt og samtidig tjene penger.

Det virker lovende med økt oljepris som burde dra med seg LNG-prisene i Asia.

Jeg er overrasket hvis ikke ratene er over 100-120k/d på toppen i vinteren. B/E for FLNG er vel ca 55k/d (og cash B/E på 45k/d). De kunne nok fått ca 80-90k/d for 12 mnd i dag. ALNG gjorde en deal på 9-12 mnd fra Sep på nærmere TC 90k/d med ENI, men markedet var litt sterkere da enn nå (men FLNG sine skip er betydelig større og bedre med ME-GI etc.)

Hvis vi så FLNG-rapportering sist gang for Q1, så annonserte de diverse nyheter da, så godt mulig dette er stilen til FLNG ( såfall kanskje vi kan glede oss til Q2 rapport).

Seatankers har visstnok bestilt 1x LNGC på DSME - som er rimelig å anta skal legges inn i FLNG. Fredriksen har også 2 x LNGC bestilt privat som ikke ennå er lagt inn i FLNG. Dersom alle legges inn vil de gå fra dagens 8 skip i flåte/under bygging til 11 skip.

Stocktrader
Arkivert
really
10.07.2018 kl 10:17
552

Gaslog har åpenbart tro på en solid vinter. Årsaken til høye forventninger til høst/vinter og litt roligere sommer er godt belyst i de to siste innleggene.

https://www.hellenicshippingnews.com/lng-shipping-outlook-seen-brighter-after-q1-slump/
Arkivert
addyfred
10.07.2018 kl 11:30
527

Riktig stocktrader :)

FA skrev om dette i helgen, og limer inn en liten snippet under!


------------------------------
Skipsreder John Fredriksen er kjempebull på LNG-frakt og bestiller ytterligere tre store spesialtankskip for transport av flytende naturgass til 185 millioner dollar pr. stykk.

To av skipene skal etter hva Finansavisen forstår bygges på Hyundai Heavy Industries og et på Daewoo.

Fra før av har Fredriksen privat gjennom selskapet Seatankers to slike skip i ordre hos Daewoo.

Fra fire til syv

I mars skrev Finansavisen at Fredriksen i regi av private selskaper i Seatankers-gruppen hadde inngått avtaler om levering av fire LNG-tankere. To skulle bygges ved Hyundai og to ved Daewoo.

Disse kom i tillegg til seks tilsvarende nybygg som Fredriksens børsnoterte gassrederi Flex LNG har hatt i bestilling. De første av disse er nå levert, mens de to siste ferdigstilles i midten av 2019.
----------------------------------
Arkivert
P.Eksperten
11.07.2018 kl 09:02
404

Du må virkelig leve i en ensom boble, Kal, når du tror at nick her på forumet kan påvirke aksjekursene. Du er heller ikke blant de som tenker mest selv heller eller gjør beregninger. Kanskje det kan være en id'e. Da kan du kanskje få svar på noen av spørsmålene dine og.
Arkivert
Ka'l
12.07.2018 kl 05:01
304

Du kan jo bare prøve å svare på enkelte spørsmål du som er så skarp.
K
Arkivert
Tændis
12.07.2018 kl 17:03
234

1,8 millioner aksjer shortet i Flex nå!
Arkivert
naivsuper
12.07.2018 kl 20:05
187

For alt du vet så kan det ha vært 1,7 mill aksjer shortet i lang tid og de økte med 100k i går. Uttalelsen din sier ingen ting og gir ikke mening.
Arkivert
really
13.07.2018 kl 00:40
123

Det gir definitivt mening. Rett nok skal det ikke store økningen til for at de passerte rapporteringsgrensen, men ser du på handelen de siste dagene er det ikke overraskende at Flng dukket opp på shortlistene.
Arkivert
P.Eksperten
13.07.2018 kl 06:19
97

Sale - leaseback av ett splitternytt skip - Flex Rainbow? Er ikke det en gjør om en frykter kontantmangel? Står det egentlig så bra til i FLNG?
Arkivert
astino
13.07.2018 kl 06:30
90

Fredriksen ute på lovlig ran igjen. En jævla gribb. Flytter verdiene alltid over på seg selv.
Arkivert
addyfred
13.07.2018 kl 06:36
94

Sale-leaseback for å ha cash til ytterligere to skip. Synes ikke det høres så alt for dumt ut jeg?
Arkivert
P.Eksperten
13.07.2018 kl 07:14
77

Mulig det. Blir vel rettet emisjon,stempling av nye aksjer når Seatankers skal ha inn sitt/sine skip.
Arkivert
addyfred
13.07.2018 kl 07:18
86

Ships-for-shares, eller hva tenker du, P.Eksperten? :)

Du tror altså ikke at FLNG vil lease skipene fra SFL?
Redigert 13.07.2018 kl 07:45 Arkivert
P.Eksperten
13.07.2018 kl 07:47
64

Ja, bra for den som har skipa og mottar aksjene. Hva med de øvrige aksjonærene? Har selv ingen FLNG eller LNG rederiaksjer for øyeblikket.
Arkivert
P.Eksperten
13.07.2018 kl 08:05
57

At FLNG leaser Rainbow fra SFL kan så være, men Fredriksens private tankrederi Seatankers har også kontrahert LNG skip. Disse regner jeg med å bli lagt inn i FLNG med tid å stunder med en blanding av nye aksjer og cash fra FLNG.
Arkivert
Arkivert Til toppen