Tesla 3, dårligste bremsene

kjalar
21.05.2018 kl 18:39 956

Dette er en arkivert tråd!
Consumer Reports fails to "recommend" the Tesla Model 3 - here's why... Our testers also found flaws - big flaws - such as long stopping distances in our emergency braking test and difficult-to-use controls.

The Tesla’s stopping distance of 152 feet from 60 mph was far worse than any contemporary car we’ve tested and about 7 feet longer than the stopping distance of a Ford F-150 full-sized pickup.
In our tests of both Model 3 samples, the stopping distances were much longer than the stopping distances we recorded on other Teslas and other cars in this class.
Arkivert
.777.
21.05.2018 kl 23:48 560

Dårlige greier.

Standard Corvette har rekorden, den stopper på 90 fot, altså 62 fot før Tesla`n.

http://www.motortrend.com/news/20-best-60-to-0-distances-recorded/

Arkivert
mishka
22.05.2018 kl 08:40 515

Det samme opplevde alle de tyske seriøse bilbladene. Men de oppdaget også hvorfor:
Bilen hadde såkalte "helårsdekk" da den ble prøvekjørt.
Arkivert
Gullsmeden
22.05.2018 kl 10:38 486

Og det viser at slike tester ofte er verdiløse, for hadde de testet dette med en utetemperatur på 2 grader og snøslaps hadde Teslaen sannsynligvis stoppet fortere enn alle andre.

Man tester biler for sikkerhet, men glemmer at 99% i minst alle ulykker er førerfeil en avgjørende faktor.

Har selv en gammel veteranbil i garasjen med gamle dekk, bremser som sliter med å låse hjulene og selvsagt uten ABS og slikt men som er mye tryggere å kjøre enn dersom man velger å sitte på med en uerfaren sjåfør, uavhengig av hvor sikker bilen i seg selv er.

Fokuset på «sikkerhet» er på vei til å bli håpløst idiotisk.

Blir det til slutt så idiotisk at man blir tvunget til å kjøpe nye dekk hver måned, fordi «det er bevist at flett ny dekk er «mye tryggere??»»

For det finnes jo egentlig ikke noen grense for hvor langt det er mulig å gå.
Redigert 22.05.2018 kl 12:09 Arkivert
kjalar
24.05.2018 kl 01:33 362

Ho gir deg nyhetene en uke før resten https://www.tv2.no/a/9874600/
Redigert 24.05.2018 kl 01:37 Arkivert
PSI- Investor
24.05.2018 kl 09:17 312

Bilen skal altså tydelig vis nå få bedre bremser gjennom en softwareoppdatering.
Så fint.
Det er altså levert 50.000 biler uten at man har brydd seg med å optimalisere en så uviktig detalj som bremsene.

Har fått med meg at en del elbiler bremses mest rett og slett ved at man bare slipper strømbryteren eller hva nå man kaller gasspedalen i slike.
E- pedal er det muligens?

Kom til å tenke på en detalj: Lyser bremselyset ved denne typen bremsing?
Nei det gjør ikke det når man slipper gassen i normale biler, men de bremser jo heller ikke veldig hardt selv om man girer ned, så det er ikke så farlig.
Arkivert
Brande_n
28.05.2018 kl 11:25 271

Løsningen er å oppdatere eller fly inn nye units.... I Norge er vel "helårsdekk" det dårligste dekkvalget man kan benytte på biler


Redigert 28.05.2018 kl 12:10 Arkivert
CS_invest
29.05.2018 kl 21:22 186

Er jo veldig logisk at komplisere bremser med software - dersom en er en NØTT!
Arkivert
Cern
29.05.2018 kl 21:33 180

Jeg synes å se et skifte siste måneden, både blant investorer og ikke minst Musk (som nå ser ut til å ha mistet grepet)

Det kan virke som Model 3 blir modellen som knekker Tesla. Musk selv ga klar beskjed om at de ikke har mulighet til å tjene penger på 35000USD utgaven, og må fokusere på de dyrere utgavene. Standard utgaven er nå flyttet til "late 2018/early 2019".

Men hva løser det? Å dytte problemene foran seg endrer ikke det fundamentale:
- Produserer de standard Model 3 taper de mer penger jo flere de selger.
- Produserer de ikke standard Model 3 vil en stor andel kansellere bestillingene sine, da de ikke får det produktet de bestilte, og de blir lei av å vente.

Om Tesla virkelig har 500.000 reservasjoner a`1000USD er det 500millioner USD som potensielt skal tilbakebetales. 100% kansellering er selvsagt ikke realistisk, men det er uansett snakk om enorme beløp. Penger Tesla sårt trenger.

Guleroten i USA har jo vært statens sponsing, men den fases ut etter 200000 solgte biler, og det nærmer seg med stormskritt. Jeg kan ikke i min villeste fantasi se for meg hvordan dette skal kunne gå bra.
Arkivert
Klinkekulå
29.05.2018 kl 22:18 186

ventetiden utsatt......

https://www.tek.no/artikler/tesla-utsetter-model-3-lanseringen-i-europa-til-2019/438496
Arkivert
arct
29.05.2018 kl 22:53 154

hvordan kan herr Musk klare å tjene penger når større konsern virkelig må jobbe for å holde hjulene igang ?

pyramiden knekker ?
Arkivert
Arkivert Til toppen