"PCIB Top10 avtale utgår 1juli. Vi står foran «BIG NEWS»"

AmirHassan
PCIB
15.05.2018 kl 18:26
3082

Dette er en arkivert tråd!
FimaNac: With Top-10 large pharma

Collaboration initiated 3Q 2015
- A global leader in nucleic acid therapeutics
- Collaboration expanded to include in vivo studies and duration to end 2Q’18

Min mening er at det er Fimanac som vil gi de virkelig store pengene. Kan det være upfront payment fra denne top-10 som skal finansiere pivotal studiet i Fimachem ?

Jeg ser muligheten for en stor nyhet i løpet av juni og tipper kursen bryter 100 innen 1 juli.
For ordens skyld - kurs i dag = 51,10
Redigert 15.05.2018 kl 18:29 Arkivert
Otard
15.05.2018 kl 19:12
1971

Det kan være at du er i ferd med å ta av litt nå Amir.

Godt mulig at du får rett, men det kan like gjerne være en forlengelse og da gjesper bare markedet.

Jeg er all in, og tar imot det som måtte komme av avtaler og penger med åpne armer, men vi får bare la dem jobbe, for det virker som de vet hva de holder på med nå:-)
Arkivert
Stock DZ
15.05.2018 kl 19:14
1967

Amir

Last year’s extension news did not come until July 10. No guarantees we will have news before 1 July unless it is termination of the collaboration agreement

This is of course exiciting but let’s not forget that currently fimanac has a 0 value (refer to Arctic analysis), so anything positive will be a bonus.

And let’s not sell the bear's skin before one has killed the beast.

News will come when they come )
Redigert 15.05.2018 kl 19:15 Arkivert
gepard1
15.05.2018 kl 19:22
1938

Vel, PCIB er med paa aa gjoere Norge og Oslo beroemte for immunterapi.

De 10 heteste biotech byene/stedene i europa!

Biotech is rapidly gaining traction in Europe. To help those trying to pick one of the many biotech hubs in Europe, I have compiled a list of where some of the most exciting biotech companies are based.

Oslo

There are several biotech companies and startups in Norway creating momentum of industrial translation. In the context of cancer research, the Oslo Cancer Cluster promotes the setting-up and development of startup companies. Oslo and Norway provide a friendly environment for outsiders to come into. The quality of life and the opportunity to explore nature are significant positive aspects. Even the weather, which I thought was going to be difficult to deal with, is quite manageable and actually quite attractive in the summer!

— Miguel Forte, CEO of Zelluna Immunotherapy

https://labiotech.eu/10-biotech-hubs-europe/?utm_source=facebook&utm_medium=social&utm_campaign=mainpage

Morsomt at Norge og Oslo er med paa listen-)) Vi er nok med aa bidrar til det.

Redigert 15.05.2018 kl 19:26 Arkivert
AmirHassan
15.05.2018 kl 20:27
1818

OK, jeg utsetter mitt tips i 14 dager til 15 juli.
Jeg er enig i at en vanlig forlengelse blir mottatt med et gjesp, men magefølelsen min sier at Per`s reaksjon på spm om finansiering........at noe er i gjære.

Ja, Fimanac regnes til null i verdi, men jeg fastholder at Fimanac blir den mest innbringende.

Jeg hadde en magefølelse i dagene før 20des17. Da lastet jeg opp. Da ble det mer enn dobling. Jeg har samme trua nå......
Skulle jeg ta feil er det likevel ingen grunn til å selge.
Det kommer når det kommer, men ,,, ,vel, vi får se :-)

PS
Oslo Cancer Cluster er blant de ledende i verden.
Norge kommer til å leve av :
- olje
- fisk
- biotec
Redigert 15.05.2018 kl 20:33 Arkivert
Stock DZ
15.05.2018 kl 21:24
1659

Amir

For Norway to live off biotech in the future will primarily depend on the politicians, unfortunate but true. Yet I don’t think that Norway lacks the minds and the financial resources to do so.

Switzerland as an example, just tell me how many Statoil(s) Roche and Novartis are worth!!

Hopefully with the current dynamics, these promising startups will be able to transform the industry at least at a regional level. One thing for sure is that this will take time meanwhile let the Norwegians enjoy their good fish an Tesla’s :)
Redigert 15.05.2018 kl 21:30 Arkivert
AmirHassan
15.05.2018 kl 22:43
1480

Stock

Norske politikere (og velgere) er en katastrofe. De er mer opptatte av å straffe dem som «har mest fra før» enn å skape business.
Midt i IT-bølgen (dot.com perioden) planla de å samle hele IT-Norge på Fornebu.
IT er vel den industrien som har minst behov for å samles på ett sted :-)

Vi får håpe de ikke stikker nesene sine i biotec.
IT sektoren på Oslo børs er nesten borte (Opticom, Fast, Tandberg Data, Tandberg Televisjon, Merkantildata, Enitel, Eltek,,,,,,,,,)
Biotec derimot er sterkt voksende, med flere lovende selskaper.
Jeg har aller mest tro på PCIB :-)
Arkivert
FiloD
15.05.2018 kl 22:55
1430

Amir

jeg er meget enig med deg, vi får snart en fimaNac avtale, og den kan fort bli mye mere verd enn det som fimaChem studien vil koste.

Så er fimaChem finansieringen jo løst.
Arkivert
nextmove
15.05.2018 kl 23:57
1297

Interessant tanke, FiloD.

La oss si at kostnaden ved fullføring av gallegangsstudien beløper seg til +/- 150 MNOK da vil en avtale med den ukjente kjempen svært sannsynlig kunne fullføre verket. For sjøl om en slik avtale - i denne omgang - skulle begrense seg til bare å omfatte den første kliniske fasen, er et slikt beløp godt innenfor det sannsynlige dersom det skulle komme til en slik avtale. Det er nok å se hva som rører seg på avtalefronten innenfor fimaNAcs medisinske målområde, for å se at dette er peanuts dersom en av de store virkelig har trua på noe.

Så hva trur du, AmirHassan? Det virker i hvert fall som du er sterk i trua på at dette kan være løsninga på selskapets finansieringsbehov på kort sikt.
Redigert 16.05.2018 kl 00:02 Arkivert
fabian2
16.05.2018 kl 01:43
1196

Amir er grei gutt. Vi trenger entusiaster som Amir og Gepard , selv om vi andre er litt roligere.... Litt på siden : Husk nå at Takeda har gått inn og kjøpt biotec-selskaper 8 - åtte - måneder før produktet ble godkjent/klarert for salg.... altså i pipeline. 8 måneder. Selvsagt kan ALT skje her. Våre spekulasjoner er spekulasjoner - og jeg er sikker på rettet emisjon mot allerede avtalt partner. Bare les punkt 11 i innkallingen til GF.
Arkivert
fabian2
16.05.2018 kl 02:21
1177

For deg som ikke har papirene foran deg: Punkt 11 er at styret ber om fullmakt til å utstede (nye) aksjer i tilknytning til private plasseringer..... det kan kun tolkes slik : En partner forlanger aksjer i PCIB. Selvsagt bare hyggelig , men kan neppe tolkes annerledes.....slik jeg leser det. - Men har du en helt annen mening , bare fortell
Redigert 16.05.2018 kl 02:34 Arkivert
AmirHassan
16.05.2018 kl 08:42
957

Fabian :
«Punkt 11 er at styret ber om fullmakt til å utstede (nye) aksjer i tilknytning til private plasseringer..... »

Det kan bety emisjon, men trenger ikke å bety det. Nesten alle aksjeselskaper har bedt om denne fullmakten. Nano også. Det er i tilfelle de trenger penger.

En emisjon ser jeg ikke på som negativt. Pengene går til å skape fremtidige inntekter. Men en feit betaling fra Fimanac ville vært det optimale, også fordi nac verdsettes til null.
Jeg tror det ville doblet kursen på en uke.
Arkivert
columna
16.05.2018 kl 08:51
922

Er det smart å kjøpe noen aksjer nå, el. vente på en mulig rettet emisjon for oss aksjonærer og kanskje
da få kjøpt billige aksjer enn på rundt «50-tallet»som i dag?

El. kanskje det blir kun emisjon rettet mot ett større BP som blir nevnt her?

Takk for svar!
Arkivert
SafeInvest
16.05.2018 kl 08:55
883

Det er vel ikke gitt at samarbeidet med topp 10 BP går over i klinisk fase nå i sommer, eller har du hørt noe annet FiloD?

Det kan vel like gjerne bare blir en ny forlengelse?
Arkivert
AmirHassan
16.05.2018 kl 09:06
815

Siden siste forlengelse i juli 2017 har vi fått meldingen fra FDA 20 desember, om pivotal.
Top-10 selskapet vet da at sjansen for et bud på hele PCIB øker. Tiden er derfor kommet til å sikre seg tilgang til leveringsteknologien før den blir snappet opp av en konkurrent
Arkivert
SafeInvest
16.05.2018 kl 09:09
788

Akkurat det er jeg helt enig i AmirHassan.

Eksempelvis vil jo den som kontrollerer fimaNac også være delaktig i BioNtech, RXI og eTherna. Så en eventuell kjøper får jo veldig mye med på kjøpet, pluss fimaChem og fimaVacc.

Arkivert
stifinner
16.05.2018 kl 09:13
772

Safeinvest pcibs avtaler for fimanac er på semi/nonexclusiv basis. Det vil de fortsette med, og ingen får tak i hele fimanac. Skulle de ønske det ville det være snakk om mange milliarder.
Redigert 16.05.2018 kl 09:15 Arkivert
nike
16.05.2018 kl 09:14
762

columna

Etter min oppfatning holdes kursen "kakken" over 50 kroner av to forhold:

- fravær av milepæler i H1-18
- uavklart finansiering av pf2

Avklart finansiering vil løfte kursen uansett på hvilken måte pf2 blir finansiert.

Ettersom jeg venter at det kommer en rettet emisjon til kurs over kursen emisjonsdagene, er min beholdning av PCIB-aksjer tilpasset denne forventningen.
Arkivert
SafeInvest
16.05.2018 kl 09:27
689

Stifinner, den som kontrollerer Pcib kontrollerer også fimaNac. Mao, den som kjøper hele Pcib
Arkivert
stifinner
16.05.2018 kl 09:44
623

Joda, safe jeg var litt rask.
Bortsett fra det, så tror jeg ikke på salg av hele PCIB. Det ville være for dumt nå.
Arkivert
columna
16.05.2018 kl 10:17
550

Nike

Så lurt å vente med å kjøpe flere aksjer nå, og evt. vente på en rettet emisjon?
Arkivert
AmirHassan
16.05.2018 kl 10:27
517

Å vente med å kjøpe PCIB, som trolig er det selskapet på Oslo børs med størst oppsidepotensiale, ser jeg på som high risk gambling. Men heldigvis er vi bare noen veldig få aksjeeiere foreløpig.
Kommer det et bud eller melding om noe stort kan du bare glemme å få tak i aksjer.
Menigheten som eier disse er obs på potensialet og kommer ikke til å selge.
Arkivert
nike
16.05.2018 kl 10:32
510

columna

Jeg håper på at en partneravtale kommer tidsnok til å finansiere pf2, men dersom dette ikke blir løsningen er en rettet emisjon det prioriterte alternativt - slik jeg vurderer dette.

Ettersom jeg venter at en rettet emisjon blir satt høyere enn dagens kurs, uansett hvor dagens kurs er på emisjonsdagen, har jeg handla PCIB-aksjer for å være inne med maks antall i forkant av den rettede emisjonen jeg ser som alternativ til partneravtale.
Arkivert
fabian2
16.05.2018 kl 14:08
313

Å tro på rettet emisjon slik som forrige gang , er nesten som å tro på julenissen. Men julenissen er jo en hyggelig figur !
Arkivert
Krosta
16.05.2018 kl 14:15
294

Fabian
Forrige gang var det en fortrinnsrettet emisjon. En rettet emisjon vanner ut eksisterende aksjonærer - noe som ikke var tilfellet forrige gang.
Arkivert
fabian2
16.05.2018 kl 14:30
255

Sorry , uttrykte meg feil. Mente selvsagt fortrinnsrett , slik jeg selv deltok i for halvannet år siden.
Arkivert
Arkivert Til toppen