"Flng - Fearnley Securities-Nå snur det i Lng - Kursmål 18kr"

Longsitinbulk
FLNG
14.05.2018 kl 15:29
826

Dette er en arkivert tråd!
14/05-2018 13:47:00: (FLNG) Fearnley om LNG-markedet: - Bunnen er nådd
LNG-rederiene har falt kraftig på Oslo Børs siden nyttår. Nå mener Fearnley Securities at det skal snu, og anbefaler investorene å laste opp.

Ekstern

Ekstern link: http://www.hegnar.no/Nyheter/Boers-finans/2018/05/Fearnley-om-LNG-markedet-Bunnen-er-naadd
Redigert 14.05.2018 kl 15:31 Arkivert
Fastmoney
14.05.2018 kl 19:00
477

Satt igjennom og venter bare på nye toppnoteringer..
Arkivert
Ka'l
14.05.2018 kl 21:01
433

Flott og løfterikt. Det viser jo at vi som benyttet lavkursene til akkumulering og bunnfisking her har noe positivt å se fram til. Det skal bli spennende og kanskje lukrativt å følge FLex utover i mai måned.
K
Redigert 15.05.2018 kl 23:27 Arkivert
Longsitinbulk
15.05.2018 kl 12:46
315

kursmål 18kr og det trilles ører på 11,5kr enda, jaja
Arkivert
Longsitinbulk
16.05.2018 kl 13:47
175

MSCI:AKER BP INN I MSCI NORWAY-INDEKSEN I MSCI GLOBAL STANDARD

09:39
Oslo (TDN Direkt): Aker BP-aksjen går inn i MSCI Norway-indeksen i MSCI Global Standard Index-listen med effekt fra stengning 31. mai, opplyser MSCI i sin halvårlige indeksoppdatering mandag.



Videre opplyses det at i MSCI Small Cap Index-listen under MSCI Norway-indeksen går Flex LNG, Kværner og Northern Drilling inn
Arkivert
Fine Greier
16.05.2018 kl 15:22
148

Og der kom endelig alng,opp 10%

=)

Edit,nærmere 16% opp nå......
Redigert 16.05.2018 kl 16:07 Arkivert
Longsitinbulk
18.05.2018 kl 22:43
5835

18.05-18
GLOBAL LNG-Spot prices spike amid flurry of interest from Asian buyers

https://www.reuters.com/article/global-lng/global-lng-spot-prices-spike-amid-flurry-of-interest-from-asian-buyers-idUSL3N1SO3ER
Arkivert
Longsitinbulk
19.05.2018 kl 10:22
5746

Det er nok på høy tid å bli grådig, grådig nå som det enda er billige, billig i Lng shipping pga lavsessong og et marked som blir bortglemt mens det er hyssteri og rally i olje.

18.05-18

Renewed interest in LNG as glut disappears. Up until recently, analysts expected the global LNG market to be oversupplied for years to come. But unexpectedly strong demand from China and others has rapidly erased the glut. China’s LNG imports were up 59 percent in the first quarter from a year earlier. LNG developers are now expressing interest in new projects again, but because of the long lead times, they may be too late to prevent a supply crunch in several years’ time. WoodMac estimates a supply deficit by 2025.
Redigert 19.05.2018 kl 10:24 Arkivert
Surik
19.05.2018 kl 23:50
5629

Jo, LNG etterspørselen stiger men hvem er det som tjener på det?
Foreløpig er det overskudd av tankskip og disse må jo også ha USD 40 000/dag bare for å gå i null. Tviler på at dette blir god butikk på en stund.
Arkivert
Longsitinbulk
20.05.2018 kl 00:15
5624

Mens du Surrik suser bort tiden din i et elendig tank marked, samtidig som du tviler på Lng og ser Flex stadig bli dyrere kan jeg hjelpe deg litt på veg med å vekke denne, for deg og dere eventuelt andre som har kort tids hukommelse.


Innlegg av: Longsitinbulk (18.04.18 10:31 ), lest 3008 ganger
Ticker: FLNG
RE^1: FLNG- Virker som dreggen er på veg opp.
FLNG:VIL IKKE SLUTTE SKIP PÅ 1 ÅRS TC I 2019-20 TIL UNDER USD 80.000/DAG -KALLEKLEV


10:07


Oslo (TDN Direkt): Flex LNG vil ikke slutte skip ut i perioden 2019-2020 på ettårscertepartier til dagrater under 80.000 dollar, sier finansdirektør Øystein Kalleklev.



-Dette er fordi det er få tilgjengelige skip i denne perioden. Det er vi som sitter på åpne femtegenerasjonsskip, og vi slutter ikke disse ut på certepartier til rater som ikke starter på et åttetall, sier han til TDN Direkt onsdag.



Tidligere i dag meldte rederiet at de har inngått et tidscerteparti med en fast periode på 12 måneder med Enel Trade, med opsjon på ytterligere 12 måneder. Kalleklev vil ikke si konkret hva raten er.



Videre opplyser Kalleklev at MEGI-skip nå mottar en premie i forhold til eldre tonnasje.



Spotratene for MEGI-skip ligger nå på om lag 45.000 dollar pr dag. Kalleklev sier de har klart å oppnå en sterkere rate på dagens kontrakt, da markedet ser ut til å være stramt i den aktuelle perioden.

havard.hansen@tdn.no
Redigert 20.05.2018 kl 00:17 Arkivert
kygo
20.05.2018 kl 05:29
5586

Ingen tvil om at flex skal opp fra disse nivåene. I 2019-2020 vil det være få skip ledige. Hvis man ser på golar hilli er den oppe og produserer lng nå, og første last skal til Kina. Flere slike prosjekter kommer i gang nå. Det er bare spørsmål om tid før ratene er over 100.000. markedet er også vanskelig å overbygge siden det tar 3 år å få skip på vannet, og de koster ca 200 Mill å bygge. Selv om prisene har vært lave har ikke mange bestilt skip. Ser ut som de fleste spekulative nybygg har vært vlcc.

Lng er mer et sikkert bet enn tank. Jeg begynner bli litt urolig for den forholdsvis store ordreboken for vlccer. Kan være det vil ta lang tid før markedet for vlcc blir bra. Det ligner ikke Fredriksen å ikke kjøpe nybygg når prisene har vært så lave som de har vært kanskje han ser at markedet vil være dårlig i lang tid og vil heller kjøpe selskap/resale/skip på vannet. Det er vel ingen som kjenner tank markedet bedre enn Fredriksen. Hvorfor er han så passiv?
Redigert 20.05.2018 kl 05:30 Arkivert
Longsitinbulk
20.05.2018 kl 10:04
5528

Det er et veldig godt spørsmål Kygo, det er som du sier flust med nye spekkulanter der ute som har hivd deg inn i tank, mange er rene stål spekkulanter.
Hvis vi ser på Fredriksens bevegelser i aksjemarkedet siste måneder, ser vi Trs avtaler i flere av egne selskaper, vi ser aksjer i Axa og Avance, det eneste JF ikke rører er Fro - hvorfor?

Ved å avvente unngår Frontline all rissiko forbundet med at markedet kanskje blir liggende nede lengre en mange spekkulerer i, vi så det i bulk hvor jævlig det var langt om lenge.
Sammtidig vil ikke Fro få med seg skipspris oppsiden når det snur, men trenger de egentlig det spillet og rissikoen?

Hvorfor ikke kjøre med de skipene de har en periode selv om det prismessig skulle snu og tjene grovt på den flåten de har, seile litt som "gamle" Fro før de hugger til når når det faktiske markedet er i bedring.
Jeg tror Fro venter til de ser skrapeffekten, treor enda det må bli litt værre før ting blir bedre i tank.
Redigert 20.05.2018 kl 10:09 Arkivert
tapogvinn
20.05.2018 kl 12:36
5450

kygo,

Du skriver "Selv om prisene har vært lave har ikke mange bestilt skip"

Med ca. 130 fartøy som skal leveres i 2018 og 2019 så er det vel noen som har bestilt?

Så får vi se mot slutten av 2019 om antall skip er tilstrekkelig til å dekke etterspørselen.

Arkivert
kygo
20.05.2018 kl 13:39
5427

Nå tenker jeg i 2017 og 2018. Det har vært lite spekulative kjøp på priser under 200 usd. De fleste skipene er bestilt langt over 200. Eksempelvis i tank ble det bestilt veldig mange skip i 2017 da prisene falt. Det som også er forskjell at lng tar 3 år å bygge mens tank tar 2 år.

Etterspørsel øker mye mer i lng enn olje derfor trenger man også nye skip.
Arkivert
Surik
20.05.2018 kl 21:17
5356

Jeg er ikke uenig i at etterspørselen etter LNG øker, det jeg er usikker på er om LNG shipping vil profittere så voldsomt på dette.

Som det er nevnt over her, mye av veksten har kommet og kommer i Kina, i 2017 passerte de Sør-Korea og de er nå kun bak Japan på listen over største importører av LNG.
Ulempen for LNG-shipping er at det er ikke eneste måten å transportere gass på. For eksempel bygger Gazprom en 300 mil lang rørledning til Kina, "Power of Siberia", med eksport kapasitet 38 bcm i året.
Det er allerede snakk om "Power of Siberia 2".

http://www.gazprom.com/about/production/projects/pipelines/built/ykv/

LNG shipping vil garantert ha en plass i global LNG-handel fremover men det er per i dag tilstrekkelig tonnasje til å holde ratene for lave til at det blir gullkantet. Det hjelper ikke at Flex krever rater på 80 000+ hvis konkurrentene tilbyr samme tjeneste billigere eller alternativt, gassen fraktes i rør istedet.
Arkivert
Simo
20.05.2018 kl 21:45
5334

Nå har vel Flex alt inngått avtaler på 80k pluss så hvor du får det fra at de krever må du nesten forklare.
Arkivert
Surik
20.05.2018 kl 22:02
5331

Oslo (TDN Direkt): Flex LNG vil ikke slutte skip ut i perioden 2019-2020 på ettårscertepartier til dagrater under 80.000 dollar, sier finansdirektør Øystein Kalleklev.

Det er vel ikke mulig å si det klarere.
Eller?
Arkivert
Tændis
20.05.2018 kl 22:09
5321

Men det er jo pga at det forventes å koke i LNG markedet de neste årene og at de har sluttet en LNGC til rater på rundt 85k med ENI (var det) sier vel hvor attraktive Flex sine skip er. LNG i rør er nok ett tema, men langt fra alle steder kommer man til med rør, altså trenger man båtfrakt og vil alltid trenge det. Uttalelsen din henge ikke på greip!
Arkivert
Simo
20.05.2018 kl 22:13
5312

Nettopp. De inngikk nylig en 12 måneders kontrakt og den kommentaren der tilsier at de fikk 80k eller mer i rater.

De krever det markedet er villig til å betale. Om 12 måneder når de går av kontrakt kan de sannsynligvis kreve langt mer.

Ja, de er også klar over at det importeres gass i rørledninger fra sentral Asia.
Det trengs det også.
Arkivert
Longsitinbulk
20.05.2018 kl 22:22
5322

Kjøper man ikke Flex nå, får man neppe stå.
Arkivert
Empire
21.05.2018 kl 09:59
5233

For de resterende mai ladningene er det nå en båt ledig. En, one, uno.

For juni ladningene ser det relativt stramt ut med tanke på ledig tonnasje.

Rørledningen er ikke opperativ før 2019, før det kommer det en økning i etterspørsel.

Japanske utility selskaper har inngått flere fleksikontrakter for videresalg. Dette fraktes på båt. Kina går med andre ord kanskje forbi japan som største importør allerede i år? Ps. Ikke for året som helhet men i gitte måneder mot vinteren

Hvis us-kina avtalen inneholder kjøp og salg av LNG i stor skala, så betyr dette mange seilingsdøgn og et relativt stort behov for mer tonnasje.

Redigert 21.05.2018 kl 10:00 Arkivert
Fine Greier
21.05.2018 kl 14:59
5137

Et av ordene i avtalen,som jeg hengte meg opp i var nettopp energi.
Om det er gass i div former,olje vet ikke jeg.
Men jeg vet at det skal fraktes på kjøl....
Arkivert
Simo
21.05.2018 kl 15:25
5107

https://www.lngindustry.com/liquefaction/21052018/lng-could-win-big-from-us-china-trade-truce/
Arkivert
geoinvestor
21.05.2018 kl 16:56
5077

A senior U.S. official said that during discussions with a member of President Xi Jinping’s office, China was considering a package that relied on major purchases of U.S. liquefied natural gas, including a contract for a U.S. firm to build LNG receiving and processing facilities in China.



https://www.reuters.com/article/us-usa-trade-china/us-china-agree-to-increased-trade-cooperation-idUSKCN1IK0PM
Arkivert
Longsitinbulk
22.05.2018 kl 09:29
5006

Måtte være grådig, dobblet antall aksjer-
Kina nyheten i helgen er jo en trigger uten sidestykke...

skal vasse i utbytter om 1,5-2 år
Arkivert
Longsitinbulk
22.05.2018 kl 11:16
4967

https://asia.nikkei.com/Economy/US-shale-based-LNG-gushes-into-Asia
Arkivert
Ka'l
22.05.2018 kl 11:46
4946

Bra Longs... Bare øs på med gode nyheter for LNG generelt og for Flex spesielt. Vi tåler nok det meste og beste.
K
Arkivert
Longsitinbulk
23.05.2018 kl 09:40
4834

Høyt volum, 500k aksjer første 1/2 time.

FLNG: Invitation to FLEX LNG First Quarter 2018 Results Presentation


09:55


Hamilton, Bermuda, May 23, 2018

FLEX LNG LTD.s preliminary first quarter 2018 results will be released on
Tuesday, May 29, 2018 before opening of the Oslo Stock Exchange.

A webcast and conference call will be held at CET 08:00 a.m.
In order to attend the webcast and/or conference call you may do one of the
following:

Attend by Webcast:
Go to the follow link: https://edge.media-server.com/m6/p/rwy745pc

Conference Call Participant:
Dial-in telephone numbers:
Norway: +47 2100 2610
United Kingdom: +44 (0)330 336 9105
United States: +1 929-477-0324



Redigert 23.05.2018 kl 09:57 Arkivert
sognoksen
23.05.2018 kl 14:08
4749

Hva med hlng lng ,long er det noe og kjøpe aksjer i
Arkivert
Longsitinbulk
23.05.2018 kl 19:17
4691

Hlng, tør ikke utale meg om det.
Jeg har bare Flng og ser ingen grunn til å fordele pengene på noen andre innenfor Lng.

John Fredriksen baby med de splitter nye skipene holder lenge for meg, jeg vet at de tolmodige vil bli rikelig belønnet med store utbytter med tiden.

Har 75% av all min tilgjengelig kapital i Flex pr i dag.
Arkivert
Fine Greier
23.05.2018 kl 22:41
4624

Det var mye i en aksje.
Men som de sier der borteput your money,where your mouth is.
Selv har jeg bare en lyttepost på 100`nok,men prøver å følge med på det som skjer
Arkivert
sognoksen
23.05.2018 kl 23:57
4581

Hlng kan no vere bra og kjøpte noe der i dag på en dip den har no vert opp i 135kr engang ,men har mer i Flex men mye wwl og Jin
Arkivert
Longsitinbulk
24.05.2018 kl 08:47
4523

Sakset fra dagens Alng rapport

OUTLOOK
The firm market established in Q4 2017 continued into Q1 2018 before activity and rates softened heading into the shoulder season with lower energy consumption in the northern hemisphere. Headline spot rates in Q1 2018 were on average 70 % higher than in Q1 2017, and in late April activity again picked up with a long list of charterers coming to the market for multi-month term business and spot rates appear to have troughed.
Moving towards winter we expect rates to strengthen in the second half of this year, and the long-term outlook for LNG shipping remains promising. Gas is affordable, abundantly available and the cleanest fossil fuel. To meet the growing demand for gas, and with the support of the current oil price environment, new LNG productions plants are expected to be sanctioned in the near future
Arkivert
tapogvinn
24.05.2018 kl 09:02
4502

Fra DNB i dag:


FLEX LNG is due to release its Q1 results on 29 May before market open. We forecast EBITDA of USD6.7m 5% below consensus. The group has now secured charter-out arrangements for two of its vessels, providing more earnings visibility. Rates reflect that the LNG freight market should continue to tighten. We reiterate BUY, but have raised our target price to NOK16.6 (16.2).
Arkivert
Fine Greier
24.05.2018 kl 09:05
4496

Om det kan være et tegn i tiden,at alng spretter opp over 6%,så tar man det med seg.
PS,jeg har begge to i portissen flng,og alng.
Arkivert
Longsitinbulk
24.05.2018 kl 09:57
4476

1 mill aksjer første timen, det var et gedigent volum.
Folk og fe skjønner nok at toget går nå, eller er det Fredriksen som tar et nytt jafs?
Arkivert
kodenavn
28.05.2018 kl 08:56
4252

LNG: MOMENTUM!

1) LNG carrier rates rose further last week and sentiment remains positive for both spot and TC rates!

2) After increasing for the first time in 2018 the previous week, tri-fuel spot rates increased by ~8% W-o-W to 45k/day!
Arkivert
kodenavn
28.05.2018 kl 09:08
4242

We see the LNG market entering a new dawn from 2019 and believe Flex LNG have timed its NB deliveries to perfection, with the final pair of NBs joining just in time to harvest the fruits of what we believe will be (on occasion) a USD 100k/day market.
Arkivert
Longsitinbulk
28.05.2018 kl 09:37
4233

100k så vasser Flng i penger og kursen vil eksplodere.
Finner ikke bedre shipping bett i Oslo jeg, og har 75% av pengene mine i Flex.

Venter på tunge utbytter om et år.
Arkivert
Longsitinbulk
28.05.2018 kl 09:40
4227

Tror Flex LNG-aksjen skal stige kraftig
Flex LNG-aksjen kan stige kraftig, tror meglerhus.

Foto hentet fra Flex LNGs rapport for 4. kvartal 2017.
annonse


Artikkel av: Øystein Byberg
28. mai 2018 - 09.03
Lest av
1533

FLNG
0.84%
Siste
11.95
I år
-7.34%

28.05.18 09:36









28. May
11.6
11.8
12
12.2


Endring i dag
0.1
Høy
12
Lav
11.65
Forrige
11.85
Høy 12mnd
13.4
Lav 12mnd
8.82
annonse


Flex LNG presenterer sine tall for 1. kvartal i morgen tidlig.
DNB Markets har foran rapporten estimater under konsensus og venter et netto resultat for kvartalet på 1,8 millioner dollar mot konsensus på 3,5 millioner dollar. Meglerhuset venter imidlertid en tilstramming i LNG-markedet etter hvert som etterspørselen overstiger flåteveksten og dermed gradvis stigende rater for selskapet gjennom 2018, 2019 og 2020. Rateveksten vil således kunne komme i takt med at selskapet faser inn i seks egne nybygg, tror DNB Markets.
For perioden 2018 til 2020 venter meglerhuset en vekst i EPS fra 0,04 til 0,25 dollar.
DNB Markets har en kjøpsanbefaling med et kursmål på 16,60 kroner pr aksje.
Kursen stengte fredag på 11,85 kroner pr aksje. Den potensielle oppsiden er dermed på rundt 40 prosent.
Arkivert
Surik
28.05.2018 kl 11:02
4202

75% av porteføljen i Flex og du har tenkt å sitte med aksjen >1 år?
Det er 28.mai i dag, ikke 1.april.

Arkivert
Longsitinbulk
28.05.2018 kl 11:23
4196

1 ÅR? Nei du- syklusen i LNG vil nok vedvare langt lengre en 1år, her snakker vi minst 3 år før det skal vurderes å selge en eneste aksje.

Gratulerer for øvrig med Fro, du fikk rett Surrik.
Opec underbygger nok og setter nok bunnen i tank nå, så nå er vi begge aksjonærer.
Så får vi se hva som skjer etter Fro rapporten og det kommer enda en dipp.
Flex vil nok stige på sin rapport.
Redigert 28.05.2018 kl 11:26 Arkivert
kodenavn
28.05.2018 kl 11:37
4179

Miljøvennlig gass er fremtiden. Og det er mye av den. Med de nye IMO-sulfat-reglene fra 2020 blir det scrapping og negativ flåtevekst. Det tar 3 år å bygge en ny VLGC.
FLNG kommer til å bli en kule.
Arkivert
Surik
28.05.2018 kl 11:41
4164

Ja det er en god dag for shipping aksjer i dag inkludert Frontline.
Ratene har løftet seg noe i tank og mange satser vel på at det skal fraktes mer råolje fremover. Blir vel heller ikke overrasket om det kommer en dipp etter Q1-slippet selv om "alle" vet det blir røde tall. Ny kjøpsmulighet sier nå jeg.

Vedrørende Flex vet jeg ikke men registrerer jo en ikke ubetydelig positivisme her på forumet og hos analytikerne. Det er dette med trendene da.
Tok derfor en mindre post under tvil før helgen og gambler på gode tall i morgen. Har dog lav terskel for salg, har brent meg på LNG før.
Arkivert
Longsitinbulk
28.05.2018 kl 11:54
4169

Jeg har godt i minnet Fredriksen og Golar, som steg og steg og steg når børsene raset for en del år tilbake,
aksjen gikk fra 5 til 75 før det snudde ned.

LNG er elendig i 9/12 år, de årene de tjener mest penger er det ingen shipping segmenter som kan sammenlignes med LNG når det klaffer 100%.
Redigert 28.05.2018 kl 11:56 Arkivert
kygo
28.05.2018 kl 12:23
4116

Synd Fredriksen har mistet litt den edgen han hadde med Trøim. Vi får nok ikke en reprise av Golar. Golar er aksjen man skal satse på og ikke Flex.
Arkivert
Longsitinbulk
28.05.2018 kl 12:35
4127

Glem det Kygo, Flex har ikke rikket seg en døyt på 1,5år mens Golar allerede er repriset.

Flex har timet kjøpene av skip perfekt, utsiktene utover vinteren og 2019 er den perfekte storm, Flex kommer til å tjene grovt med penger.
Jeg antar Flex i vinter vil komme til å ha samme aksje utvikling som Gogl for 2 år tilbake, Flex kommer til å bli en av de nye trader favorittene på Oslo børs.


Golar er og blir sikkert bra, men oppsidepotensialet i Flex er mye større pr dags dato.
Redigert 28.05.2018 kl 12:38 Arkivert
kygo
28.05.2018 kl 12:41
4100

Det er stor oppside fremdeles i golar. Den er ikke repriset. Den ble shortet til syke nivåer i 2016, og har fremdeles mye å gå på. FLNG prosjektene vil komme på løpende bånd nå som oljeprisen er over 60.
Arkivert
kodenavn
28.05.2018 kl 13:34
4078

Fearnley:

Our TP of NOK 18 reflects an average of peer pricing (EV/ EBITDA and P/E), DCF and steel (incl. 10% asset appreciation and 30% JF premium). Fully delivered we see FLNG earning 33 cents in 2020, implying 4x P/E. In true Fredriksen style, FLNG could thus very well become a dividend machine assuming 75% payout ratio shareholders could see c. NOK 2/sh in distributions.
Arkivert
Longsitinbulk
28.05.2018 kl 13:57
4082

Med litt klaff kan man altså anta at Flex kan gi en dividende på rundt 40 cent årlig om 2 år.
Det samme som Golden Ocean gir i dag.
Forskjellen er bare at Flex koster 12,3 og Gogl 67kr.

Her er det potesiell oppside langt over det dagens analytikere har som kursmål.
Redigert 28.05.2018 kl 13:59 Arkivert
kygo
28.05.2018 kl 13:59
4066

Nå betaler gogl bare 50% av overskuddet i utbytte, men jeg er enig med deg longsit. Flng skal opp!
Arkivert
Arkivert Til toppen