"EAM - Skal EAM stikke nu ? Det nærmer seg"

Slettet
EAM 14.05.2018 kl 10:12 306

Dette er en arkivert tråd!
Da er jeg ferdig lastet etter måneder med fisking i aksjen.
Har ventet 1,5 år med entry, nå mener jeg tiden er moden.

Forrige kvartal overbeviste meg om at det er nu det gjelder, selskapet har tynt og snudd den negative trenden.
Selskapet genererer drøye 5kr aksjen i året, ingen sol selskaper ligger så lavt priset sett opp mot inntjening, få selskaper tjener penger overhode.
Inntjeningen utelukker videre emisjoner, vi venter spent på nytt resultat i morgen.

Nå er det ikke derfor vi kjøper EAM, det er den ekstreme potensielle forsikringsummen som selv virker forlokkende.
Tiden tikker og går, rettsaken foregår, og det begynner så smått å nærme seg tidspunkter der en dom kan foreligge.
I beste fall kan svaret ligge på bordet om ca 3 måneder"s tid så man begynner så smått å få det travelt om man ønsker å bli med på morroa.

Det er ikke flow overhode i aksjen, det er kun lommerusk som kommer ut fra utolmodige, de store sitter å tviholder på aksjene vel vitende om hva som er i vente.
Teknisk sett virker nå aksjen så utsolgt på 30-33kr at jeg misstenker at aksjen stikker opp i tradingsrange innen kort tid, jo nærmere vi kommer jo hardere trykk vil vi se fra undersiden av papiret.

Vi må bare si, løp å kjøp hvis du vil være deltager når EAM vinner søksmålet om 450kr/aksjen.

lykke til
Redigert 14.05.2018 kl 10:14 Arkivert
tuja
14.05.2018 kl 10:26 189

Kanskje en unnskyldning er på sin plass?

Eller har du dradd inn årene, og flyter med strømmen?

Innlegg av: Longsitinbulk (05.05.18 08:22 ), lest 463 ganger
Ticker: EAM
Endret: 05.05.18 08:32
RE^1: EAM Annual report - claims in excess of 300MEUR
Nå må du dra inn årene Tuja, du har hausset denne uten sidestykke i over et år uten hell.
Denne aksjen vil ikke bevege seg før saker og ting nærmer seg.

Når selskapet selv sier "tidligst slutten av 2018" er det få som vil løpe etter denne nå.
Det er overhengende fare for at den blir sluppet ned i tradingsrange.
At emisjonskurs kan nåes er meget sannsynlig, det sitter store mengder 24kr aksjer/emi i selskapet, at ikke aksjen allerede ligger på de nivåer med den rissikoen denne innehar.

Ting vil ta Laaaang tide her, som i Nor og man ser hvordan det endte.... Selv om rettsaker er oppe og avgjordt av "alle" her på forumet, er det ikke slik i virkeligheten, det gjenstår enda å se om Eam vinner frem, og skulle de vinne saken eller deler av saken vil den bli anket, håret vil bli hvitt og skjegget langt osv osv...

PS. Min tro på ett positivt utfall iht rettsaken som pågår er like fast. Men nå har du snudd motsatt, og hausser slik som du var totalt motstander av for kun 8-10 dager siden. Verden vil bedras. Slik oppførsel er selvdestruktiv, og ikke bra i min verden.
Men, hver sin lyst.
Arkivert
Slettet
14.05.2018 kl 10:49 184

Sånn er det Tuja, alle vill ved en korsvei snu synet både på bullsiden og bearsiden.
EAM caset har vært inntakt i lang lang tid, men pga tidsberegningen i saken har få til nå tatt tak i papiret, derfor har det enda ikke vært grunn til å være for possitiv.

Men klokka tikker og går, det begynner å nærme seg en korsvei der de som ønsker å delta i dette caset og spillet om 450/aksjen begynner å få det travelt, det gjelder selvf å være inne i papiret når dette skjer.
Jeg har hele tiden sagt at jeg skal kjøpe papiret innen 3-6 måneder, dette skrev jeg for en måned eller to siden.
i troen på at det kunne bli enda litt rimligere, noe den også delvis ble, måtte jeg smi når det dukket opp noen 29-31 kroners aksjer.

Du har hausset i 1,5år nå, til ingen nytte, men i beste fall kan en avgjørelse nå foreligge om 3-4 måneder, da er det på tide å entre papiret.

At selskapet kan forsvare dagens prising bare på inntjeningen er en stor bonus.
Vi går altså fra et årlig tap på 6-7kr til et overskudd på 5kr.

Caset er hot, men ingen vil bry seg før den stikker, det kan skje allerede i morgen på presentasjonen.
Redigert 14.05.2018 kl 10:55 Arkivert
sognoksen
14.05.2018 kl 11:01 155

Kom deg inn i Jin nå long før den stikker ,to dager til gen,f.
Arkivert
Slettet
14.05.2018 kl 11:25 147

Stikker til helvette?

Greit med litt deffansive kvalitets aksjer nå, mange vil nok ta noe penger av bordet i olje etter et heidundrane rally, og da starter jakten på kvalitet som ikke har beveget seg.
Arkivert
supernova79
14.05.2018 kl 13:02 115

Lenge siden jeg har kommentert nå, men troen på caset er like intakt som den alltid har vært

EAM hadde et løft sommeren 2017, får vi en reprise av det, og kan det eventuelt vare ??

Vel, skal være forsiktig med å spå det, har bommet før, men en ting er sikkert, og det er at minste antydning til noe positivt her vil trigge en voldsom oppgang. På den andre side er nedsiden begrenset
Arkivert
Arkivert Til toppen