GIG teknisk skremmende?

Heatseeker
GIG 14.05.2018 kl 09:53 1916

Dette er en arkivert tråd!
Hva tror vi om GIG teknisk i dag? Brutt ned fra 100-dagers trendkanal, er ikke det litt illevarslende? (Ikke retorisk spørsmål. Jeg lurer oppriktig.)
Arkivert
Warom
14.05.2018 kl 11:24 1317

Se litt på denne 3 årsgrafen, så ser man hva som sannsynligvis skjer...rent teknisk...

http://goi.nf/?wchndivriale

Hadde ikke vært så veldig bekymret på dagens nivåer, men enhver får jo tenke selv....vi vet jo hva som kommer etterhvert )
Arkivert
Heatseeker
14.05.2018 kl 11:44 1267

Takk for svar, Warom. Likevel, for oss som ikke er like inne i teknisk analyse (bare det grunnleggende): hva er det man ser at skjer? At bunnen av trendkanales er i ferd med å brytes? (Den dobbeltderiverte er jo negativ nå, i motsetning til ved tidligere nærminger av bunnen - sjekk krumningen på grafen!)
Arkivert
Warom
14.05.2018 kl 12:11 1219

Den dobbeltderiverte i siste Q 2017(som er sist gang man snudde i det vi nå kan kalle bunnen av kanalen) er vel ganske så lik nå som da. Vi har beveget oss "ganske sidelengs" i kanalen fra topp til bunn og ser flere likheter.

For meg er det ganske klart, men jeg liker jo å høre andres oppfatning må vite:) Jeg tror ikke de som måtte ha shortet tør noe lenger enn det. Mulig jeg tar feil, men selv ville jeg "respondert" der.
Arkivert
Warom
14.05.2018 kl 14:19 1058

Man kan like TA eller ikke og man kan bli med eller ikke. For å gjøre det siste så må man ha ett minimum av forståelse på hvordan det fungerer.

Jeg er ikke helt overbevist om at "alle her" er helt klar over hvordan det fungerer. Når en short settes så er det mange "mekanismer" som er i gang samtidig. M
Enklest ser du det på "candlestics". For de som ikke vet hva det er så gir det deg en "oversikt" over dagen som forteller hvor kursen begynte og hvor den sluttet(men samtidig lav og høy i løpet av dagen)

Når dagen slutter(ved en short) så vil man gjerne se en ganske lav kurs(i løpet av dagen og gjerne tidlig). Denne tar seg gjerne opp noe(noe som gir optimisme blant de som ikke solgte i går).
Dagen etterpå fortsetter det samme mønsteret, og de som ikke solgte i går eller dagen før "gir kanskje opp".(noe som er hel hensikten). Dette fortsetter dag etter dag til de kommer til det punktet at de må(eller føler at de må) dekke seg inn.

Denne "candlesticken" er her tydelig i GIG den siste uken(og vel så det) Hvor de "dekker inn" er ikke lett å si, men hele "spiralen" er selvforsterkende. Ofte gjør man det andre gjør.

Spørsmålet er bare...når gjør andre "noe annet".
Fundamentalt er det ikke noe som helst å bekymre seg over(min subjektive mening) men vil du være med på leken, så får du tåle steken )
Arkivert
Leonen
14.05.2018 kl 14:23 1048

Slenger med denne:)

Gaming Innovation Group - Morgenrapport fra Apollo Markets
Oppgraderes til kjøp

Analyse oppdatert 20:27 13. mai 2018
Signal: Kjøp
Kursmål: 5 / 6
Stop loss: 4,45
Antatt tidshorisont: 2 - 75 dager

Gaming Innovation Group er i en stigende trend fra 2016 og dermed i en lengre periode med sterk utvikling. Etter en tid med kursfall er aksjen nær bunnen av trenden, som nå sammenfaller med klassisk horisontal støtte på 4,65-nivået. Aksjen er også kortsiktig oversolgt. Våre modeller tilsier at den senere tids kursfall kan ventes å gi en god kjøpsmulighet og vi oppgraderer GIG til kjøp.
Arkivert
Warom
14.05.2018 kl 14:26 1038

Jepp Leonen)
Hele poenget mitt kom neste i det de sier)

Edit
Jeg bruker bare litt flere ord på "å forklare" :)
Redigert 14.05.2018 kl 14:30 Arkivert
Leonen
14.05.2018 kl 14:44 987

Nå var nok ditt svar mer pedagogisk Warom )

Uansett så er det bare snakk om litt tid før vi suser opp igjen :)
Arkivert
Warom
14.05.2018 kl 14:56 959

Hehe Leonen, jeg prøver i alle fall(men mange ønsker jo ikke å høre eller prøver å forstå)

Jeg tror de fleste som har fulgt GIG i noen år vet at jeg her er en fundamentalist. Det betyr jo ikke at aksjen ikke kan "behandles" teknisk. Det er fryktelig mange "som uten å vite bedre" avviser det siste elementet(dem om det)

GIG skal langt opp fra der vi er nå. Noen vil forsøke(og har kanskje gjort det med godt resultat i det siste) å selge for å kjøpe tilbake billigere. "Problemet" er bare at når den nå snart går igjen, så kan det bli en tendens til "å bli løpende etter" og da er jo hele poenget(les gevinsten) borte hvis man ikke kommer inn igjen på rette tidspunktet.....og det tidspunket nærmer seg nå(etter min subjektive(men tekniske) mening))

Arkivert
Leonen
14.05.2018 kl 15:02 953

De som ikke vil forstå eller prøve å forstå får ha det så godt )

Jeg er nok en av dem som har sett litt bort fra det tekniske. Grunnen til det er at det blir litt vanskelig å måle med tanke på veksten i GIG. Ting går fort og nye elementer legges til hele tiden. Fra jeg gikk inn for 2-3 år siden så har mye skjedd. GIG er langt unna det det er i dag. Enorm vekst, uten å gå i store minus. Avskrivninger utenom "bransjestandard" og konstruksjon av en veldig solid topplinje som vi ser nå fremover vil gi en veldig sterk bunnlinje.

Så tenker som deg Warom, tør ikke selge for å kjøpe inn billigere. Plutselig går toget :)

EDIT - og ta med mulig notering i Stockholm så tør jeg ikke gå ut nå :)
Redigert 14.05.2018 kl 15:06 Arkivert
Warom
14.05.2018 kl 15:13 919

Leonen
Forhold deg til den treårige kanalen, så " vet du" sånn ca hvor det går. Ikke så jævlig morsomt når det har vært som i det siste, men det er akkurat der shorterne ønsker en skal være...

Grunnen for at jeg sier den 3 årige kanalen er at det er(litt før) da NIO ble GIG. Volumbalensen(dvs opp på høyt volum og ned på lavt) er positiv, det ser bare ikke helt ut som det for de som bare leser kursen om dagen)

Dere får ha meg unnskyldt, men jeg har en fornemmelse av at noen kommer til å "tape penger" litt unødvendig...

Arkivert
Leonen
14.05.2018 kl 15:24 901

Ja Warom, skal gjøre det. Det som skjer nå bekymrer meg ikke faktisk. Sikkert kjipt for de som gikk inn på 6 og tenkte rask vei opp. Eller de som tenker å trade....

Mine første aksjer var i NIO ser jeg på VPS kontoen :) Mulig NIO navnet hang med en stund etter overgang til GIG?

Husker tilbake for ett par år siden da vi gikk opp på lavt volum i perioder, særlig når vi lå å vaket rundt 1.95-2.25, etter det "normaliserte" ting seg litt og tok kamp for hver krone. Men opp har det gått hele veien, uten untak.

GIG er for meg en aksje man eier. Og ja, helt klart at noen kommer til å tape papirpenger nå, eller faktiske penger om de ikke revurderer litt....
Arkivert
NY-I-GIG
14.05.2018 kl 15:31 881

Til nye 7 k i dag på 4,59
Følte det var et kupp :-)
Arkivert
Warom
14.05.2018 kl 15:35 872

Ja Leonen, ofte kan langsiktig eierskap i " nynoterte" selskap være helt i orden. I alle fall i ett selskap som har sterk kontroll(slik jeg absolutt ser det) i hva de sier og underbygger det med hva de gjør.

For meg må alle gjøre akkurat hva de vil, det endrer ikke det fundamentale i selskapet. Det man kan gjøre er å følge det tekniske(som fortsatt ikke endrer det fundamentale) og benytte seg av det. Sluttsedlene gir svaret, enten var det kortsiktig smart...eller langsiktig dumt(evnt noe midt i mellom))
Arkivert
Dealsen
14.05.2018 kl 16:14 801

Det ser ut til å være en riktig så bra treff på at det snur, hvis dette fortsetter :)
Arkivert
Heatseeker
14.05.2018 kl 16:58 739

Takk for info. Jeg økte min beholdning etter Waroms 2. svar i tråden her. Jeg er imponert!
Arkivert
Warom
15.05.2018 kl 10:34 479

Bruker denne tråden til TA da det tydeligvis er noen her som interesserer seg litt for det.

I går la jeg ut en link om hvor vi var på det tidspunktet. På slutten av dagen fikk vi en mld som "ga gass" fra det som nesten var bunnen av den 3 årige kanalen.

I dag handles vi rundt 200 dagers glidende snitt(5,145) noe som "tilfeldigvis" er dagens VWAP så langt. Følg litt med på den.

http://goi.nf/?aunpjttrmwwm

Ta også med dere MACD som nå gir er i ferd med å gi ett fint signal.

Jeg gjentar at jeg er fundamentalist i GIG, men det kan ikke skade å ta med seg andre faktorer underveis )
Arkivert
Dealsen
15.05.2018 kl 10:44 450

Limer inn fra annen tråd:

"Innlegg av: Dealsen (15.05.18 10:31 ), lest 35 ganger
Ticker: GIG
RE^1: GIG- BREAKING « sportsbetting dømt lovlig i USA!!!!
Tidenes treff på det tekniske, Warom :)"
Arkivert
Warom
15.05.2018 kl 11:02 407

Da må jeg vel si her som der...Hehe, litt "flaks" skal man ha )

Jeg skal ikke påberope meg noen "expertstatus" på TA, men jeg skal innrømme(i alle fall ovenfor meg selv)) at jeg begynner å få dette nyttige verktøyet "under kontroll"

Treffer oftere enn jeg bommer, så for meg så gir det oftest "positiv cashflow" underveis på reisen. I selskap jeg er fundamentalt positiv til(og dermed sitter med hovedposisjonen) så KAN det være en god grunn å benytte TA der man sannsynligvis unngår å "gå på en blemme" slik kanskje mange gjorde i går helt i bunnen av den 3 årige kanalen.....
Arkivert
Warom
16.05.2018 kl 10:34 229

Også i dag driver vi "å krangler" litt ved 200 dagers glidende snitt. Det ser imidlertid bedre ut(slik jeg ser det) enn det gjorde i går ved samme punkt.

Vi har en liten kortsiktig motstand rett under 5,20, men den tror jeg kan "tas" ganske lett.

Følg med er mitt råd, for ett etablert brudd kan bli bra for de som evnt måtte kjøpe nå...
Arkivert
Arkivert Til toppen