Olje og energi

"Reguleringer bekreftet å komme + konkurranse!!"

X-Empire-X
QEC 13.05.2018 kl 12:57 7060

Anbefaler de aller fleste å lese selskapets Q-rapporter og offisielle uttalelser fra ministere i Quebec.

Alle ulike næringsgrupper (selv klimaforkjemperne) erkjenner og venter reguleringene.

Nylig fikk vi en bekreftelse fra offisielt hold at Ministeren for energi skal komme med en avklarelse vedr. reguleringene. Mr.binnion tolker dette entydig med å sluttføre bill.106 og at loven trer ikraft med reguleringene.

Binnion:
''We were encouraged by comments this May from the Minister of Environment noting that the Minister of Energy and Natural Resources will soon be tabling regulations for hydrocarbons.''

Videre i rapporten sies det at de ventes innen Q2. Dette korrelerer også fint med tidligere uttalelser med ''early 2018'' og ''by end of june'' og this spring.
Nå med en nylig bekreftelse forrige uke at ministeren skal avklare dette innen et par ukers tid, er vi rett på oppløpssiden.

Kan være lurt å gjøre opp egen research og danne et grunnlag for investeringsstrategi deretter.

Samtidig vet vi at The Liberals i siste måling er nå neck on neck med CAQ, med 30% oppslutning hver, der Liberals tidligere var 2-sifret bak på meningsmålingene.

Ting går riktig vei, regjeringen er handlingskraftige og reguleringene tikker inn innen et par uker.

Historien tro vil vi se et meget sterkt sentiment og forventningspress i kursen inn mot utslipp av regs.

Vi har Pareto og SB1 med kursmål 11KR.
----------

Når det er sagt, har Questerre endelig kommet på plussiden i regnskapet og leverer sorte tall. Dette de-risker selskapet betraktelig. Videre planlegges det ytterligere investeringer i Kakwa som kan ved årsskifte kan øke produksjon til 3000/fat. Med en nylig partner som dekker mye av kostnadene er dette positivt.

----

Imorgen vil nok startskuddet starte for oppgangen og jeg anser det som svært sannsynlig at markedet tolker Q-rapporten, guidingen fra QEC og meldingene vedrørende reguleringene som betryggende og oppløftende, noe som vil reflekteres i kursen fremover.

-----

Til konkurransen: Hva blir kurs mandag og hva blir kurs ved regs.utslipp?

My guess er 6.25KR sluttkurs imorgen.
12.5KR ved reg.utslipp!

(uhøytidelig kåring:).

XeX.
Arkivert
Dette er en arkivert tråd!
Sjefen92
13.05.2018 kl 14:41 4417

Moreau fikk vel ut mai på seg til å slippe regs
Arkivert
danm
13.05.2018 kl 16:16 4187

For mig er det tydeligt, at mange klamrer sig til valget, som mulig grund til udsættelse, for at komme billigt ind i de kommende dage. Jeg tror, som mange udtalelser også bekræfter, at reg. kommer inden for få dage/uger. Som jeg også har skrevet i et indlæg, burde qec. allerede nu ligge meget højere.
Arkivert
Billyjojimbob
13.05.2018 kl 17:33 4047

,11 etter 6,38 intra

9,72 etter 10.49 intr
Arkivert
2030kommer
13.05.2018 kl 18:29 3884

.9
Arkivert
SabelT
13.05.2018 kl 19:05 3779

Ja, OK så...
Mandag kurs 6,11 ved børsluk
Når Regulering foreligger (incl Fracking naurligvis, hvilket må være eneste egentlige mulighed ift. Bill 106)...ja, der ender kursen den dag på 9,70 )

Da denne weekend har budt på lidt snak om at hente flere penge hos velhavende nordmænd, så lad mig lige benytte lejligheden til at gentage:

Mr. Binnion, Sir!

1) No More Emissions!!!

2) Black Numbers From Now!!!

3) Bewareness Of CEO Role!

4) Anybody Can Be Replaced Anytime!

5) Crystal Clear And Honest Communication

Men forventer klart at behovet for reminders aftager...Mr. Binnion leverede jo da sorte tal, ikke sandt?
Arkivert
Nano Rekyl
13.05.2018 kl 22:51 3322

God kveld!

Om jeg ikke husker feil glir vi inn i uke 20! Dette kan være uken som det kan smelle :) men jeg håper det blir i neste uka da. Fordi kan QEC kjøre noen prosenter opp til regsa kommer!

Mitt bud imorgen så åpner vi på 6,23 og slutter på 6.36!

Etter regsa har kommet åpner vi på 10,07 og slutter på 9,87 på grunn av høydeskrekken til traderene!

Ha ellers en fin aften alle sammen!

ps gleder meg til fremtiden i QEC!
Arkivert
Elvira
13.05.2018 kl 23:09 3228

Åpner imorgen på 6,14. Slutter på 6,60
Arkivert
imijdodimidi
13.05.2018 kl 23:37 3097

Åpner 6,3 slutt 6,2
Arkivert
Rolig50
13.05.2018 kl 23:50 3043

Kr 6,65.- mandag 14 mai og kr 10,30.- når regs slippes og kr 18.- 2 mnd etter regs er sluppet.
Arkivert
rischioso
14.05.2018 kl 00:04 3015

Hmmmm,

Først var det i løpet av mars reguleringene skulle ha kommet, så ble det april, så helt sikkert i mai og nå bombesikkert i juni...

Selskapet uttrykker ingenting bombesikkert - det er det visse på forumet som gjør og har gjort siden mars og akkurat det trigger ikke overbevisningen om at det vil skje i juni heller og spesielt ikke når vi kjenner til at myndighetenes nylige og foreløpige estimerte deadline for når ALLE avklaringer var planlagt ferdige som ble estimert til innen 1 desember 2018 hvor historien beviselig forteller oss at disse estimerte datoene aldri slår til og med stor overvekt nærmest alltid tar lenge tid enn først estimert...

Legger vi så dette til grunn så kan jeg ikke si at jeg er helt overbevist om at juni blir måneden og det er det vel i realiteten ingen andre heller som er om de er ærlige...

Legger også merke til at man legger stor vekt på at selskapet dette kvartalet endte i null for den ubetydelige minusen på 59k usd listet opp i kvartalsrapporten som noen ønsker å tolke som pluss uansett er å anse som ikke annet enn en break even.

Om reguleringsavklaringene skulle vise seg å by på utfordringer for selskapet operasjonelt så vil kursen straffes knallhardt nettopp fordi det ligger innbakt en god del forventninger i kursen allerede om at avklaringene vil gå i bransjen og selskapets favør - og gjør de ikke det så vil ikke et kvartalvis break-even resultat kunne balansere ut det...

Det ikke bare skal, men må investeres ytterligere i løpet av 2018 mellom 20-25m usd noe som ligger nært opptil størrelsen på dagens cash kasse - Mao, det vil måtte hentes inn kapital i 2018.

Så med en fortsatt legitim og betydelig usikkerhet om og rundt avklaringene - ikke bare tidspunkt, men også innhold i tillegg til at det vil tvinge seg frem en emisjon om ikke alt for lenge må jeg si er fakta som står i sterk kontrast til hva enkelte virker å mene om en svært positiv kursutvikling fremover - men som på børs som på de fleste andre arenaer så er gjerne ikke håpet kompatibelt med virkeligheten alltid...

Det kan av samme grunn derfor være lurt å være noe avventende til man faktisk har noe mer håndfast å forholde seg til.
Redigert 14.05.2018 kl 00:10 Arkivert
Rolig50
14.05.2018 kl 00:11 2961

Ric

Det er utrolig bulkshit å påstå at ministre eller binna har lovet regs i mars. At noen på forum er ute å lover både datoer og annet er dato basert på ryktebørs. Og utifrå slike rykter baserer du ett notat og analyse. I beste fall er det tåpelig - men jeg ser på det som fullstendig idiotisk.

Det neste du gjør er, om mulig, enda dummere. Du sier at de i løpet av q2-3-4 skal investere like mye som de har i likvider og derfor må ha emi. Kunne det falle inn at det på den tiden også får inntekter fra ca 2000 boe/d. Men en emi til utbygging etter regs for å få millioner av usd på gass eventyret er ikke usannsynlig. Men den blir til kurs rundt kr 12.-
Redigert 14.05.2018 kl 00:19 Arkivert
Dauti
14.05.2018 kl 00:15 2934

Det er et godt tegn å se at ric, som forøvrig ikke vet forskjell mellom overskudd og underskudd, vil ha en billig inngang. Tror du må jobbe litt hardere med argumentene der. 6.50-6,70 ved åpning.
Arkivert
ahoo
14.05.2018 kl 08:52 2590

24 sin kommentar til Q1:

https://aksjelive.e24.no/article/L0GMP9
Arkivert
Valhallaa
14.05.2018 kl 08:54 2566

Godt å få en melding fra ministeren. Det er det QEC trenger. Vannvittig timing herfra. Etter å ha vært ute av aksjen nesten 2 mnd, kjøpte jeg meg inn forrige mandag:-)

Tror det blir full gass fra morra'n.
Arkivert
aagot
14.05.2018 kl 09:04 2448

pning 6,1
Arkivert
gasman1
14.05.2018 kl 09:06 2406

t 6.0
Arkivert
gasman1
14.05.2018 kl 09:09 2359

.0
Arkivert
Domus
14.05.2018 kl 09:25 2249

rischioso - nå har du i flere dager gnålt om at Qec hadde 59k i minus. Please, det er feil. Det var 59k i pluss. punktum !

Med tanke på cash og investeringer fremover så glemmer du kontantstrømmen.

Når det gjelder Quebec så har kommunene årsmøte denne uka. Reguleringene står ikke på dagsordenen, men det ville overraske meg stort om det ikke vil bli uoffisielle samtaler både mellom myndighetene og kommunene samt kommunene mellom om dette temaet.
Jeg dristet meg for litt siden på å gjette på når reguleringene kommer, og sa da uke 20-21 basert på nevnte årsmøte samt at det skal foreligge et antall skisser på bordet til løsning. Det betyr i så fall at man er nærme.
I tillegg skal de folkevalgte i ferie etter hvert. Etter sigende går forsamlingen i ferie 15.juni og samles normalt sett ikke igjen før etter valget.
Dette snevrer inn perioden til under en måned nå hvis reguleringene skal komme før valget og at man antar at de ikke samles ekstraordinært.
Det blir nok for snaut med uke 20, går derfor for uke 21 :)
Arkivert
disippelen
14.05.2018 kl 09:29 2161

Utrolig skuffende at ikke markedet er med på notene. Like skeptiske til qec som alltid.
Arkivert
Barneskirenn
14.05.2018 kl 09:39 2103

omus.

Flott det du skriver!
Men en ting:
Risiciocso er klar over det. Han skal spre usikkerhet over det som er fremlagt i q1 for egenvinning.
Snart er det haussing fra det nicket igjen, hvis qec kommer lavt nok for han.

Da blir det haussing om det SAMME som ble lagt frem av q1
Arkivert
easygo
15.05.2018 kl 23:56 1837

Kan for øvrig opplyse om at "kommunenes årsmøte" (UMQ) starter i morgen 16.mai kl. 12 Quebec tid og varer ut fredag 18.mai. Couillard står på lista over inviterte. Som Domus sier, det står intet i programmet om reguleringer, men godt mulig det diskuteres "på bakrommet".

easygo

Arkivert
16.05.2018 kl 00:01 1851

trong sel
Arkivert
iBulk
16.05.2018 kl 00:37 1780

Meh, strong buy!

Kan vel ikke være så enkelt??? Hei alle på HO, hør på hva en av disse "bulk" brukerne sier!

Arkivert
Tysla
16.05.2018 kl 01:26 1744

Reguleringene blir ikke sluppet så tett på valget. November/december kommer de. Spør sheepman
Arkivert
rischioso
16.05.2018 kl 08:19 1377

Domus,

du må være enig i det at hele denne rapporten er et sammensurium av rot - har aldri sett makan til noe så uoversiktelig hvor man ikke en gang hadde tatt seg bryet med å fremheve noe så positivt som et etterlengtet PLUSS i oppsummeringen heller...

Jeg tok meg ikke bryet med å selv kalkulere summen av totale inntekter minus totale utgifter når det allerede er gjort i rapporten.

Og når man da skriver Profit Loss - 59k så tar man det for gitt at det er et loss - den textlinja er sikkert blitt stående fra forrige kvartal for det har jo vært mest av akkurat det de tidligere kvartaler...

Uansett, pluss eller minus så er det en betydelig endring fra både forrige kvartal og fjorårets sammenlignbare kvartal - mao, et betydelig steg i riktig retning - så ja dette er helt klart med på å deriske caset betraktelig.

Når det kommer til avklaringene så mener jeg det fortsatt står åpent når det kommer til tidspunkt, men når det kommer til innhold så er det veldig lite som taler for at det ikke skulle gå i bransjens favør så samlet sett er jeg positiv til caset slik utviklingen har vært og slik det fremstår i dag.
Redigert 16.05.2018 kl 08:24 Arkivert
aibo
16.05.2018 kl 20:25 1075

Joe Maserati

@JMaserati

Questerre released Q1 and stated "expects the final oil and gas regulations to be published by the end of the second quarter"... final regs should be out no later then end of June. This has required alot of patience but we are almost there. Im still long $ati.v $ppr.ca $qec.ca
Arkivert
gunnarius
16.05.2018 kl 23:56 790

Nå skal jeg ikke terpe mer på mitt syn om regs i et valgår, men snarere trekke frem frekkhetens nådegave som regjeringen i Quebec lanserer. Denne gang er det minister Isabelle som slenger om seg. Ministeren sendte 10. mai lovnad og oppfordring til regjeringen i Canada nærmest om å følge Quebecs linje vs. drivhusgass, ref. GHG.

Brevet angår primært kjøretøy.

Som kjent er metan en type GHG som vil følge med hydrokarboenene og fracking. Det vil automatisk ved økt gassproduksjon medføre ytterligere utslipp av metan i atmosfæren. Og ja, kortreist gass er bedre enn langt vekke fra. Men gassutvinning og produksjon genererer økt metanutslipp, som er drastisk mye verre ennn CO2.

Gitt regjeringen forserer og legaliserer natural gas utvinning og ytterligere forbruk v/fracking vil GHG garantert øke.

Bare det å satse på regs og hydrokarbonene, dvs. fossilt brensel som angivelig minister Isabelle bekrefter til minister McKenna (Canada) skal begrenses, er så frekt at det savner sidestykke.

Skal Quebec åpne opp for fossilt brensel, mens regjeringen selv forplikter seg til å redusere GHG og fossilt brensel?

Hvor er loggikken?

Greit det er valgår, men dette begynner virkelig å bli usmakelig.

Tror noen fremdeles at regs kommer før valget, 1. oktober?

Government of Quebec

Minister of Sustainable Development, Environment
and the fight against climate change
The member for Verdun

Québec, May 10, 2018

The Honorable Catherine McKenna
Minister of Environment and Climate Change
Government of Canada
200 Sacred Heart, 2nd floor
Gatineau, Quebec K1A OH3
NCC.

Madam Minister,

On April 2, 2018, the United States Environmental Protection Agency (EPA) announced
that it found the applicable greenhouse gas emission standards to be too stringent
light motor vehicles of model years 2022 to 2025, such
adopted by the previous US administration, and that it intended to
soften them.

As you know, Quebec is firmly committed to meeting the targets of
reduction of greenhouse gases that he has set. There is no doubt that the reduction of
fossil fuel consumption will be an important part of
in this sense. It is in this context that many citizens, groups
environmentalists and civil society stakeholders. governments to
position with respect to the EPA announcement.

The California government issued a press release on April 2, 2018,
specifying that the EPA's decision did not affect its intention to implement the standards
programs that have already been agreed, in order to improve its balance sheet
fuel consumption and reduce air pollution.

The Quebec government wants to maintain emission standards for
model year 2022 to 2025 light motor vehicles, already planned by your
government in collaboration with the previous US administration.
It must be emphasized that this maintenance is essential to the achievement of gas reduction targets.
of our two governments.

Please accept, Madam Minister, the expression of my highest consideration.

ISABELLE MELANÇON

http://www.mddelcc.gouv.qc.ca/communiques/2018/lettre-IMelancon-CMcKenna-normes-vehicules.pdf

Redigert 17.05.2018 kl 00:02 Arkivert
Nano Rekyl
17.05.2018 kl 00:03 786

Gunnarius:

Følg denne linken:

https://twitter.com/EnergyInDepth/status/996391031665971201

Ellers alle sammen ha en god 17. mai!
Redigert 17.05.2018 kl 00:05 Arkivert
gunnarius
17.05.2018 kl 00:22 727

Hva er det du forsøker å si at det er bedre om Quebec benytter natural gas for bilparken, enn den elektrifiseres slik som regjeringen har valgt?

Utgangspunktet for Quebec er i alt vesentlig Hydro-Quebec - ikke kull eller olje.

Hva så med metanutslippet ved fossilt brensel?
Redigert 17.05.2018 kl 00:24 Arkivert
Yzf R1
17.05.2018 kl 00:37 702

D er værtfall d som vil komme gunnar om du vil eller ei .
Her har vi nettopp utlyst 106 nye busser som går på akkurat dette mer vil komme.

https://www.pscp.tv/w/1YqGoLyQXpNJv

Y
Arkivert
gunnarius
17.05.2018 kl 00:42 678

EPA sin undersøkelse blir grundig imøtegått. Forskning er relative greier og og modeller må forstås fullt ut.

Ikke ta så tungt at det er innhold hentet fra Greenpeace og som imøtegår EPA. Det er innholdet som må vurderes:

Methane and the EPA

Though the IPCC and countries around the world have updated their greenhouse gas inventories as scientists refine our understanding of methane’s Global Warming Potential, the US Environmental Protection Agency continues to use outdated figures to judge methane’s impact on the climate.

EPA currently uses a GWP of 25 over 100 years for calculating the impact of methane on climate change. The EPA calculates greenhouse gas emissions in an annual report called the U.S. Greenhouse Gas Emissions and Sinks, commonly referred to as the greenhouse gas inventory. The EPA’s GWP is based on the IPCC’s fourth Assessment Report, published in 2007, not the most recent, published in 2013.

By using a 100-year time scale, the EPA vastly under estimates the damage methane will cause to the climate in the next two critical decades. Scientists say that methane could push the climate over a “tipping point” in the next 18-25 years, causing runaway global warming, and making a 100-year timeline obsolete. By combining a falsely low GWP and a misleading 100-year time horizon, the EPA’s methane estimates falsely dilutes the impact of methane emissions, and undermines the urgency of taking the steps necessary to avoid climate catastrophe.

EPA’s most recent U.S. Greenhouse Gas Inventory shows that the oil and gas industry leaked or released approximately 8.4 million metric tons of methane in 2011, comparable to the carbon dioxide emissions of at least 60 coal-fired power plants. However, there is evidence that the EPA’s estimates are far too low and out of step with the most recent scientific studies of methane emissions.

A recent Stanford report concluded that there is already about 50 percent more methane in the atmosphere than previously estimated by the Environmental Protection Agency.

For alt:

https://www.greenpeace.org/usa/global-warming/issues/natural-gas/

Arkivert
aibo
17.05.2018 kl 00:52 671

Dette tallet 106 begynner nå å bli et mantra/mareritt for mange.
Redigert 17.05.2018 kl 00:55 Arkivert
Yzf R1
17.05.2018 kl 08:29 382

06 er tallet skal du se.
Gratulerer med dagen.

Arkivert
Swordrup
18.05.2018 kl 09:36 397

Jeg tror vi får reguleringene i uke 23, nærmere bestemt onsdag 6 Juni. Det er jeg helt sikker på muligens, kanskje.

Miljøvernminister Catherine McKenna har ut Mai til å komme med innspill. Da jeg tror at hun ikke kommer med noe vil reguleringene bli banket igjennom raskt etterfølgende onsdag 6 Juni.

Håper på avklaring i APCL til da slik at jeg kan gå all in i QEC.

Swordrup
Arkivert
Arkivert Til toppen