ELE - Kursutviklingen mm (5)

rischioso
ELE 11.05.2018 kl 16:32 2137

Dette er en arkivert tråd!

Tråd nr (4) ble full så etablerte en NY.

------------

Fredag 11.05

Endte opp 7,16%

Kurs Høy 4,800

Kurs Lav 4,410

Sluttkurs Ordinær 4,790

Sluttkurs Auksjon 4,790

Omsatt 17,8m

Antall Aksjer 71,472,768

MCap 342,4m/nok

------------

Korrigerte en del opp fra tirsdagen og onsdagens nedganger, men på lavt volum.

Ned på høyt volum og opp på lavt er noe som svekker det tekniske.

Jeg vil tro at vi nå befinner oss nær toppen i intervallet 4,4 - 4,8 som vi vil kunne bli liggende i frem til det foreligger nytt.

Ha en fortsatt fin ettermiddag/kveld og ikke minst en fin helg!
Arkivert
Aldara
11.05.2018 kl 16:41 1379

r du ute igjen RiskyMan..
Arkivert
Aldara
11.05.2018 kl 16:42 1384

Mtp volum RiskyMan...
Du må ikke utelate volumet som var på mandag...
Altså opp på mye større volum enn de dagene det har gått ned...
Arkivert
rischioso
11.05.2018 kl 17:20 1323

Så absolutt ikke ute, jeg beskriver kun det som skjer.

Nå har vi hatt 2 dager med nedgang før denne oppgangen og for at den trenden skal brytes så bør en oppgang komme på høyt volum og det gjenstår og se.

I flere uker før oppgangen på mandag så ble vi liggende i det samme intervallet vi nå er tilbake i og derfor virker det som at vi også nå blir liggende her en stund før det kommer noe nytt - mao, en sidelengs vandring i intervallet 4,4 - 4,8 (+/-)

Redigert 11.05.2018 kl 17:23 Arkivert
nopetter
11.05.2018 kl 17:42 1280

Jeg tror det er roboter som måler volum og hvor mye de kan hente inn gjennom det pump og dump opplegget de kjører for å suge ut maks aksjer på lavest mulig nivå.
Når da CEO plutselig kjøper aksjer i det åpne markedet så gir dette signaler om at det plutselig kan dukke opp nyheter. Da må de løfte nivået et hakk fordi andre interesserte også kom på banen. Så får vi se hvor lenge det vater
Arkivert
rischioso
11.05.2018 kl 17:59 1252

nopetter,

jeg vektlegger ikke så mye det insidekjøpet annet enn at det er positivt, nettopp fordi det betyr at det ikke blir meldt noen breaking news i det korte bildet - for hadde det ligget an til det så kunne hun ikke ha kjøpt på slik info for det er som kjent ulovlig...

Når det kommer til dagens handel så ble salgsordren på 4,8 aldri tom noe som forteller meg at det var hit og ikke lengre.

Den stadige flashingen med store kjøpsordrer under 4,8 har vi sett før og pleier å kunne gi et boost, men når 4,8 ordren aldri gikk tom så gikk heller ikke kursen høyere.

Mao, jeg anser det som at noen hadde et ønske om å selge en god del på 4,79/4,80 og av samme grunn vil jeg tro at 4,8 er nær toppen eller toppen i det intervallet vi skal ligge i fremover.

På mandag vet vi mer.

God helg!
Redigert 11.05.2018 kl 18:07 Arkivert
nopetter
11.05.2018 kl 18:17 1213

Det ble litt mas idag så jeg ble ikke å følge med alle tradene. Volumet totalt var ikke så stort uansett at kursen klarte å bryte dette nivået. Hvis den ble stoppet der så visste de vel at noen alltids ville selge under, det så dem ganske raskt
Arkivert
rischioso
11.05.2018 kl 18:25 1188

Det var veldig enkelt å følge med på hvor kursen kunne ha gått glatt over 4,8 i dag om 4,8 ikke ble etterfylt..

For hver gang 4,79 ble spist og man begynte å spise på 4,8 så bare fortsatt 4,8 å bli fyllt opp.

Så snart det bygget seg opp kjøpere fra 4,75 til 4,79 så ble det dumpet ned til 4,75 og så begynte man på nytt igjen - Og tok det litt tid med å bygge seg opp nye kjøpsordrer i intervallet 4,75 - 4,79 så begynte man med flashingen av store kjøpsordrer og det bygget seg opp nye kjøpsordrer og salgsordren på 4,8 ble igjen etterfylt og slik fortsatte det frem til slutt.
Redigert 11.05.2018 kl 18:26 Arkivert
nopetter
11.05.2018 kl 18:28 1175

k, har sett dette tidligere
Arkivert
leteretterverdi
11.05.2018 kl 20:01 1098

Jeg tror den som flasher kjøpsordre er den samme som ligger og selger. Han har gjort dette flere ganger før, begge veier. Dvs når han kjøper, så flasher han store salgsordrer (mener å huske det skjedde onsdag.
Arkivert
DavidM
11.05.2018 kl 20:15 1084

Flashing er ikke annet enn et forsøk på manipulering.
Hvorfor er kursmanipulering tillatt på OSE?

Uansett. ELE viser en fin kursutvikling nå.
Alt taler for attraktive kursnivåer fremover.
Arkivert
rischioso
11.05.2018 kl 21:07 1020

Det kan jo egentlig bare være 3, Sæter, Storvestre og/eller BO...)
Arkivert
oddivar
11.05.2018 kl 21:17 995

Har tidligere kontaktet markedsovervåkningen på OSE for å påpeke tidvis utstrakt "spoofing" i aksjen. Ser ikke ut som de er sitt ansvar bevisst.
Arkivert
nopetter
11.05.2018 kl 21:47 964

OSEBX sin hovedaksjonær er PAS. Disse styrer alt som foregår på børsen jeg har i årevis skrevet at de sammen med DNM gjør akkurat som dem vil uten konsekvenser. Dem brukte over 5 år å godkjenne shortregisteret der ble dem presset av utlendingene til å gi etter. Intradag shorting foregår i stor stil mellom husene og disse shortene er ikke sporbart. De drev med dette f.eks i Questerre og i Funcom

Så oddivar dette blir som å springe i murveggen så du skal bare klage men du kommer aldri noen vei. Eller spill deres spill
Arkivert
rischioso
14.05.2018 kl 16:30 710

Mandag 14.05

Endte ned 4,38%

Kurs Høy 4,780

Kurs Lav 4,580

Sluttkurs Ordinær 4,580

Sluttkurs Auksjon 4,580

Omsatt 8,8m

Antall Aksjer 71,472,768

MCap 327,3m/nok

-------------

Fortsetter ikke overraskende den sidelengse trenden og endte ned på LOD på tynt volum.

Fortsetter i det samme intervallet (4,4-4,8) og videre nedgang i dette intervallet bør forventes.

Her blir vi nok liggende (+/-) inntil det kommer nytt av betydning noe som med stor sannsynlighet vil kunne ta sin tid grunnet det nylige insidekjøpet.

Ha en fortsatt fin ettermiddag/kveld.
Redigert 14.05.2018 kl 16:46 Arkivert
rischioso
15.05.2018 kl 16:32 527

Tirsdag 15.05

Endte ned 0,44%

Kurs Høy 4,620

Kurs Lav 4,470

Sluttkurs Ordinær 4,580

Sluttkurs Auksjon 4,560

Omsatt 13,3m

Antall Aksjer 71,472,768

MCap 325,9m/nok

-------------

En ny dag med nedgang innenfor det samme intervallet (4,4 - 4,8) hvor det settes stadig lavere topper og bunner noe som svekker det tekniske og videre nedgang bør påregnes.

Ha en fortsatt fin ettermiddag/kveld.
Arkivert
Bene
15.05.2018 kl 16:39 515

Det er bare å dumpe og komme over på sdrl
Arkivert
nopetter
15.05.2018 kl 23:28 386

Jeg tror at de som fikk aksjer under 4,50 gjorde et scoop. Imorgen begynner jakten på aksjene til den 5 juni.
Arkivert
rischioso
16.05.2018 kl 16:28 292

Onsdag 16.05

Endte ned 0,22%

Kurs Høy 4,640

Kurs Lav 4,420

Sluttkurs Ordinær 4,580

Sluttkurs Auksjon 4,550

Omsatt 7,1m

Antall Aksjer 71,472,768

MCap 325,2m/nok

-------------

Fortsetter i det samme intervallet hvor den ikke overraskende snudde opp elegant på 4,420 som er nær den solide støtten på 4,400 noe som styrker det tekniske bildet.

Det ble satt lavere bunn, men høyere topp på lavt volum så den videre retningen er derfor noe uviss, men trendmessig er den blitt mer positiv.

På fredag vet vi mer...:)

Ha en fortsatt fin ettermiddag/kveld og ikke minst en fin 17-de mai feiring i morgen!
Redigert 16.05.2018 kl 20:22 Arkivert
rischioso
18.05.2018 kl 16:31 4838

Fredag 18.05

Endte ned 2,2%

Kurs Høy 4,600

Kurs Lav 4,380

Sluttkurs Ordinær 4,430

Sluttkurs Auksjon 4,450

Omsatt 7,4m

Antall Aksjer 71,472,768

MCap 318m/nok

-------------

Vandringen fortsetter i det samme intervallet på samme lave volum hvor vi kommer til å befinne oss frem til det foreligger nytt av betydning alternativt at noen vil starte med tilbakekjøp av låneaksjer og/eller akkumulering i forkant av EGF i de neste 10 handledager...:)

Ligger nå for øvrig i det nedre sjiktet av intervallet og nær den solide støtten på 4,4 som er det nivået hvor kursen har snudd opp tidligere og som derfor er å anse som et attraktivt nivå for en inngang.

Ønsker ALLE en fin langhelg!
Redigert 18.05.2018 kl 20:07 Arkivert
Liverbirds
18.05.2018 kl 17:38 4815

" Kommer til å ligge lavt til det forekommer noe nytt".

Er jo litt rart at du forventer at det skal ligge lavt når du med utropstegn bak garanterer over 100% stigning + 2 nyheter fra ledelsen før møte. Da hadde jeg solgt hus og bil for å kjøpe aksjer. Om du hadde hatt rett selvsagt. Du bommer like ofte med dine " nyheter " i APCL som her ser jeg.

Ha en fin helg!
Arkivert
rischioso
18.05.2018 kl 18:05 4801

levergjøken,

dette har du tydeligvis ikke greie på (ikke det heller)...)

En fin langhelg ønskes deg oxo!
Redigert 18.05.2018 kl 20:08 Arkivert
nopetter
18.05.2018 kl 23:10 4583

Jeg er ikke så sikker mer på om det er BO som eier den Nomura posten. Det japanske finanshuset Nomura er sterkt inne i kryptovaluta markedet i coin segmentet står det i denne artikkelen.

https://www.cnbc.com/2018/05/18/banks-could-start-trading-crypto-soon-says-fmr-jpmorgan-executive.html
Arkivert
rischioso
19.05.2018 kl 01:46 4547

nopetter,

jeg har kikket på det jeg også for en stund siden og vært inne på samme tanken.

Du kan lese mer om de her:

http://www.nomuraholdings.com/company/group/europe/
Arkivert
mcaxel
19.05.2018 kl 10:11 4408

:D

Desperate? )

I think it is a BO account, that would make sense

I will be surprised if there will not be more pressure on the ELE share on monday.

The theory that BO would deliver their shares back didn't happen and a cording the new funding plan it wont happen at all

I will bet on that we will see no WP and ICO until after tranche no two and in the worst case in no. three

Time will tell

Redigert 19.05.2018 kl 10:12 Arkivert
Arkivaren
19.05.2018 kl 10:54 4385

Litt rart å se hvordan noen skribenter her på forumet går fra å være "superhausere" og nær utelukkende positiv, til å snu "over natta", og plutselig være svært negative til aksjen og hele caset.. I alle fall uten at det har kommet bekreftende negative nyheter av betydning. Men folk får ta egne beslutninger, og det må respekteres.

WP og ICO kommer, bare at dette er blitt en del forsinket, men når det kommer får vi nok IRON, Sølv, Nikkel og kanskje Kobber Token! :-) Jeg er også utålmodig, og har kommunisert med ledelsen i den forbindelse, og jeg er fortsatt positiv til aksjen/caset.

Jeg beholder alle aksjene mine enn så lenge, i alle fall til etter EGF.

Ha en fortsatt strålende helg, alle sammen!
Redigert 19.05.2018 kl 10:58 Arkivert
mcaxel
19.05.2018 kl 11:10 4361

Arkivaren

If you are sighting to me, then I can tell you that I have changed my opinion for the first time since October 2017, where as others here has changed their opinion on a weekly basis.

I am not totally negative towards ELE, but I am very negative towards ELE in the short term picture. We will get a 100 mil new shares on the market and that will make some pressure on the ELE share no matter one wants it or not.

Arkivaren if you keep your shares for a year or two then I think that you will earn a lot. But if you sell now you can buy cheaper in a months time and earn a lot more over a year and two

Of course the WP and ICO will come. But it will not come now, just wait and see

I will not be surprised if we touch 3 NOK and it is only 1,40 NOK from here and we have been there before

Redigert 19.05.2018 kl 11:11 Arkivert
nopetter
19.05.2018 kl 11:20 4326

Ser ut til at en med canadisk statsborgerskap som har bodd i Norge er drit nervøs (etter at han moste ut resten av aksjene i på fredag) for at han solgte seg ut etter å ha lest seg opp på "yess" og "far100" sine skriverier for en tid tilbake.
Arkivert
Arkivaren
19.05.2018 kl 11:31 4336

Får håpe du kommer deg inn i ELE igjen i tide, Mcaxel, uten at du går glipp av for mye oppgang. Ved meldt WP/ICO tror jeg aksjen stiger flere kroner.

Så vidt jeg har fått med meg, kommer ikke alle 100 mill. aksjene ut på markedet med én gang, men over en fire års periode. Uansett jeg er også negativ til denne lånefaciliteten, som på dagens kurs, vil utvanne dagens småaksjonærer betydelig! Derfor vil jeg, slik situasjonen er nå, stemme nei til de forslagene som er meldt til EGF. Selv om pengene også skal gå til daglig drift og fullfinansiere kjøp av AMI.

Jeg kan ikke fatte at ledelsen i Element skulle komme opp med disse krumspringene nå, slik situasjonen er med venting på WP/ICO, så jeg tror dette (WP/ICO) kommer innen EGF. Ellers vil forhåpentligvis forslagene bli nedstemt og ledelsen sitte igjen med "svarteper".

Lisens for AMI bør jo også meldes snart, siden de har meldt oppstart av full gruvedrift fra Q3 2018. 1. juli så er vi der..
Redigert 19.05.2018 kl 13:06 Arkivert
mcaxel
19.05.2018 kl 12:16 4306

Arkivaren

It might be that you will get right, that the WP and ICO comes before the GM, but I doubt that. I have made many thoughts about this issue and my conclusion is that it would be a wise move to launch it after the first tranche (WP) and maybe the ICO after the second tranche to get a much broader effect on the share price and that they would be much easier to accumulate
Redigert 19.05.2018 kl 12:18 Arkivert
nopetter
19.05.2018 kl 15:38 4184

Minner dere om da meglerhusene gikk ut og sa iht seadrill emisjonen at markedet ville bli oversvømt med over 1 milliard aksjer. Aksjen falt vel med ca 20% og nå ser dere selv. Noen må ha kjøpt disse aksjene. De som satt rolig i båten tjente grovt på det
Arkivert
mcaxel
19.05.2018 kl 17:15 4154

nopetter

You are a clever man, no doubt about that and I am sure that you know that there is a huge difference here.

SDRL is heavily shorted and that explains it recent gains. When the covering is over then SDRL will fall hard.

ELE is not shorted and we will not see this effect, unfortunately for shareholders

We will see what happens the closer we get to the GM

Arkivert
rischioso
19.05.2018 kl 17:58 4114

mcaxel,

du ikke bare virker nervøs...:)))

Du fortsetter å messe om 100m aksjer og en kurs på 3nok - hvilke 100m aksjer?

Det skal først stemmes over den 06.06 og frem til det er det INGEN aksjer overhodet som skal lempes ut hvor all logikk tilsier det motsatte - heller kjøp og tilbakekjøp av aksjer for å sanke stemmer...

Og frem til 06.06 så er det TI - 10 handledager og det er akkurat disse TI - 10 handledager som skal danne grunnlaget for strike price/konverterings prisen på den første transjen HVIS det blir stemt FOR den 06.06...

Og FOR at det skal kunne stemmes FOR så MÅ aksjekursen OPP...

Og hvis aksjekursen IKKE kommer seg opp så vil det måtte konverteres alt for mange kommisjonsaksjer pr transje slik at JV IKKE vil godkjennes den 06.06.

Du fortsetter med den håpløse teorien om at man vil vente med WP og TGE (ICO) etter bruk av transjer - du sa først etter andre transje, og i verste fall 3-dje transje og nå er du åpen for at WP kan komme etter 1-ste transje og så TGE etter andre transje...??...

Mao, har du ikke skjønt noe som helst av JV'en annet enn kommisjonsaksjer?

JV'en åpner umiddelbart for FEM - 5 NYE råvarer med FEM - 5 NYE WP'er og FEM - 5 NYE TGE'er (ICO'er) så hvorfor fortsetter du kun å snakke om den ene WP/TGE for IRON når det i realiteten blir SEKS - 6 og hva er da logikken i at man skal vente...??...

Med totalt SEKS - 6 råvarer som åpner for SEKS - 6 WP'er og SEKS - 6 TGE'er så betyr det at de kan melde EN - 1 WP og EN - 1 TGE foran HVER ENESTE transje under HELE låneperioden for å heve kursen HVER gang slik at hver eneste transje blir mye rimeligere med langt færre kommisjonsaksjer, med langt mindre utvanning og med en langt kortere tid for BO for å kvitte seg med disse aksjene.

Kanskje på tide og revurdere konklusjonen din hvor du kun har fokusert på aksjetrykking og ikke noe som helst på verken inntekter fra OMM/CMT eller løpende TGE'er i hele låneperioden hvor begge deler er mer enn nok til å kunne holde kursen oppe på et høyere nivå...

Aldri dumt å se ALT i en sammenheng...)

Fortsatt god helg!
Redigert 19.05.2018 kl 18:19 Arkivert
nopetter
19.05.2018 kl 18:40 4051

Mc

Hvordan vet du at seadrill var shortet? Det spiller svært liten rolle at noen forteller nå at denne oppturen er galskap. De som kjøpte på kr 2 nivået har hatt en opptur på 150%. Markedet har bestandig rett uansett hva andre måtte mene.
Arkivert
Yess
19.05.2018 kl 19:13 4063

Og FOR at det skal kunne stemmes FOR så MÅ aksjekursen OPP...

Og hvis aksjekursen IKKE kommer seg opp så vil det måtte konverteres alt for mange kommisjonsaksjer pr transje slik at JV IKKE vil godkjennes den 06.06.

Hva er det for noe sludder??
Forslaget går gjennom på EGF uansett om kursen er kr 2, kr 4 eller kr 5. Det er ingenting i forslaget som sier at kursen må være over et minimum. BO ønsker lavest kurs for å få flest mulig aksjer når konvertering skjer. Så enkelt er det
Hvorfor er dere så opptatt av å få stanset forslaget og 10 transer a 50 millioner pr transe dersom det er så aksjonærvennlig? BO styrer snart det meste i ELE, det er det bare å innse etter 06.06.18 (desverre).
Redigert 19.05.2018 kl 19:19 Arkivert
rischioso
19.05.2018 kl 19:17 4018

nopetter

SDRL var og er shortet og det er riktig at det shortsquiz som ligger til grunn for den siste tids rally.

MC

RE - ELE is not shorted and we will not see this effect, unfortunately for shareholders

* I teroen så kan ELE være veldig shortet, men du forholder deg til den andelen som er synlig. Det kan finnes mange shortandeler som hver er under 5%, men som da ikke vil være synlige og derfor heller ikke å finne i shortregisteret.
Arkivert
rischioso
19.05.2018 kl 19:43 4061

yess,

du har helt rett i at det ikke ligger et aksjenivå krav for avtalen, men det er heller ikke avtalen jeg snakker om for den er det jo enighet med ledelsen om.

Og et aksjenivå krav i en slik avtale har jo ikke noe for seg for det betyr ingenting for verken BO eller konverteringen i seg selv for forholdet blir akkurat det samme.

MEN det er tross alt aksjonærene som skal stemme over forslaget og som da har det siste ordet. Og ingen aksjonærer med vettet i behold og som har satt seg inn i låneavtalen og som ikke befinner seg på BO/Auplata sin aksjonær side som vil stemme for denne låneavtalen om ikke kursen er en del høyere enn dagens kurs nettopp fordi det vil bli for dyrt for aksjonærene - dyrt sett i forhold til nåværende utestående aksjer kontra antall nye kommisjonsaksjer - mao, vekslingskursen.

Det er fordi det er kursen som bestemmer prisen på lånet. En konvertering på dagens aksjekurs vil bety rundt 12,5m kommisjonsaksjer inklusive rabatt + 1,5m warrants.

En aksjekurs på 6,5nok vil bety 8,34m kommisjonsaksjer.

Og en aksjekurs på 9nok vil bety det halve (knappe 6,25m kommisjonsaksjer).

Regner med at de fleste ser den forskjellen.

For BO vil det ikke spille noen rolle overhodet for BO vil uansett få rabatten i forhold til den gjeldende aksjekurs så om de får 12,5m kommisjonsaksjer til 4nok, 8,34m kommisjonsaksjer til 6nok eller 6,25m kommisjonsaksjer til 8nok så blir forholdet akkurat det samme så og påstå at en lavere konverteringskurs gir mer til BO er jo helt misforstått.

Det BO tjener på er forholdet mellom konverteringskursen og det de faktisk får for aksjene når de selges - mao, det som er viktig for BO er at kursen stiger etter konvertering og ingenting annet og av samme grunn har de tjent godt siden de startet med å låne penger til ELE for kursen har steget jevnt og trutt flere hundre prosent...

Og så lenge det ikke spiller noen rolle for BO på hvilken kurs de konverterer siden konverteringen alltid inneholder rabatten i forhold til den faktiske aksjekursen og BO kjenner til risken om at forslaget vil kunne bli nedstemt ved en lav aksjekurs for da blir lånet tilsvarende dyrere for aksjonærene gjennom økt utvanning så vil det også være i BO's interesse å få løftet kursen FØR forslaget skal stemmes over.

Dette trodde jeg var basic, at dette skulle være så vanskelig å forstå er jo nesten komisk - men det er nå alltid slik at de som skjønner ting først er de som får muligheten til å tjene mest...:)
Redigert 19.05.2018 kl 20:07 Arkivert
nopetter
19.05.2018 kl 21:02 3961

Risotto

Ikke 5% men 0,5% som ikke blir registrert i shortregisteret.
Arkivert
rischioso
19.05.2018 kl 21:17 3944

Ja, det er helt rett. Om det er for eksempel 10 shortandeler hver på 0,49% så utgjør det en samlet shortandel på 3,5m aksjer uten at det kommer frem i shortregisteret....
Arkivert
nopetter
19.05.2018 kl 21:44 3912

Det er en mulighet som jeg tok opp for lenge siden. Grunnen er at de aksjene som er lånt ut til BO kan ha blitt shortet slik du beskriver. Men det som er det fine ned denne typen finansiering som transjer er at disse ikke kan lånes ut i markedet som gjennom emisjoner.
Arkivert
mcaxel
19.05.2018 kl 21:47 3925

ris

That is peanuts

If there are 10 shorting the share with 3,5 mil shares, then it means that they agree with me, that ELE shall down to approx 3 NOK )

Arkivert
oivindl
19.05.2018 kl 21:56 3899

Rischioso "For BO vil det ikke spille noen rolle overhodet for BO vil uansett få rabatten i forhold til den gjeldende aksjekurs så om de får 12,5m kommisjonsaksjer til 4nok, 8,34m kommisjonsaksjer til 6nok eller 6,25m kommisjonsaksjer til 8nok så blir forholdet akkurat det samme så og påstå at en lavere konverteringskurs gir mer til BO er jo helt misforstått."

Om jeg kunne velge tror jeg at 12,5 mill aksjer hadde vært å forerrekke)
Arkivert
nopetter
20.05.2018 kl 14:41 3658

Kryptovaluta boomen begynner å ta av, coinbase søker nå om banklisense

https://www.wsj.com/articles/cryptocurrency-firms-explore-getting-bank-licenses-1526635800
Arkivert
rischioso
20.05.2018 kl 15:09 3632

Du er deg selv lik ved å være så beskjeden - hvorfor ikke 50m aksjer til 1nok eller 100m aksjer til 50 øre...??...)
Arkivert
rischioso
20.05.2018 kl 15:18 3632

nopetter,

JA - og vi er kun i den spede begynnelse hvor jeg regner med at ikke asset backed etter hvert vil mer eller mindre dø ut og hvor asset backed vil bli det helt store fremover.

Gjennom det så forsvinner også de useriøse aktørene som har hatt sitt ikke asset backed eldorado en stund allerede...

En ikke asset backed kan jo hvem som helst etablere, men for å kunne etablere en asset backed så må det finnes reelle verdier som er linket opp og man får en betydelig rabatt på denne reelle verdien spesielt som early bird og av samme grunn så burde valget være enkelt når det nå og omsider finnes...:)
Redigert 20.05.2018 kl 15:20 Arkivert
oivindl
20.05.2018 kl 15:24 3625

Gjerne 100 mill aksjer, Rischioso, men mener du i fullt alvor at det ikke spiller noen rolle for BO om de får 6 eller 12 mill aksjer?
Arkivert
rischioso
20.05.2018 kl 16:09 3601

http://forum.hegnar.no/post.asp?id=22104009
Arkivert
rischioso
20.05.2018 kl 16:15 3599

mcaxel,

RE - That is peanuts

If there are 10 shorting the share with 3,5 mil shares, then it means that they agree with me, that ELE shall down to approx 3 NOK )

* 10 andeler var en tenkt andel siden vi ikke kan vite hvor mange andeler det faktik er - er det kun de som har andelene som vet.

Når noe er shortet så kan det som kjent gå begge veier og blir det meldt en trigger så vil det kunne trigge kursoppgangen ytterligere gjennom en short squiz.

Det blir spennende fremover og spesielt de neste TI - 10 handledager hvor veldig mye kan skje også kursmessig hvor Auplata nettopp har fristilt 36m/nok og skal de øke så er nok dette rette tiden - ikke bare for Auplata, men for ALLE som ønsker flere stemmer til den 06.06...)
Redigert 20.05.2018 kl 16:16 Arkivert
nopetter
20.05.2018 kl 16:30 3565

Fant denne på e24.no

Det er faktisk to i Coinmarketcap som søker om banklisense. Og disse er ikke asset backed og heller ikke blant de kjente i coin markedet

Den amerikanske kryptobørsen Coinbase undersøker mulighetene for å skaffe en banklisens. Det samme gjør kryptoselskapet Ivy Koin, skriver Wall Street Journal og henviser til kilder med kjennskap til saken.

Selskapene skal ha vært i samtaler med amerikanske myndigheter. Coinbase skal ha innledet samtalene med myndighetene tidligere i år.

En banklisens kan potensielt gi kryptoselskapene en bedre produktportefølje, skriver nyhetsbyrået Finwire.
Arkivert
rischioso
20.05.2018 kl 16:49 3556

nopetter,

det vil nok være det regulatoriske som vil bidra til at det vil bli vanskeligere for scammerne for slik det har vært frem til nå med ikke asset backed kan det jo ikke fortsette.

Men fint at det søkes om banklisens - det underbygger jo bare påstanden om at krypto er kommet for å bli - det være seg non asset backed eller asset backed.

Men som jeg var inne på tidligere - når man nå og fremover vil kunne få muligheten til å velge mellom non asset backed og asset backed så vil jeg tro at interessen vil være størt for asset backed nettopp fordi man investerer i en reell verdi og ikke bare en plan og en visjon som non asset backed hovedsaklig består av...
Arkivert
mcaxel
20.05.2018 kl 17:19 3535

I think that it is good news that they are probably gonna get a Bank license

But it wont help ELE, not until the new shares from the two or three tranches has been absorbed by the market and that takes time, we know that from experience

ris

It is always dangerous to fall in love with a share )

Arkivert
Arkivert Til toppen