ELE: Er mer verdi

J.B.007
ELE
09.05.2018 kl 09:00
2197

Dette er en arkivert tråd!
Jeg tror ELE kommer til å gå mye mer enn nå.ELE er mer verdi enn aksje kurset nå. Hva syns dere?
Arkivert
Sorlandsinvest
09.05.2018 kl 16:18
1384

Jeg synes at det er slike useriøse poster som ødelegger mye for verdien av aksjer som ELE. Men det er jo tross alt HO-forum, så ja...

Arkivert
Yess
09.05.2018 kl 16:21
1374

Spør BO det er de som styrer kursen dit de vil fremover.
Arkivert
Triggly
09.05.2018 kl 17:22
1316

Enig med sørlandsinvest.

Ifølge Beitnes er aksjens egentlige verdi nå 10 kr, rart han da ikke kjøper for harde livet :)

Markedsverdien er nå 326 mill. Det vil bli utstedt nye aksjer til en verdi av minimum 450 mill før 2018 er over, disse vil bli lempet ut i markedet før noen av oss rekker å blunke.

Her snakker vi total utvanning av dagens aksjonærer
Arkivert
Yess
09.05.2018 kl 17:40
1287

Triggly, helt rett med 95% sannsynlighet.
+ tenkt hva som skjer med kursen de før fastsettelse av utøvelsesprisen for de første konvertible obligasjonen for de to første transene (100 mill) - siste 10 dager?
Arkivert
rischioso
09.05.2018 kl 18:08
1279

Triggly,

RE - Ifølge Beitnes er aksjens egentlige verdi nå 10 kr, rart han da ikke kjøper for harde livet :)

* Han kan jo ikke kjøpe på innsideinfo - det er som kjent ulovlig.

RE - Markedsverdien er nå 326 mill. Det vil bli utstedt nye aksjer til en verdi av minimum 450 mill før 2018 er over, disse vil bli lempet ut i markedet før noen av oss rekker å blunke.

* For det første så er det ingenting som er avgjort- det vil først skje på et kommende EGF innen 20.06.

For det andre så vil det ikke lempes ut aksjer for 450m i markedet for selskapet har andre kapitaltilganger så det gjenstår og se hvor mye de faktisk låner.

For det tredje så vil det med største sannsynlighet komme større investorer og fond som vil plukke en betydelig andel utenfor børs for blir det et oppkjøp så kommer det også betydelige inntekter fra dag 1.

Så igjen surrer du rundt med tullpreik - trodde du ville kunne prestere litt mer enn nivået til yess...

------------

TS - JA, ELE vil med største sannsynlighet reprises om ikke lenge noe som vil gi en betydelig høyere aksjekurs - i alle fall ligger alt til rette for det så får vi avvente og se hva som faktisk skjer og når det skjer.

Redigert 09.05.2018 kl 18:11 Arkivert
mcaxel
09.05.2018 kl 18:37
1227

Triggly

I know about board members and managers that owns a lot of shares in their company and that does a lousy job. That is not a guarantee
Arkivert
FAR100
09.05.2018 kl 21:18
1146

Det skal hentes kapital for å kjøpe opp en meget attraktiv gruveselskap som har gitt 2x verdien i utbytte siste 8 år. ELE ekspanderer og blir en mye større selskap som må verdisettes basert på verdier i selskapet. Hva som er vanskelig å forstå?
Arkivert
Triggly
09.05.2018 kl 21:29
1129

Risch

Beitnes baserte seg på Elements verdier i Ambershaw. Markedet er fullt klar over Elements drift i Kanada så innsidehandel blir det jo ikke.

Jeg tror vi begge to er enige om at avtalen blir godkjent på EGF, så at Element må ut med flere hundre millioner er så godt som sikkert.

Jeg ser du skriver mye om "andre kapitaltilganger," kan du utdype deg der? Hittil har Element bare fått lån ved å bruke transjer, hadde det vært en annen mulighet så hadde de vel brukt den?

At store fond og investorer kommer inn kan godt hende, men akkurat nå så blir det bare spekulasjon. Man kan ikke handle basert på dette.

Er ikke bare jeg som kommer med tullpreik, risch. Vi vet begge to at eneste grunn til at du nå må være positiv til papiret er fordi du sitter inne med det. Hadde du vært ute så hadde du nå spådd både død og fordervelse haha
Arkivert
Triggly
09.05.2018 kl 21:50
1113

Risch

http://forum.hegnar.no/post.asp?id=22096088
Siden du "stengte" den andre tråden og ikke har lagd en ny "kursutviklingstråd," så får jeg svare deg her.

RE - Det er jo fortsatt kun en tenkt tanke da ingenting er bestemt - ikke før avstemmingen på EGF senest og innen den 20.06....

Nå har du brukt flere dager på å snakke positivt om denne avtalen, Risch. Ikke begynn nå å si at det kanskje ikke blir noe av :)

Re - Det er jo ikke en tenkt tanke eller spekulasjon, men en realitet og en veldig sikker event i nær fremtid.

Som sagt så har jeg veldig lyst til at du utdyper om disse andre kapitaltilgangene.

Re - Disse pengene er sikret allerede og så snart BO har konvertert den siste halvdelen av kommisjonsaksjer - det avtalte forfallet er satt til 15.06 alternativt 15.07 mot et tillegg.

Les børsmeldingen på nytt "Den Konvertible Lånefasiliteten sikrer finansieringen av Elements planlagte investering i Osead Maroc Mining SA ("OMM") (se nærmere detaljer i separat børmelding i dag), den endelige investeringen i Ambershaw Metallics Inc ("Ambershaw"), samt selskapets driftskostnader."

Re - BO må konvertere til en avtalt pris hvor warrants vil bli færre og ikke minst dyrere enn kommisjonsaksjene for denne avtalen enn tidligere (faktisk 40% færre warrants)..
Mener du da at BO skal gruse kursen slik at de får svært lite for aksjene sine og ikke i havet en mulighet til å kunne benytte seg av warrants - hvis du virkelig tror det så skjønner jeg ikke helt at du planlegger å plukke under 4,3 for da vil du jo gå på et tap...)
NEI, det som heller virker å være det som mest sannsynlig kommer til å skje er at du vil gå glipp av det meste av oppgangene fremover når du velger å se på nøkkelen til oppkjøp, prod og inntekter som negativt i tillegg til at du velger helt å overse alle triggerne som er i vente - ser vi bort i fra at du bare farer med lureri for hvordan kan vi tro det du som tenker så smått å begynne og plukke rundt 4,3nok på tross av at du mener at BO skal gruse kursen...)

Det er vel ganske lang frist på de warrants vil jeg tro. BO kommer ikke til å selge under konverteringsprisen sin, men de vil bli som en stor vegg hver gang aksjen nærmer seg den prisen. Da kan det bare gå én vei og det er ned :)

Som jeg sa så kommer jeg til å begynne å plukke så smått hvis den går til 4,3. Da snakker jeg om å trade selvfølgelig, penger jeg har råd til å tape. Krakker prisen helt så er det også bare fint for meg, da går jeg bare inn med et større beløp hvis jeg tror prisen skal opp igjen.

Skjønner at du er litt gretten nå siden du ikke klarte å komme deg ut, men ta det med ro. Det var vel på dette nivået du kjøpte deg inn på så du er jo ikke i minus enda )
Arkivert
rischioso
09.05.2018 kl 22:38
1056

Triggly,

det er jo ikke slik det fungerer.

Jeg har hatt min trader post aktiv helt til det siste og har tjent ei god årslønn allerede så jeg sitter ikke fortsatt for at jeg må men for at jeg har et genuint ønske om det.

Og det er jo heller ikke slik at jeg skriver negativt bare for å skrive negativt - det må jo være noe håndfast å skrive negativt om - og det finnes ikke i dette caset pr nå slik jeg ser det.

Du virker nå å gjøre en mega bommert gjennom at du spekulerer der hvor vi har svaret og der hvor vi burde spekulere tror du at du har svaret...

Du henger deg opp i lånefasiliteten uten å se på dette i sammenheng.

Du tror at kurs skal gruses gjennom aksjetrykkingen.

Denne formen for finansiering er mye mer kursvennlig enn en emisjon nettopp fordi den blir kontrollert av kun en eneste part og dermed kan den parten kjøre kursen opp og ned i intervaller over tid slik at de tjener mest mulig på det noe som er deres mål og gjennom det så vil også vi tjene på det for kursen vil ikke bli voldtatt slik den ville ha blitt om det skulle ha blitt kjørt en stor emisjon hvor en betydelig mengde aksjer skulle lande på mange forskjellige hender hvor det igjen ikke ville ha blitt kontrollert noe som helst og hvis noen begynte å dumpe så ville andre fulgt etter noe som ville ha gruset kursen...

Gjennom at det kun er en låneformidler som kontrollerer majoriteten av alle nye aksjer så vil ikke det skje. De vil ha interesse av å holde kursen oppe - ikke bare over nivået for å få solgt kommisjonsaksjene, men også på høyere nivå for å kunne selge warrants - warrants er jo selve bonusen og det er der de kan gjøre de store pengene, men det er med forbehold om at kursen ikke gruses.

Av samme grunn vil vi også denne gang oppleve en oppadgående spiral som vi har opplevd siden BO kom inn i bildet i fjor og fra den første transjen ble trukket.

Det vil ikke bli noen forskjell denne gang.

I tillegg så er det så mange triggere som ligger på vent og jeg kan fortelle deg en hemmelighet om du lover å ikke si den videre:

Jeg er overbevist om at Token delen er klar og har vært det en god stund allerede. For det er ingenting som tilsier at det skal ta så lang tid og Canamex har gjort dette på rekordtid og har brukt den samme konsulenten som ELE - HarmonyChain. I tillegg er Canamex mye lengre unna en produksjon enn ELE og casene er ellers identiske så her er det andre grunner for at ELE ikke har meldt WP ferdig.

Mitt bet er at WP er med største sannsynlighet blitt holdt tilbake nettopp fordi de vil presentere den i sammenheng med JV - dette for å få en flying start og BO vil være ute og ferdig med den første transjen før du rekker å tenke på en inngang.

Så vil man igangsette ICO som igjen vil trigge kursen og ikke minst gi tilgang på kapital og BO vil være ferdig med transje 2 på et blunk.

Og slik kan det fortsette med en ICO for den ene nye råvaren etter den andre osv, osv...

Hysj - HUSK, ikke et ord til noen....

Just My 2 cents...)
Redigert 09.05.2018 kl 22:42 Arkivert
Yess
09.05.2018 kl 22:38
1045

DN hadde en 2 siders artikkel om denne «dødsspiralfinansieringen». DN’s eget utrykk:
Bare 5% tilsvarer jo hele 25 millioner som ELE må ut med til BO for alle 10 transene. BO vil styre showet i ELE i årevis fremover. Hvert sitt valg.
Arkivert
FAR100
09.05.2018 kl 22:44
1019

konvertere til aksjer å selge med tap, ikke i hvertfall BO
Arkivert
tuja
09.05.2018 kl 22:48
1012

Ser litt "sjabby ut" rent teknisk:

Automatisk teknisk analyse. Kort sikt, 9. mai 2018
Investorene har over tid godtatt stadig lavere priser for å komme seg ut av Element ASA og aksjen ligger i en fallende trendkanal på kort sikt. Fallende trender indikerer at bedriften er inne i en negativ utvikling og at kjøpsinteressen blant investorene er avtagende. Kursen har brutt støtten ved 4.52 kroner i en rektangelformasjon, og videre nedgang signaliseres. Aksjen har støtte ved cirka 4.00 kroner og motstand ved cirka 4.80 kroner. Volumet har tidligere vært høyt rundt kurstopper og lavt rundt kursbunner. Volumbalansen er også positiv, noe som svekker den fallende trenden og kan være et tidlig signal om et kommende trendbrudd. Aksjen anses samlet sett teknisk negativ på kort sikt.
Anbefaling en til seks ukers sikt: Selg
Arkivert
rischioso
09.05.2018 kl 22:56
987

tuja,

takk for den.

Trendbruddet er nok nær for vi vet jo hva som kommer. Jeg bruker vanligvis en del teknisk analyse selv, men med ELE så har ikke det funket nettopp fordi det er 1 som kontrollerer kursen og det tar ikke det tekniske høyde for.

Også vil ikke det tekniske ta høyde for nyheter hvor vi har mange og nærstående triggere i loopen...)

Mao, det som er viktigere enn alt er kunnskapen om caset og mulighetene fremover - teknisk er ikke annet enn en oppsummering av hva som har hendt og basert på det en antagelse om hva som kan skje i fremtiden noe som ikke har noen verdi når det er mange spennende kjente ting i nær fremtid som vil materialisere seg.

Men dette er vel noe du også kjenner til vil jeg tro...:)
Redigert 09.05.2018 kl 22:57 Arkivert
nopetter
09.05.2018 kl 22:58
988

Yess

Dette er sikkert fjerde gang du nevner dette. Du henger deg oppi en journalist sin betraktning som ikke nevnte tokens delen med et ord. Han skjønte ikke en pøkk av Blockchain teknologien som ligger bak. Du hakker på den samme plata uten at du kommer deg av flekken, dette er fordi du med mange andre sitter å ser på hvor mye minus kontoen har falt når en aksje dupper for så å dumpe seg ut å flykte til noe annet enn å sette seg inn i caset og se på helheten. Hele prosessen med finansieringen av disse transjene er ennå ikke gjennomført men deadline er 20/6

Jeg tror også at vi må vente på TGE til hele denne JV prosessen er gjennomført etter den 20 juni.
Arkivert
rischioso
09.05.2018 kl 23:03
997

RE - Jeg tror også at vi må vente på TGE til hele denne JV prosessen er gjennomført etter den 20 juni.

* Triggly, jeg sa du ikke skulle si det til noen også klarte du ikke holde på hemmeligheten i mer enn noen få skarve minutter...

------------

nopetter

Fra spøk til revolver,

RE - Jeg tror også at vi må vente på TGE til hele denne JV prosessen er gjennomført etter den 20 juni.

* Ja, da er vi flere, MEN jeg vil tro at selskapet er såpass oppegående at de vil melde om ferdig WP i forkant nettopp for å få hevet kursnivået og dermed får BO færre aksjer som må selges på et høyere nivå - så kommer TGE/ICO sammen med JV...)

Vi må heller ikke glemme at selskapet kan i disse tider være i prosess med å gjennomføre en PRE-offering mot større investorer noe som kan komme som en bombe og samtidig redusere lånebehovet for ELE er jo ikke akkurat blitt mindre attraktivt etter JV planen og spesielt for Tokendelen da JV tilfører 5-6 nye råvarer som vil bli tokenisert.

Canamex gjennomførte det og den ble fulltegnet - faktisk overtegnet i løpet av en knapp helg.
Redigert 09.05.2018 kl 23:25 Arkivert
Yess
09.05.2018 kl 23:26
935

Da kommer 1000 kroners spørsmålet som alle kloke ELE- hoder kan bruke fridagen i morgen til å tenke på!

Meg bekjent er ELE det eneste børsnoterte selskapet på ose som på lang tid har benyttet «dødsspiralfinansiering» ved transer fremfor andre måter å skaffe kapital på??

Dersom denne transe/«døds» var den beste måten for aksjonærene å sikre ny finansiering hvorfor benytter ikke flere selskaper på ose seg av «transe/«døds» finansiering?
Ønsker ikke de andre selskapene å maksimere aksjonærverdiene når ny kapital skaffes?
Redigert 09.05.2018 kl 23:36 Arkivert
rischioso
10.05.2018 kl 00:03
887

Yess,

nå har du vel nevnt dødspiral lån nærmere 10 ganger på forskjellige ELE tråder de siste 2 dager så da er det kanskje på tide at du snart leser deg opp på hva en transje faktisk er, hvor den brukes, hvordan den brukes, hvilke fordeler man kan oppnå både som långiver og låntaker, muligheten lånetager har for å overdra en transje til tredjepar for å tjene på den som igjen kan finansiere deler av neste transje osv, osv - så vi kan slippe all denne spammingen for det er jo tydeligvis uvitenhet det dreier seg om, men fortsetter du så er det ikke annet enn dumhet - dette kan jo du bruke skjærtorsdagen til...,)

http://www.notmywar.com/hva-er-en-transje/

https://www.investopedia.com/ask/answers/what-tranche/
Arkivert
nopetter
10.05.2018 kl 06:52
789

Ikke greit når man begynner å slutter en dag med dumheter :))

Hvis de skal komme med WP eller en pre offering så er det ikke mer tid av veien enn at dette bør være gjennomført innen dead line.

Det begynner å brenne på dassen snart )
Arkivert
nopetter
10.05.2018 kl 07:29
764

Blockchain et spørsmål om når, ikke hvis.
I Norge går det mest i prat om blockchain, men når den konkrete bruken først skyter fart, vil det gå styggfort. Derfor er det viktig å være godt forberedt.

https://www.dn.no/annonseinnhold/Capgemini/2018/05/07/1521/blockchain-et-sporsmal-om-nar-ikke-hvis?utm_source=DN&utm_medium=native&utm_campaign=364x364_capgemini_bitcoin
Arkivert
Yess
10.05.2018 kl 08:04
746

Risc, du besvarer ikke 1000 kronersspøsmålet!

Dersom denne transe/«døds» var den beste måten for aksjonærene å sikre ny finansiering hvorfor benytter ikke flere selskaper på ose seg av «transe/«døds» finansiering?

Dette er meg bekjent en «sjelden måte» for børsnoterte selskaper på ose å sikre finansiering på for å skape aksjonærverdier. Risc, kan du vise til andre selskaper på ose som har benyttet denne finansieringen med suksess de siste årene?
Men jeg vil gjerne bli korrigert på dette punktet om jeg tar feil. Er det selskaper på ose som har benyttet en liknende finansieringsform de siste 2-3 år?
Redigert 11.05.2018 kl 10:02 Arkivert
FAR100
10.05.2018 kl 11:37
606

BørsXtra 9.mai:........
.........
ICO’S: Changpeng Zhao, CEO på kryptobørsen Binance, mener kapitalinnhenting via Initial Coin Offerings er betydelig bedre enn via venture capital fond. Han mener det er «100 times easier» å hente kapitalen enn gjennom tradisjonelle venturekapital noe som også medfører at det blir et betydelig større antall velfinansierte startups fremover.
KRYPTOVALUTA: Gary Cohn, president Trumps nylig avgåtte økonomiske rådgiver og tidligere Goldman Sachs sjef, tror det vil komme en global akseptert kryptovaluta i fremtiden men som vil være mer enkel å forstå enn f.eks Bitcoin og ikke basert på miningkostnader/elektrisitetskostnader og slike ting. Han tror ikke på Bitcoin, men på blockchain teknologi og tror fremtidens kryptovaluta sannsynligvis vil ha en form for blockchain teknologi bak seg.

Xtrainvestor Ltd
info@xtrainvestor.com
xtrainvestor.com

Redigert 10.05.2018 kl 11:38 Arkivert
Yess
11.05.2018 kl 12:25
247

En liten pump and dump vi ser nå i ELE?
Snart begynner morroa med 50 millioners transene - 10 stk?

Ps ønsker fortsatt svar på 1000 kroners spørsmålet- anyone?
Redigert 11.05.2018 kl 12:35 Arkivert
oddivar
11.05.2018 kl 12:27
237

Har kampen om innflytelse på EGF startet?
Arkivert
Namtrah
11.05.2018 kl 12:30
212

0 millioner transer Yess? Det kan du holde for deg selv. Vi andre konsentrerer oss mer om transjen
Arkivert
nopetter
11.05.2018 kl 12:33
209

er du ikke han skriver transene

og der blir han :)
Arkivert
Arkivert Til toppen