"FOE - kommer shorterne til å blø?"

Aramis
FOE 07.05.2018 kl 17:25 1595

Dette er en arkivert tråd!
En voldsom salgsiver den siste tiden ble forklart forleden dag da FOE havnet på shortlisten med 6.67 prosent av aksjene short. Den siste store shortposisjonen ble satt den 3. mai.

Siden har selgersiden fortsatt å lempe ut store mengder aksjer. Enten er det for å øke/forsvare shorten, eller så selger folk i panikk.
Shortere kan øke shortinnsatsen og forsøke å presse kursen ned. De som selger i panikk,realiserer tildels enorme tap.

FOE ser imidlertid ut til å være striere enn shorterne kanskje har regnet med. Selv om selgere har pøst ut bortimot én prosent av selskapets aksjer i dag også, faller ikke kursen noe særlig.
Shorterne har i dag med andre ord satset ytterligere flere millioner på å holde kursen i sjakk, uten at de har lyktes noe videre. Spørsmålet er hvor lenge de kan holde på slik.
De lever farlig. Kommer det en melding fra FOE nå, sitter de virkelig i deep shit.
For den del kan kursen stige uten melding også. Det har vi sett før. Uansett blir det spennende å se hvem som blir sittende med skjegget i postkassa.
Mitt tips er shorterne.
Redigert 08.05.2018 kl 02:10 Arkivert
Aramis
09.05.2018 kl 01:18 873

Enda en dag med stor omsetning. Nesten 1,2 prosent av samtlige aksjer i selskapet omsatt.
Shorterne har allerede begynt å blø. Jeg går ut fra at mesteparten av aksjene som er solgt, er shortet, siden man må være undermåls for å selge med tap på dette nivået.
Det har allerede kostet mange millioner i ytterligere shorting for å hindre kurststigning, uten at det har lyktes.

Fortsetter dette, vil inndekning fra shortere forsterke videre oppgang, og det kan bli riktig moro i dagene som kommer :-)
Arkivert
BWO_Investor
09.05.2018 kl 07:15 823

Nå er olja på snart 80. I dag blir det megarekyl i foe!!
Arkivert
BWO_Investor
09.05.2018 kl 08:24 771

Biddet lå akkurat på kr 12,- og det så tidlig på morgenen.
Arkivert
Aramis
09.05.2018 kl 11:01 708

Etter to timers handel er allerede én prosent av samtlige aksjer i FOE omsatt, og det på sterkt stigende kurs.

Fortsatt er det langt igjen til normal prising av FOE, og det aner meg at en del shortere nå begynner å svette ...
Arkivert
Aramis
11.05.2018 kl 10:25 600

Nå tror jeg vi kan droppe spørsmålstegnet og konstatere at shorterne blør.

Fremdeles skal flere millioner aksjer dekkes inn :-)
Arkivert
Sjog
15.05.2018 kl 06:20 471

Shorterne har ikke benyttet den høye omsetningen den siste uken til å dekke inn shorten, tvert imot. Nå er nesten 7% av aksjene shortet, dvs nesten 15 % av aksjer som handles fritt i og med at Bonheur eier 52 %. Kan bli littegrann ubehagelig for enkelte hvis vi får en kontrakt eller to snart.
Arkivert
El Gordo..
15.05.2018 kl 09:00 420

Ellers så besitter shorterene mer innfo en oss menigmann...!?
Mvh.
Arkivert
Sjog
15.05.2018 kl 09:45 385

Da tror jeg kursen hadde stupt, et investorfond i London vet neppe mer enn diverse andre større aktører.
Arkivert
Yess
15.05.2018 kl 11:14 367

FOE kan fort bli neste rakett?
Med en kontraktsmelding så dobles vel kursen raskt?
Arkivert
Aramis
15.05.2018 kl 16:02 327

Shorterne har ikke mer info enn oss andre. Men de vurderer situasjonen annerledes ...
Aksjen har steget kraftig fra bunnkursen de siste dagene, og det på voldsomt volum.
Jeg trodde at det betydde at shorterne nå dekket seg inn, men samtidig syntes jeg at selgersiden var VEL ivrig etter å kvitte seg med aksjer.

Nå vet vi svaret på hvorfor så mange solgte. Det var nye som shortet! Nå er shorten snart 7 prosent, og dermed blir etterspørselen enda større når disse aksjene skal dekkes inn.
Ser at roboter jobber jevnt og trutt med å senke kursen, men kommer det en ny kjøperbølge, nytter det ikke med å selge småposter for å bremse oppgangen.
Redigert 15.05.2018 kl 16:06 Arkivert
Slettet
16.05.2018 kl 11:03 206

Dere må huske at shorten har sittet siden 300kr
Det er ikke nødvendivis slik at en Shorter tror at papiret nå skal videre ned fra dagens nivåer, men pga den relativt lave omsetnings hastigheten i papiret vil det være vanskelig å dekke inn shorten.
Shorten venter defor trolig på at det er en omstrukturering rundt hjørnet, noe det sikkert er- om den kommer på 10-15-eller 20kr spiller liten rolle, det vil da åpne seg opp volum og shorten kan dekke seg inn.

Å ta alt i det åpne marked vil være umulig uten å dra papiret til 50kr

Nå ser man selv dritt som SDRL stiger å dobbler seg i markedet, man må være klodens største pessimist for å ikke tro at FOE her oppsidepotensiale fra dagens smule nivåer.
Når ceo utaleler at de ikke er bekymret på en oljepris 70, så bør et lys gå opp når nå oljen er på full frt mot 100..
Snart vil oljeselskapene skrike etter rustholkene til FOE.
Redigert 16.05.2018 kl 11:12 Arkivert
Sjog
16.05.2018 kl 11:20 164

Det stemmer for noen av shorterne (og noen har redusert litt de siste månedene) men Kite Lake har økt sin shortposisjon med flere hundre K aksjer siden nyttår.

Når det gjelder muligheten for å dekke inn shorten i forbindelse med restrukturering så er mitt svar tja kanskje. Det avhenger helt av hvordan dette gjøres av FOE sin ledelse.
Arkivert
nhydro
16.05.2018 kl 11:37 147

Aldri i verden om shorten har sittet fra 300 kroner. Store deler av shortposisjonene er på nivåer rundt dagens.
Arkivert
really
16.05.2018 kl 12:29 121

Dette er det lett å sjekke. Det er ingen av dagens shortere i registeret som hadde over 0,75% short 1.1.17. Max 2,5% var shortet av dagens 4 store shortere ved inngangen til 17. Resten er i hovedsak solgt på kurser på lave 20 tallet.

Arkivert
Sjog
25.05.2018 kl 07:15 316

Kite Lake har økt shorten betydelig de siste ukene. Selv om andre har redusert er fortsatt 6,4 % av aksjene shortet, eller 13,3 % av "frie" aksjer.
Arkivert
Arkivert Til toppen